handdator

Visa fullständig version : En liten fundering..


Thornblom
2011-06-17, 20:22
Jag håller på med en Madcow just nu, med det klassiska upplägget:

Pass A:
Böj
Bänk
Stångrodd

Pass B:
Böj
OH Press
Mark

+ lite komplementövningar

Min tanke var om man skulle byta ut böjen mot liggande benpress på Pass B.
Dels för att det blir lite mycket böj på alla pass, men också för att orka marklyften bättre. Vad tror ni om det?

Kör endast pass B en gång / vecka.

perrsa
2011-06-17, 20:27
Nej köra knäböj 2 ggr i veckan det klarar du:)
Men jag hade kört marklyft före knäböjen i pass 2 om jag var du.

Thornblom
2011-06-17, 20:28
Nej köra knäböj 2 ggr i veckan det klarar du:)
Men jag hade kört marklyft före knäböjen i pass 2 om jag var du.

Jag kör pass A två gånger med olika set-upplägg. Så det blir tre.

Det kanske är en bra idé :)

perrsa
2011-06-17, 21:16
Jag kör pass A två gånger med olika set-upplägg. Så det blir tre.

Det kanske är en bra idé :)

Okej Men jag hade nog ändå inte tagit bort böjen, det är en grymt bra övning. Fortsätt med böj 3 ggr i veckan en tid och utvärdera efter det.

Honken
2011-06-17, 23:08
Kör ABA/BAB till det blir för tugnt, dra ned till AB tills du stallar. Det ska inte vara några problem med att böja 3x/veckan eftersom det bara är 3 set, förutsatt att återhämtningen tas hand om samt att du håller/ökar kroppsvikten.

Thornblom
2011-06-18, 00:04
Kör ABA/BAB till det blir för tugnt, dra ned till AB tills du stallar. Det ska inte vara några problem med att böja 3x/veckan eftersom det bara är 3 set, förutsatt att återhämtningen tas hand om samt att du håller/ökar kroppsvikten.

Jag kör dock 5 set. Enligt Bill Starr's madcow.
Men jag antar att jag kan fortsätta böja 3ggr. Dock kanske man ska marka innan böjjen?

Metral
2011-06-18, 09:31
Det är väl baserat på SL5x5?
Om så är fallet, böj 5x5 först varje pass, sen kan du väl få göra annat. ;)
Men jag tycker nog att du ska försöka köra tre pass med böj först i veckan så länge det är möjligt, då böj är den primära övningen i schemat?

Honken
2011-06-18, 15:04
Jag kör dock 5 set. Enligt Bill Starr's madcow.
Men jag antar att jag kan fortsätta böja 3ggr. Dock kanske man ska marka innan böjjen?

Ah! Det blir kanske lite jobbigare då volymen är större, men på samma gång så blir det ju inte lika tungt. Kör på tills du märker att det blir för mkt, dra ned till AB.

willtjam
2011-06-18, 16:25
Madcow heter väl schemat som man ska följa efter att man nästan nått sitt maximum i SL 5x5?