handdator

Visa fullständig version : Träna hemma, få bra resultat


rajjevettu
2011-06-17, 12:24
Tjena alla träningskunniga! jag har styrketränat i ca 2 år och tappade intresset i början av året att träna på gym, samt köra tunga vikter, har tränat hemma sen dess och känns mycket bättre, känns att jag är mer taggad och kan spela hög musik och att använda bara kroppsvikten och några vikövningar, kör armhävningar och situps, gör pullups i en stång jag har och rygglyft sen några andra övningar, kan man bygga stora muskler på det? jag menar jag klarar ju fler och fler armhävningar med tiden, bara att det känns om man inte tränar på ett tag blir man ju så jävla smal och om jag inte tränar får jag typ ångest, ibland hinner man ju inte med att träna. jag vill ju inte bli för stor heller, en del vill ju bli värsta bergen men jag vill ha snygga muskler, vältränad så det syns, har också börjar springa lite då och då för att försöka bränna lite fett, är inte tjock i generna för den delen heller, men tror ni man kan göra på det? att träna hemma regelbundet och trycka sig till det yttersta och få en hyffsad stor och vältränad kropp? och om man vill hålla i det ifall jag inte har tid att träna om man kan gå på något tillskott? tack på förhud:naughty:

kettlebellGuden
2011-06-17, 12:26
Köp lite ringar eller något TRX-liknande (obs: TRX specifikt är överprisat och sämre än många alternativ). Underbart komplement till hemmaträning.

Självklart kan du bli "stor" med kroppsviktsträning. Tricket är bara lite att veta hur. Spana youtube på steve maxwell så får du nog lite inspiration, leta upp steve cotters "encyclopedia of body weight training" (tror jag den heter iaf).

mikaelj
2011-06-17, 12:27
Du behöver inte vara orolig för att bli för stor. Du kommer inte att vakna upp en dag och se ut som Arnold.

"Snygga muskler och se vältränad ut" kommer från att du har mindre kroppsfett än vad du har nu. Du behöver inte springa för att tappa fett, viktigare att se över dina kostvanor.

Det är svårt att bli stor utan högre belastning än kroppsvikt, såvida du inte verkligen vet vad du gör, men givet de övningarna du listade kommer du inte så långt. Skaffa en skivstång + vikter, då?

rajjevettu
2011-06-17, 14:00
Kettlebell, skulle va nice att köpa såna ringar, blir nog det!

Mikaelj, vill ju helst köra med kroppen så mycket det går, tack för tipset ändå!

mikaelj
2011-06-17, 14:02
Se till att lära dig vettiga övningar i så fall, för till slut blir belastningen för låg.