handdator

Visa fullständig version : Jonathan Lindborg, 18 års Träningsjournal. Daglig update!


Redhaad
2011-06-17, 16:53
Jonathan Lindborg, 18 år
Vikt: 17 Juni 2011, nystartades journalen. 82,5 kg.
Längd: 1,78

http://jonathantraning.blogg.se/2011/june/forandring-ifran-2009-2011.html

Mål i år: Planerar att under sommaren deffa nu i en månad till och sen börja bulka lätt till september och sen hårdbulka fram tills efter julafton för att sen börja hårddeff.

Mål 2012: Börja tävla bodybuilding, börja utbilda sig till lic. personlig tränare, lic. kostrådsgivare och lic. styrketränings instruktör.

Träningschema idag:

Halvkroppsschema.
4 Dagar Styrka
2 Dagar Kondition
1 Dag Vila

Dagarna kan jag inte skriva upp här veckovis då de ändras veckoligen utifrån mina förutsättningar med jobb och annat men följer ändå det där schemat
och viktigast vad kroppen säger åt mig att den vill. Men ska försöka skriva upp.

Annars hoppas jag ni tycker läsning, bilder och filmer är intressant.

Redhaad
2011-06-17, 17:00
Idag blev det ett Axlar+Armar pass.

Axelpress - 6 set, 6-8 Reps
Tricepspress med superset viktskiv tricepsförlängare - 3 set, 6-8 Reps
Hantelbiceps curl - 1 set, 6 Rep
Skivstångbiceps curl - 1 set, 4 Rep
Hantelbiceps curl - dropset
Skivstångshrugs med superset Hantel baksida axlar lyft - 3 set, 8-12 Rep


http://www.youtube.com/watch?v=yesyeOhIb0w&feature=player_embedded

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=aN85hUwdUvw

Ska försöka få med bilder och någon film från varje pass eller dagsform och annat. tack för mig :)

Niwah
2011-06-17, 17:07
Fin form, blir intressant att följa :)

Vilken sopa din träningspartner är. "Nu får du ta och ge upp".. Mycket snack som tar bort fokus från träningen även om det är med glimten i ögat. Kanske bara jag som är stel men jag föredrar en träningspartner som säger "Kom igen nu för helvete" än en som drar skämt medan man tränar :P

CharlieBB
2011-06-17, 17:07
Kommer följas! Extra kul med lite bilder och vids.

Din kompis som filmar Bicepscurl'en verkar vara otroligt stöttande, "det där orkar du aldrig", "det räcker nu..." ;).

Niwah
2011-06-17, 17:12
"Mål 2012: Börja tävla bodybuilding, börja utbilda sig till lic. personlig tränare, lic. kostrådsgivare och lic. styrketränings instruktör."

Fina mål också :)

Redhaad
2011-06-18, 09:27
Startar morgonen 08:45 ungefär, testar på PF, eller Periodisk Fasta som de kallas och efter 3 dagar känns de bra, känner mig mer deffad.

Dagsformen.
http://jonathantraning.blogg.se/images/2011/dsc0003311321_152862412.jpg

Får ursäkta att bilden inte är på hela mig.

Morgonvikt.
82,5 kg still än. Planen är att stanna där eller öka i vikt, mer muskelmassa på kroppen och mindre fett% e planen tills september!

Redhaad
2011-06-18, 17:40
Periodiskfasta dag 4.

Idag handlade jag och cyklade då sammanlagt nu 2 mil.
Först 5 km, med 12 kgs packning på ryggen.
Sen 5 km, med 0 kgs packning på ryggen.
Sen 5 km, med 7 kg packning på ryggen.
Sen nu ska jag gå 2 km med ca. 3 kgs packning på ryggen.

OBS. detta är inte en träningsdag utan jag håller på och flyttar in i min nya lägenhet i haninge och tänkte lägga in konditionen med där.

Frukost blev:
250 G Kvarg
1 Dosering Diet Pro Advanced

och sen blev det istället för 2 luncher en fet lunch efter all den där gången och cyklingen.
120 G tonfisk
300 G Kassler
100 G Ärtor
1 Morot
50 G vitkål
1 Dosering Diet Pro Advanced
2 Goodlife Mint Temptation Bars
3 Omega-3
2 CLA Advanced
30 ml Mivitotal Pro
100 G Gainer Pro
100 G kokt Skinka
100 G Kalkon
100 G Kyckling

Nu kommer jag avsluta kvällen först med tjejen och sen en gaming kväll med mina grabbar och då komme rjag avnjuta en grön kopp te med lite chilikrydda i (tycker det smakar bra) och en kopp kaffe!

Inte räknat ihop alla kalorier men ska ta och göra det nästa gång då jag måste sticka nu, tjejen kallar!

MEn hoppas ni finner det intressant av en helt ointressant dag! :)

Imorgon blir det en fin film när jag ger mig på bänkpress och marklyft i ett underbart bröst & rygg pass!

Filipb
2011-06-19, 10:16
Schysst form!

Hur är det med styrkan? :)

Edit: Syftar på de tre stora!

Redhaad
2011-06-20, 12:05
styrkan, ja antar att du menar bänkpress, marklyft och knäböj :)

Ja marklyfter max på 170 kg innan jag började deffa nu, vetefan vad jag maxar idag.
Knäböjde 155 kg pcj bänkade 110, idag vet jag inte exakt vad jag ligger på. ska dra en maxdag snart!
Men drog en 2 reppare som avslutning på ett sjukt bröst&rygg pass igår.

film=
http://www.youtube.com/user/jonathantraning?feature=mhum#p/a/u/1/u079hemAjZA

annars så forsätter jag idag med en välförtjänt vilodag, blir att PW 3 timmar utspritt under dagen och sen ikväll en myskväll med tjejen så lite extra förbränning där, hö hö hö.

Redhaad
2011-06-24, 13:48
oj nu har man inte riktigt haft tid att skriva. Blivit mycket att göra på sistone med inflyttning i nya lägenheten och sånt men senaste dagarna har jag nu kört mysiga HIIT pass på min träningscykel.

En typisk HIIT dag för mig:
1 Timme snabb morgonpromenad en timme efter frukost
1 Timme efter lunchen blire ett HIIT pass följt av en halv timmes rask promenad
1 Timmes snabb kvällspromenad medans middagen tillagas

Redhaad
2011-06-26, 14:02
Dagens intag.

Frukost 09:00:
3 Bananer
1 Dosering Diet Pro Advanced
15 Ml Mivitotal Flex
1 Tab Only One Advanced
3 Omega-3
1 CLA Advanced

Före Träning:
4 G Aminosyror

Under Träning:
2 G AminoSyror

Efter Träning:
120 G Gainer Pro


Lunch & Middag 14:00:
500 G Kyckling
30 G Havregryn
30 G Russin
200 G Äggvita
20 G Bulgur
20 G Råris
2 Dl Mellanmjöl
200 G Frukt Fibrigt bröd
2 Doseringar Diet Pro Advanced
3 OMega-3
2 CLA Advanced
Ruccola Sallad
15 Ml Mivitotal Flex

2338 Kcal
239 G Protein
310 G Kolhydrater
38 G Fett


Bytte schema idag ska köra:
Pass 1: Rygg
Pass 2: Axlar
Pass 3: Armar
Pass 4: Ben
Pass 5: Bröst
Pass 6: HIIT
Pass 7: HIIT
och sen pass 1 igen, ska testa och köra hårt inför bulkandet om 2 veckor, ska börja köra hårt volym i 1 månad, sen styrka i en månad och uthållighet 2 veckor och varva det runt och runt tills jag ska tävla nästa år i Juni så börjar med en hårdare träning Februrari.

Körde pass 1 dag. 25 Set så en vecka tills nästa rygg pass. Gick grymt!
Ryggschemat ser ut såhär då:

Chins:
20 Chins = KV
20 Chins = KV + 5kg
10 Chins = KV + 10 kg
5 Chins = KV + 15 kg

Skivstångsrodd:
50 kg
60 kg
70 kg
80 kg
85 kg
90 kg
90 kg

Maskinrodd:
70 kg
75 kg
80 kg
85 kg
75 kg
80 kg
85 kg

Marklyft:
100 kg
110 kg
120 kg

Kronlyft:
100 kg
110 kg
140 kg
150 kg

Redhaad
2011-06-26, 19:46
Sömnproblem har jag dock upptäckt kanske mest då jag tvingas äta tidigt och påbörjar fastan då rätt tidigt.

Vaknade trots att jag somnade vid 01 tiden igår kl 06:00 och kunde inte somna så ja tänkte:
"fuck it, tar frukosten nu lite tidigare då"

ja åt då min vanliga frukost och satte mig och kollade på lite southpark och förberedde för en ovanligt tidig gymning.

Det som hände var att jag avslutade frukosten och satte mig vid datan efter det och nästan på en gång efter så somnade jag i datastolen och sov i 4 timmar till.

Detta hände mig nu 2 dagar i rad... mycket konstigt. Någon som har något tips eller någon kunskap i detta problem ?

Proxy
2011-06-26, 19:59
Du vet vad du vill, tränar hårt, lever disciplinerat, och det lönar sig. Jag är imponerad, fortsätt kicka ass. :)

Redhaad
2011-06-29, 12:42
En muskel i veckan känns redan sm att den funkar som sagt. Känner mig piggare och starkare och då jag fokuserar på en muskelgrupp kan jag höja vikterna på stången och bibehålla ROM och TUT.

Körde igår Armar, Biceps och Triceps.

30 kg Hantel Bicepscurl - 2 Reps varje arm, forced sista utan tvekan. Fick tyvärr ingen video film på det men blir idag när jag ger mig på 160 kg knäböj [1 Rep] och 220 kg vadpress [6 Rep].

och sen också 60 kg Triceps press - 5 kgs ökning ifrån förra veckan när jag körde med 1 Rep och nu fick jag till en 2 rep på 60 kg och körde sen 4 rep till med excentriskt arbete.

Nu ska jag iväg och köra ben.

Tack för kommentarerna och hoppas ni finnder det intressant att läsa!

Redhaad
2011-06-29, 12:45
Tävlade nu i början av året i bänkpress, militärpress, dips och marklyft. Kom tyvärr två men får en ny chans nu i september!

På söder, kommer inte ihåg gymmets namn men kan om intresse finns ta reda pået och skriva in de här så kommer jag återigen tävla i de tre stora:
Bänkpress
Marklyft
Knäböj

NU SKA JAG BLI ETTA!

Redhaad
2011-07-14, 18:52
Ledsen för dålig update, jag har varit så upptagen med mig själv. Motivationsförstörare nr 1 ifrån min flickvän som gjorde slut nu sen senaste inlägget istortsett och jag blev helt blank och träningsfreakad och gjorde inget annat.

Men nog med gnällande, nu gäller det att satsa!

Jag har haft kontakt med olika företag och personer som intresserar sig i blivande unga som satsar på en bodybuilding karriär och fått mycket positiva responser.

Ni kan följa mig nu inte bara i satsningar i livet med pluggande och annat övrigt socialt kul utan även min träning då med kampen från idag:

84 kg 19:45 14 Juli 2011

Till

100+ kg 00:00 1a April 2012


Det är iallafall något jag skulle vilja se om det är möjligt så vänner och haters.
Jag ska fan nu under 9 Månaders tid se till att gå upp ytterligare 16 kilo.
Det är något jag satsar hårt på!

Den första frågan jag fick när jag sa att jag tänkte försöka med detta var.
"Tror du verkligen att du skulle se snyggare ut bara för att du blir större och muskulösare ?"

Nopp, antagligen inte. Men det är något jag vill göra. Gör jag bara saker för att se bättre ut i andras ögon så anser jag att jag har misslyckats, och i min ordbok ska ordet misslyckas inte existera.

tomn
2011-07-14, 18:59
Varför vara så insnöad på vikten? Känns som det blir en onödig viktuppgång i form av en del fett. Jag har själv haft liknande målsättning och visst la jag väl på mig lite muskler men den snabba viktuppgången resulterade även i en hel del fett.

Kör efter spegeln och håll koll så du har progression med vikten är mitt tips, inte mer än så :)

Redhaad
2011-07-14, 19:07
Dagens träning var ifrån mitt nya massbyggar schema:

Pass 1 Bröst + Rygg + 25x5 Hängande Benlyft

Pass 2 Axlar+Armar + 25x5 Hängande Benlyft

Pass 3 Lår+Vader + 25x5 Brutalbänk

6 Dagarsstyrketräning
1 Vilodag

Varje dag startas med 15-25 mins hårt cyklande (altsså att jag tejpar fast mina fötter på min träningscykelpedal och sen kör jag på 1,2 eller 3ans växel och kör hårt i så många minuter), Detta för att jag gillar att röra på mig även när de inte bara gäller styrka och för att jag tror att jag kommer prestera bättre på styrketräningstiderna genom att bibehålla en god kondition.

Idag var det pass 2

Börjar direkt innan uppvärmning med 50 G Gainer Pro, 2 st Kre-alkalyn Tabs.

Axelpress maskin [6-12 Rep]

70 kg

80 kg

90 kg

92,5 kg

95 kg

Axelpress maskin superset med Lateral Raises [8-12 och 6-8 Rep]

60 kg Axelpress, 10 kg Lateral Raises

65 kg Axelpress, 12,5 kg Lateral Raises

67,5 Kg Axelpress, 15 Kg Lateral Raises

70 kg Axelpress, 15 Kg Lateral Raises

Stående Hantelbiceps curl [6-10 Rep]

20 kg

25 kg

Sittande skivstångsbiceps curl [8-12 Rep]

25 kg

27,5 kg

30 kg

32,5 kg

35 kg

37,5 kg

40 kg

Enhandstriceps press i kabelmaskin [8-12 Rep]

15 kg

17,5 kg

20 kg

22,5 kg

25 kg

Pushdowns i kabelmaskin [8-12 Rep]

45 kg

50 kg

55 kg

60 kg

80 kg [5 Rep]

Hantelshrugs [6-15 Rep]

30 kg

32,5 kg

35 kg

37,5 kg

40 kg

45 kg

Shrugs i kabelmaskin, Close grip [Failure set]

120 kg

Avslutar med 25 Reps i 5 set hängande benlyft.

Går därifrån med 50 G Gainer Pro i hand.

Höjde mig detta pass i speciellt hantelshrugs, min greppstyrka har lidit mycket tidigare pass och låg på 35 kg så 10 kgs ökning på 2 veckor ser jag som en bra framgång!

Jag kör nästan aldrig med lädergrepp band då jag vill ha starka händer :D

Redhaad
2011-07-14, 19:10
Varför vara så insnöad på vikten? Känns som det blir en onödig viktuppgång i form av en del fett. Jag har själv haft liknande målsättning och visst la jag väl på mig lite muskler men den snabba viktuppgången resulterade även i en hel del fett.

Kör efter spegeln och håll koll så du har progression med vikten är mitt tips, inte mer än så :)

ja insnöad som jag säger där e jag igentligen inte, om jag skulle hamna på över 90 kg och bibehålla dagens 7% kroppsfett skulle jag bli överlycklig och kunna forsätta ragga genom att dyka upp på en fest i en mer eller mindre redan uppknäppt skjorta också men jag känner att jag vill i min framtid inte vara sån för jag personligen känner mig inte glad, inte lycklig riktigt om man ska säga så.

Jag vill ha en framtid där jag är stor, riktigt stor. Jag tror inte jag kan nå den framgången genom att bibehålla dagens fett%, rätta mig gärna om jag har fel.

Redhaad
2011-07-17, 08:56
ooh Blev en utekväll igår och föll för frestelsen och tog 2 cigg av en polare. För er som ine vet har jag krigat med att sluta röka nu i 1 år och hållt mig i 4 månader men idag föll jag för det, FUUUUU!

Så idag blire straffträning bröst+rygg träning, ska köra både T-rodd och Marklyft, 2 favoritövningar och ska köra riktigt tungt.

Redhaad
2011-07-25, 14:49
Jobbat med bygget idag så blev en 17H fasta och ska precis sätta i mig första måltiden.
2 Bananer
Vaniljyoghurt
Russin
2 Skivor Skogaholslimpa

1,5 timme sen blir Bröst+Rygg Pass.

115 kg i Bänkpress 2 Rep var rekordet förra passet.

Ska se om vi kan dra 120 idag!

Redhaad
2011-07-25, 23:29
Blev 1 Rep på 120 kg och jag har fortfarande ca. 100 dagar kvar tills tävling och hade satsat på att maxa 120 veckan innan tävling så ser mycket bra ut.

Vikt:

86,3 kg, påväg långsamt uppåt, tar ca. 1 kilo i veckan+ och hoppas på att i november då ha kommit upp i 95 kg :)

Redhaad
2011-07-26, 13:57
byggjobbat hela dagen igen, pajade matschemat idag och tvingades äta vid 11 tiden. Att riva ett hus och vara på fasta funkade inte för mig denna dag.

Fått X antal plankor över hela mig och sen fick jag en betongspik rakt genom foten. Ajajaj!

Dock inget större farligt, gick bara genom kött så e bara min stolthet som är mest skadad så hoppas det inte pajar mycket på benpasset imorgon.

Idag blire Axlar+Armar och ska se om ja kan höja mig i hantelshrugs.

45 kg är Maxet på 10 Reps, det är max vad mina grepp fingrar klarat hitills, på gymmet finns 60 kgs hantlar och jag har nya läderband från ************* som nu ska testas och se.

Dock gillar jag inte att köra med läderband oftast men när de gäller dessa vikter tror jag att det är bäst, blir synd att tappa hanteln på tån.

Bjern
2011-07-26, 14:14
Liknande mål som jag har, lycka till med fortsatt träning! :)

Redhaad
2011-08-28, 11:18
Shit hade helt glömt bort denna. Har börjat på FB och fitnessguru med bloggande så uppdaterat där så mycket, men är alltid intressant att uppdatera och läsa Kolotrådar! :)

Jadå uppdateringar då!

Jag har sen senast gått upp till idag 88 kg och dieten började iförrigår:
Frukost:

250gram Kvarg med Kanel
20 G Rapsolja


Pre-Workout:
10 G EAA

Under Träning:
5 G BCAA x 2

Post Workout:
2-3 Skivor Vitt bröd
Alt. Banan
Alt. i värsta fall en Gainer

En timme senare:
10 G EAA

Lunch:
500 G Kyckling/Kassler/Tonfisk
100 G Råris/Fiber Havregryn
200 G Grönsaker med dressing [ca. 40 G Fett]

Middag:

Proteindrink ? [jag gillar proteinpulver men drack för mycket sånt tidigare
och vill helst använda mig utav riktigt mat, men kanske lägger till en liten drink om dagen här]
250 G Kvarg med Kanel
20 G Rapsolja
25-50 G Nötter [ osaltade cashewnötter,- valnötter,- jordnötter

182 G Protein
ca. 100+ G Fett
77 G Kolhydrater

2213 Kcal

26e Augusti Börjar Diet
3e December gäller det

97 Dagar Kvar till LP
(Ca. 13 Veckor)

90 Dagar Lvar till DC
[ca. 12 veckor]

Första 70 Dagarna.

Strikt Diet.
Kre-Alkalyn.
EAA.
BCAA.
På vilodagar äts inga kolhydrater.

Sen sista 18 Dagarna.
Strikt Diet med 0 Kolhydrater.
Kre-Alkalyn.
EAA.
BCAA.

2 Dagar innan DC.
Carb Refill.

DC.
Carb Refill.

Efter DC.

Strikt Diet med 0 kolhydrater.
Kre-Alkalyn.
EAA.
BCAA.

2 Dagar innan LP.
Carb Refill

LP.
Carb Refill

Efter LP.
Börja inför tävlingar? 2012

Maten kan variera vissa dagar men näringsinnehållet skall vara detsamma. Jag ber er att inte direkt kopiera detta kostupplägg då detta är skräddarsytt för mig och det är det som funkar bäst, ett schema skräddarsytt för personen som ska använda sig utav det. Vill ni ha tips, mallar för ett kostschema elelr en lathund så sök upp denna sida http://fitnessguru.se/kostscheman

och det är kostschemat från idag tills tävlingsdags, förövrigt har jag uppdaterat detta sen sist och jag kommer öka mitt intag och ligga på 300-400 kcal+ i 5 veckor och sen ligga på så exakt som möjligt i 3 veckor och sen ligga på ett underskott omrking 300-500 kcal- om dagen inför tävlingarna och sänka enormt på kolhydraterna, ska förvrigt också ändra om schemat och lägga alla Dagens kolhydrater [70 G ca] efter mitt träningspass och äta på ett sådant sätt att jag äter kolhydrater med kolhydrater och protein med fett, detta pga att jag vill inte äta fett med kolhydrater pga. då fett segar ner matnedbrytningen.

http://fitnessguru.se/sites/default/files/blogg/RödaBjörnen/DSC00061.jpg

Här är jag när jag ändrade om kosten, låg då på ca. 1000+kcal i 2 veckor med mycket kolhydrater [underskatta inte skumgodis efter träning], mellan mycket fett och strax över 1 G Protein / kg KV.

Vikten här är jag osäker över men mer än tidigare, hoppas jag hamnar i 80- kg klassen på både DC och LP där har jag nog störst chans.

Styrkan i The Big Four:
Skiter jag i för tillfället för jag kör ett GVT schema, alltså ett German Volume Training som jag började med igår på ett Biceps och Triceps pass som var sjukt jobbigt, mina biceps var så pumpade att jag kunde peta ut ögat på någon med toppen.

Kommer försöka att hårt få med ökningar i både utseende, symmetri och hårdhet inför tävlingarna och hitills är jag istortsett i tävlingsform så ska försöka lägga på mig under ne 8 veckors tid så mycket volym som möjligt samtidigt som fett% saktar sig neråt långsamt och sen resterande veckor till tävling köra stenhårt med att bli hårdare, jag tror jag kommer slå igeonom hårt om inget går snett.

Hoppas på fler uppdateringar snart!

/ J

Filipb
2011-08-28, 11:30
Detta såg väldigt intressant ut. Du verkar otroligt påläst!

Lycka till med dieten!

Redhaad
2011-10-13, 11:47
Okej okej, nu har jag latat mig nog. Jonathan Lindborg är idag 19 år, har en tävling i LP -80 kg om 8 veckor ungefär.

Har bytt om mitt schema ifrån att köra 6 dagar i veckan, till 3 dagar i veckan, kör helkropps pass 2 ggr och sen ett isolationspass för muskeldelar som jag tycker slackar efter.

Kör aldrig med viktbälte dock använder jag straps och kör istället isolationsövningar för mina underarmar samt min greppförmåga som suuuuuger!

Gårdagens pass blev ett depletionspass, jag gick till positive failure varje övning och försökte då jag tränade själv köra så excentriskkoncentration som möjligt:

Hantelpress [RPT = Reverse Pyramid Training]
40 kg - 6 Rep [+2 Rep sen förra passet]
37,5 kg - 8 Rep [+3 sen förra passet]
35 kg - 8 Rep [+3 sen förra passet]
32,5 kg - 12 Rep [+5 sen förra passet]

Incline Hantelpress [RPT]
35 kg - 5 Rep [+2,5 kg sen förra passet]
32,5 kg - 7 Rep [-1 sen förra passet]
30 kg - 9 Rep [+4 sen förra passet]
27,5 kg - Tappade räkningen, svartnade framför ögonen.

Bänkpress [Dropset]
70 kg - 8 Rep
65 kg - 3 Rep
60 kg - 2 Rep
50 kg - Tappade räkningen, illamående *spy*

Marklyft [Pyramid] OBS! jag fick en skada i marklyft när jag försökte mig på maxlyft på 200 pannor och fick grovt ont i nedre ryggen, första gången på 2 månader ungefär jag kör igen.
110 - 8 Rep
120 - 4 Rep
130 - 2 Rep

Chins [RPT, Brett Överhands Grepp]
20 kg + KV - 3 Rep [+5 kg sen förra passet]
15 kg + KV - 6 Rep [-2 sen förra passet]
12,5 kg + KV - 5 Rep [-3 sen förra passet]
10 kg + KV - 12 Rep [total failure, assist sista 3]

Hantelrodd [Pyramid]
40 kg - 9 Rep [+5 sen förra passet]
45 kg - 5 rep [+5 kg sen förra passet]
50 kg - 2 Rep [+10 kg sen förra passet, dock inte nöjd med formen]

Stående Militärpress [RPT, Full TuT]
65 kg - 6 Rep [+3 Rep sen förra passet]
60 kg - 7 Rep [-1 sen förra passet]
55 kg - 10 Rep [+-0 sen förra passet]

Smal bänkpress [Total Failure]
75 kg - 11 Rep

Bicepscurl med EZ stång [total failure]
40 kg - 13 Rep

Knäböj [RPT, Breathing Squats]
110 kg - 13 Rep [+5 kg sen förra passet]
100 kg - 12 Rep [-3 Rep sen förra passet]
90 kg - tappade räkningen, fick kasta ner vikten. totalt slut.

Raka marklyft [Pyramid]
70 kg - 8 Rep [+-0 sen förra passet]
80 kg - 8 Rep [+-0 sen förra passet]
90 kg - 6 Rep [+10 kg sen förra passet]

Benpress [RPT, Breathing Legpress] - Var så slut här att jag fick krypa till maskinen och be hjälp av gamla tant agda bredvid att få på någon vikt alls.
120 kg - 15 Rep
130 kg - Räknade inte
140 kg - Räknade inte

Stående Vadpress
300 kg - 20 Rep

Kröp hem, åt en ko *popcorn*, sov.

Kommentar om passet:

Gick bra på alla övningar, många PBs och det fick firas med kanelbullar, äppelkaka och massor av annan mat hemma. Gött kött, skål!

Sen att jag fick köra marklyft igen kändes super, dock så sabbade det lite vid benpressen samt att jag körde breathing squats för första gången. Nu kan jag inte sitta, eller stå utan sitter fast i sängen med en flickvän som hämtar och fixar maten.

En bra kväll ;)

Galningen
2011-10-13, 12:05
Schysst fysik, lycka till på LP!

Niwah
2011-10-13, 12:57
Äntligen en update! :D

Fint pass du smällde av. Hur kommer det sig att du gått från träning 6 till 3 gånger i veckan?

Redhaad
2011-10-13, 18:32
Äntligen en update! :D

Fint pass du smällde av. Hur kommer det sig att du gått från träning 6 till 3 gånger i veckan?

Byggjobbar på fritiden och fan flyttat till egen lägenhet och så och orkar fan inte psykiskt med träning 6 ggr i veckan jämfört med 3, sen har jag också blivit grymt mycket starkare och större sen jag slutade med splits och började med helkroppspass, Byggjobbandet bidrar lite med stabilitet och vardagsmotion mellan gympassen.

Drog 130 i Bänk idag ;)

Blev ett pass idag, kommer inte kunan gymma förräns på måndag så kändes inte nödvändigt men inte helt bortkastat heller, vilat en hel dag mellan passen och kände mig stark.

Dagens rätt blev då:

Bänkpress [Pyramid, Explosiv koncentration]
110 - 5 Rep [+4 Rep sen förra passet]
120 - 5 Rep [+ 10 kg sen förra passet]
130 - 1 Rep [+20 kg sen förra passet]

Kommentar: Inte bänkpressat på riktigt på ett bra tag så kände mig taggad och hantelpressarna har gett sitt mycket bra, 20 kg+ på 4 veckor, blev ett Rep och sen höll jag emot i 10 sekunder på nervägen och det brann i bröstet som bara den, urhärligt! :thumbup:

Hantelpress
40 kg - 7 Rep [+1 sen förrra passet]
37,5 - 8 Rep [+-0 sen förra passet]

Incline Hantelpress
35 kg - 6 Rep [+1 rep sen förra passet]
32,5 kg - 9 Rep [+2 Rep sen förra passet]

Hantelflies
17,5 kg - 12 Rep [Skitenkelt, ville bara ha lite pump]

Incline Bänkpress
90 kg - Tappade räkningen men grymt skönt känsla!

Breathing Deadlifts
110 kg - 13 Rep
115 kg - 14 Rep
120 kg - Tappade räkningen, tuppade nästan av och hade en blodådra i pannan stor som en falukorv.

Hantelrodd [Dropset x2]
45 kg - 6 Rep
40 kg - 10 Rep
30 kg - 10 Rep

Knäböj
110 kg - Tappade räkningen
115 kg - Tappade räkningen

Breathing Squats
110 kg - Tappade räkningen
105 kg - Tappade räkningen
100 kg - Tappade räkningen

Skulle kört Benpress som avslut men fick bråttom och då jag körde marklyft kändes det okej och avslutade passet där.

Körde tungt men inte helt till failure utom på Ben då jag totalt tog ut mig, ikväll blire Tacos och En stor Blåbärspaj :hbang:

Man får njuta av gott innan dieten börjar om 2 veckor!

Redhaad
2011-10-16, 20:44
Blev ett sjukt hårt pass idag med gott med PB och när man kom hem var tjejen inte hemma så fick fixa egen mat, man vet att man bör lära sig laga käk när de ena dagen med tjejen blir blåbärspaj, fläskfile och grejs och när jag fixade nu blev de:

200 G Havregryn
3 Dl Mjölk
40 G Vanilj Kasein

500 G Kyckling
250 G Grönsaker [broccoli]

1 Icas Kladdkaka med Kasein "vispgrädde"

Träningen gick grymt.

Hantelpress
40 kg - 9 Rep [+2 sen förrra passet]
37,5 kg - 10 Rep [+2 sen förra passet]
37,5 kg - 9 Rep [+1 sen förra passet]

Incline Hantelpress
35 kg - 7 Rep [+1 rep sen förra passet]
32,5 kg - 9 Rep [+-0 Rep sen förra passet]
30 kg - 12 Rep [+3 sen förra passet]

Bänkpress [dropset]
75 kg - 5 Rep
70 kg - 3 Rep
65 kg - 3 Rep
55 kg - 6 Rep

Breathing Deadlifts [RPT]
120 kg - 11 Rep
110 kg - Tappade räkningen, stjäääärnoooor!
115 kg - 6 Rep

Chins/Pullups
15 kg+KV Pullups - 5 Rep
5 kg+KV Breda Chins - 8 Rep
20 kg+KV Pullups - 2 Rep
7,5 kg+ KV Breda Chins - 6 Rep

Maskinrodd [Dropset]
90 kg - 9 Rep
80 kg - 4 Rep
70 kg - 8 Rep

Stående militärpress
70 kg - 4 Rep
60 kg - 8 Rep
50 kg - 7 Rep

Smal bänkpress
75 kg - 9 Rep

Screaming Squats
115 kg - 14 Rep
120 kg - 10 Rep
125 kg - 7 Rep

Extremely Screaming Leg Press
150 kg - 10+ Rep
160 kg - 10+ Rep
170 kg - Ingen jävla aning! Vrålade sista 3 repen, det bet i quadsen och hamstringsen och pumpen var så jävlig att jag trodde låren skulle explodera... Underbart *flex*.

Grym träning, nu blire sova och upp kl 06:30 imorgon för jobb :MrT:

Redhaad
2011-10-18, 17:24
Idag gick det sjukt bra på gymmet men avslutades åt helvete, jag kommer inte ihåg dock vafan jag gjorde. Hade en olycka att jag tog i knäböj så hårt att jag spräckte någon blodåder grej och mitt höger öga blev blodfyllt och jag tuppade av mitt under ett set och fick 130 kg rakt i ryggen och slagen hårt ner i marken. Kom precis hem från sjukhuset, ett brustet revben och det spräckta blodkärlet och nedre ryggen känns inte helt okej dessutom ett stort rätt märke över istortsett hela överkroppen.. antar att jag först fick vikten i ryggen och flög sedan rakt och och magplaskade golvet och antagligen ett revben knackade där.

Flickvän, kladdkaka och massa kärlek. Riktigt orolig nu då läkarna vill att jag avstår från att träna i tre veckor, så nära tävlingen har jag inte råd med avbrott. Nu måste jag göra ett beslut om jag ska bandagera och ge mig pået igen eller vila för att undvika något kroniskt...

Jag satsar på denna luciapokalen som om jag satsar på olympia, jag tränar 1-2 ggr om dagen, äter 7 ggr om dagen, jag festar inte längre, jag äter en del gott men allting är gjort av bra kvalite råvaror... att det ska sluta såhär, kanske bara för i år men jag har lagt ner blod, svett och tårar i över ett år. Varje set, rep, varje måltid har lett mig hit... är det värt att forsätta frågar jag mig.

Redhaad
2011-10-21, 15:28
Så nu genomförde jag ett pass iallafall, bandagerade om mig med hjälp av min flickvän som förövrigt är sjuksköterska så de gick rätt till.

Körde igenom ett vanligt pass som förra.

Hantelpress [RPT = Reverse Pyramid Training]
45 kg - 3 Rep
40 kg - 7 Rep
37,5 kg - 9 Rep


Incline Hantelpress [RPT]
35 kg - 7 Rep
32,5 kg - 9 Rep
30 kg - 9 Rep


Bänkpress [Dropset]
75 kg - 5 Rep
70 kg - 3 Rep
60 kg - 4 Rep
50 kg - 7 Rep

Chins
15 kg+KV - 8 Rep
10 kg+KV - 9 Rep
5 kg+KV - 7 Rep
15 kg+KV - 4 Rep

T-Rodd
70 kg - 14 Rep
75 kg - 10 Rep
80 kg - 10 Rep

Marklyft
130 kg - 11 Rep

Stående Militärpress
65 kg - 7 Rep
60 kg - 7 Rep
55 kg - 11 Rep

Smal bänkpress [Total Failure]
80 kg - 6 Rep

Knäböj
110 kg - 15 Rep
100 kg - 16 Rep
90 kg - 16 Rep

Benpress
150 kg - 13 Rep
160 kg - 12 Rep
170 kg - 7 Rep

Kommentar här var att det gjorde ont, speciellt i chins, marklyft och knäböj bet det till. Men efteråt mådde jag ändå bra, blir att kyla och imorgon gå igenom lättare Rehab träning och helt enkelt ta sig vidare till nästa dag.

Niwah
2011-10-21, 15:43
Snyggt jobbat att ens palla ett träningspass. Revbensskador är jobbiga som satan :(

LadyInRed
2011-10-22, 09:54
Blev ett sjukt hårt pass idag med gott med PB och när man kom hem var tjejen inte hemma så fick fixa egen mat, man vet att man bör lära sig laga käk när de ena dagen med tjejen blir blåbärspaj, fläskfile och grejs och när jag fixade nu blev de:

200 G Havregryn
3 Dl Mjölk
40 G Vanilj Kasein

500 G Kyckling
250 G Grönsaker [broccoli]

1 Icas Kladdkaka med Kasein "vispgrädde"



Haha, du anar inte hur mycket jag känner igen det där! Skriver min kille under pseudonym eller??? :O :laugh:

Redhaad
2011-10-23, 18:57
Haha, du anar inte hur mycket jag känner igen det där! Skriver min kille under pseudonym eller??? :O :laugh:

:laugh: , en framgångsrik bodybuilder behöver en tjej bakom sig så man får i sig någon god mat då och då :thumbup:

Isåfall får du fråga mig i person då min tjej sitter en meter framför mig! :cool:

Redhaad
2011-10-23, 19:10
Hoppade upp idag på ett pass till.

Försökte mig på ett igår men det bet till utav fasen när jag kom in på chins och fick gå hem och villa.

Kom tillbaks idag med nya bandage och jag var totalt fokuserad. Dock så bestämde jag mig för att forsätta köra tungt, men sänka vikterna och sikta på 10-15 Reps istället för 3-8 Rep.

Plan Hantelpress
35 kg, 10 Rep.
37,5 kg, 9 Rep.
40 kg, 5 Rep.
+ Dropset 35 kg, 4 Rep och 25 kg, 6 Rep.

Incline Hantelpress
30 kg, 13 Rep.
32,5 kg, 10 Rep.
35 kg, 7 Rep.
+ Dropset. 30 kg, 6 Rep. 25 kg, 5 Rep.

Bänkpress
75 kg, 9 Rep.
75 kg, 6 Rep
+ Dropset 70 kg, 5 Rep. 60 kg, 4 Rep. 50 kg, 8 Rep.

Chins
5 kg+ KV, 11 Rep.
10 kg+ KV, 10 Rep.
15 kg+ KV, 3 Rep [bet till och lät chinsen vinna denna gång]

Underhands Skivstångsrodd
70 kg, 14 Rep.
80 kg, 13 Rep.
85 kg, 7 Rep.
+ Dropset 80 kg, 1 Rep. 70 kg, 6 Rep.

T-Rodd Maskin. [vikten är svår att avgöra då jag inte vet vad själva ställningen lägger på]
3x 15 kg, 14 Rep.
4x 15 kg kg, 12 Rep.
4x 15 kg& 1x 10 kg. 8 Rep.
+ Dropset 4x 15 kg, 4 Rep. 2x 15 kg, 7 Rep.

Militärpress stående
50 kg, 14 Rep.
55 kg, 11 Rep.
60 kg, 7 Rep.

Bicepscurl med skivstång
50 kg, 8 Rep.

Smal bänkpress
80 kg, 6 Rep.

Leg extensions
100 kg, 10 Rep.

Lårcurl
60 kg, 10 Rep.

Knäböj
110 kg, 8 rep.
100 kg, 10 Rep.
70 kg, 14 Rep.
80 kg, 9 Rep.
90 kg, 10 Rep.

Benpress
150 kg, 13 Rep.
160 kg, 13 Rep.
170 kg, 5 Rep.

Det bet till i vissa delar men övrigt ett bra pass, rehabträning imorgon och koll hos läkaren som jag kommer genomföra en gång i veckan för att se att det inte blir mycket värre.

Nu blire så att tjejen är hemma då hon lagar all mat nu när jag är skadad :cool:, blev kyckling med grönsaker och 1 kg bakpotatis :D

God kväll!

Redhaad
2011-10-26, 14:57
De går bättre!, känns knappt längre förutom när jag jobbar eller tränar!

Mötet med läkaren gick bra, dock fick jag någon jävla kamel läkare som klappade mig på revbenen och inte lugnt heller utan som om man ger en kompis en klapp i ryggen men trots att jag fortsätter träna har inte läget förvärrats.

Körde inget pass igår som planerat utan jag valde att ta en till dags vila men ska dit igen imorgon och testa mig på att knäböja tungt så får vi se hur de går.

Blir att titta på bodybuilding filmer ikväll för motiveringens skull, inget eldar upp inom mig som att se Ronnie Coleman köra marklyft, galna jäkel!

god kväll :)

Redhaad
2011-10-28, 21:52
Blev ytterligare ett pass, färre övning, tyngre press

Hantelpress
45 kg 5 Rep
40 kg 7 Rep
37,5 kg 7 Rep

Bänkpress
80 kg 7 Rep
70 kg 12 Rep
60 kg 17 Rep

Latsdrag
80 kg 15 Rep
90 kg 13 Rep
110 kg 6 Rep
Dropset 90 kg 3 Rep, 70 kg, 4 Rep.

Maskinrodd
100 kg 5 Rep
90 kg 9 Rep
80 kg 9 Rep

Hantelyft fram
20 kg 10 rep

Militärpress
60 kg 7 Rep
55 kg 12 Rep

Bicepscurl
30 kg 21 Rep

Smal bänkpress
80 kg 8 rep

Knäböj
90 kg 9 Rep
100 kg 11 Rep
110 kg 7 rep
115 kg 8 Rep

Frontböj
50 kg 14 Rep
70 kg 11 Rep
70 kg 7 Rep

Knäböj
80 kg 12 Rep

Hem, äta, vila, ta sig vidare till nästa dag.

Känns dock som om jag inte kommer kunna tävla, de biter till hela tiden och oftare nu. Tror att jag kommer tvingas till vila eller få offra stort för de.

conlerc
2011-10-28, 22:31
Du är ju helt otrolig som tränar med revbensskada! De gör ju så jääävla ont!! Cred till dig, vilket jävla psyke du har

Sundqvist
2012-01-02, 05:42
redhaad på flashback också eller? haha

Adama
2012-01-02, 08:39
redhaad på flashback också eller? haha

Vart tvungen att kolla ;)