handdator

Visa fullständig version : Nytt schema att variera med.


Acids
2011-06-17, 13:42
Skulle behöva ett nytt schema att köra ett par månader över sommaren.
Kör för tillfället
Mån: Bröst Triceps
Tis: Rygg Biceps
Tors: Ben mage
Fre: Axlar underarmar traps

Skulle vart schysst ifall någon kunde hjälpt att slänga om dessa muskelgrupper till något bra, varierande :) Helst 4 max 5 ggr / vecka.
Har mest kört på styrka, 4-6 reps tills nu. Känner att det börjar gå lite segt i utvecklingen, så jag funderar på att satsa på 8-12 reps nu över sommaren, bygga lite volym. :cool:

StampChamp
2011-06-17, 13:45
Det där är inget schema, utan en split.

4-split
Bröst/biceps
Ben/mage
Axlar/triceps
Rygg/underarmar

5-split
Bröst
Ben
Armar
Axlar
Rygg

3-split
Bröst/rygg
Ben/mage
Armar/axlar

Rulla den på ett lämpligt sätt så det blir fler pass.

Acids
2011-06-17, 14:11
Det där är inget schema, utan en split.

4-split
Bröst/biceps
Ben/mage
Axlar/triceps
Rygg/underarmar

5-split
Bröst
Ben
Armar
Axlar
Rygg

3-split
Bröst/rygg
Ben/mage
Armar/axlar

Rulla den på ett lämpligt sätt så det blir fler pass.

Ja men grejen jag syftade på var att få ett bra upplägg utan att möjligtvis överanstränga/skada mig. Att köra armar axlar rygg efter armpass sådär kan väl inte vara direkt bra när musklerna skall återhämta sig? :)
Vad menar du med schema då? Jag anser att detta är ett träningschema då jag tränar mån,tis,tors,fre enligt mitt upplägg som är en split. :D

Acids
2011-09-01, 19:52
Jag kör just nu
Mån: Bröst biceps
Tis: Ben
Tors: Axlar , rotator, trapz, underarmar
Fre: Rygg triceps

Mitt mål är att lägga mer krut på armarna främst. Kör 8 reps.
Hur tycker ni jag skall lägga upp ifall jag skall pressa armarna fullt? Äter bra och proteinrikt förövrigt. :)

Väldigt tacksam för svar!

Acids
2011-09-13, 18:52
Hjälp uppskattas :)

Acids
2011-09-24, 16:03
Skulle någon kunna slänga upp era träningsprogram ni varierar med?
Känner att jag kommit till en tröskel jag varit alldeles för länge nu, vill märka mer resultat!
Har kört 8 reps ett tag nu, dock har jag inte märkt nån vidare skillnad på volymen jag siktat på. :(
Vad bör jag göra??
Ligger på ca 250-300g protein per dag, samt runt 3000 kcal...

Discogymmar
2011-09-24, 18:24
Om du vill ha 5 split:
pass1 bröst
pass2 rygg
pass3 ben
pass4 axlar
pass5 armar

3split

pass1 bröst axlar biceps
pass2 ben mage
pass 3 rygg triceps
vila en dag mellan pass 3 och 1

Lite krut på armarna där :)

Acids
2011-09-24, 19:30
Om du vill ha 5 split:
pass1 bröst
pass2 rygg
pass3 ben
pass4 axlar
pass5 armar

3split

pass1 bröst axlar biceps
pass2 ben mage
pass 3 rygg triceps
vila en dag mellan pass 3 och 1

Lite krut på armarna där :)

Thanks sir :) har du känt att du hamnat i någon svacka/tröskel nån gång? Hur har du då löst det? Ändrat antal reps/övningar? :)

Discogymmar
2011-09-24, 19:53
Nej tyvärr, inte haft någon svacka än :)

z_bumbi
2011-09-25, 10:43
Hur ser ditt program ut idag? Hur såg det förra ut? Hur mycket har du ökat i styrka?

Ernie McCracken
2011-09-25, 11:24
Om du vill ha 5 split:
pass1 bröst
pass2 rygg
pass3 ben
pass4 axlar
pass5 armar

3split

pass1 bröst axlar biceps
pass2 ben mage
pass 3 rygg triceps
vila en dag mellan pass 3 och 1

Lite krut på armarna där :)

Såg inte ut som vad man brukar se rekomendetioner på, Hur kommer det sig att du lag bröst med biceps och inte bröst/triceps & Rygg/Biceps som dom flesta scheman verkar se ut? Är det för att träna triceps på både pass 1 och 3, och likaså biceps på 1 och 3. En ordentlig vilodag med mycket mat mellan pass 2 och 3 lär ju sitta klockrent för att få tilräcklig vila innan man kliver på samma muskel igen. Blev nyfiken så detta schema drar jag igång med på måndag :hbang:

Discogymmar
2011-09-25, 11:50
Såg inte ut som vad man brukar se rekomendetioner på, Hur kommer det sig att du lag bröst med biceps och inte bröst/triceps & Rygg/Biceps som dom flesta scheman verkar se ut? Är det för att träna triceps på både pass 1 och 3, och likaså biceps på 1 och 3. En ordentlig vilodag med mycket mat mellan pass 2 och 3 lär ju sitta klockrent för att få tilräcklig vila innan man kliver på samma muskel igen. Blev nyfiken så detta schema drar jag igång med på måndag :hbang:

Det var precis så det var tänkt haha!

Acids
2011-09-25, 13:03
Hur ser ditt program ut idag? Hur såg det förra ut? Hur mycket har du ökat i styrka?

Programmet för tillfället har åkt tillbaks till det ursprungliga dvs.

Bröst Triceps
Rygg Biceps Underarmar
Ben Mage
Axlar Rotator och möjligtvis biceps/triceps beroende på hur jag känner mig.

Blev inte så jätte mycket träning i somras då jag jobbade en hel del samt var lite förkyld, men nu har jag kört ca 1½ månad volym (8 reps) på detta schema:
Bröst Biceps
Ben Mage
Rygg Triceps Underarmar
Axlar, Biceps, trapz, rotator

Ursäkta för det blev lite stökigt, men har ökat en del i styrka, (vilket inte var huvudmålet då jag kört volym)
Gissar på att jag ökat 5-10 kg i bänk dvs ligger på runt 95-100 kg nu, samt kör på 32.5kg hantlarna numera :)
Knäböj och marklyft har jag ingen koll på för tillfället, men har blivit starkare där iallafall :)

Dock har jag "tyvärr" gått ner lite i kroppsvikt och känner mig lite mer deffad än innan sommaren.

Sorry för en wall of text, hoppas du förstår :thumbup:

z_bumbi
2011-09-25, 14:09
Du har bara radat upp träningsdagar och vilka muskelgrupper som tränas när vilket inte utgör ett program så vilka övningar, setantal fördelat på övningar och utförande?

Acids
2011-09-25, 19:23
Du har bara radat upp träningsdagar och vilka muskelgrupper som tränas när vilket inte utgör ett program så vilka övningar, setantal fördelat på övningar och utförande?

Bröst -
plan hantelpress 8 reps 3 set,
lutande hantelpress 8 reps 3 set,
maskin/hantel flyes 8 reps 3 set,
dips 8 reps 3 set

Rygg:
Marklyft 8x3
Latsdrag 8x3
Hantelrodd 8x3
Omvända flyes 8x3

Ben (inte lagt så jätte mycket krut på senaste)
Knäböj 8x3
Benspark 8x3

Innan så körde jag liknande, fast 4 reps istället för 8, det var då jag ökade varje pass, som en galning :) dock tog det stopp och jag blev fast på en sk. tröskel. Brukar variera bänkpress med hantelpress osv.