handdator

Visa fullständig version : Svårt att få större armar


JiZZiE
2011-06-16, 20:14
Tjena, Jag har gymmat ett halvår nu (jag vet det är kort tid)
Men har fått rätt sköna resultat på bröst,rygg,axlar och ben.
Däremot släpar mina armar efter, Så jag undrar om det skulle funka att utöka min nuvarande klassiska 3 split:

Axlar&Triceps&Bröst / Ben / Rygg&Biceps

till:

Bröst&Triceps / Rygg / Ben / Axlar&Triceps / Biceps&Mage

dvs att jag tränar Triceps 2ggr i veckan och detsamma med Biceps(inräknat ryggpasset), men fortfarande inte trappar ner på resten.

Med 2-3 dagars vila mellan Bröst&Triceps och Axlar&Triceps och samma med Biceps och Rygg. Hinner jag vila ut tillräckligt mellan passen?


Funkar inte mitt förslag är jag givetvis öppen för andra förslag för hur jag kan komma ikapp med armarna.



(det är inte främst estetiska skäl, utan för att jag tappar i bänk och chins av svaga armar)

Remokillen
2011-06-16, 20:29
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=151775&highlight=st%F6rre+armar

sp123ltd1
2011-06-16, 20:52
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=151775&highlight=st%F6rre+armar
This:thumbup:

Tom Warrior
2011-06-16, 20:54
Det här forumet är ju oöverträffbart i hjärndödhet imellanåt. Syftar inte på dig TS, utan dom två som svarat hittils.

Hur stark är du? Blir du starkare i väsentliga övningar regelbundet? Hur äter du? Hur mycket protein äter du?

Flonkz
2011-06-16, 21:34
Försök söka istället för att ställa massa onödiga frågor dagligen. Kör som du vill, och utvärdera.

willtjam
2011-06-16, 22:08
En sak du kan pröva är att ändra till:
Axlar, bröst & biceps / Ben / Rygg & triceps
så blir det två gånger i veckan ändå.
Men som nån tidigare skrev så måste du fokusera på maten och vilan också. Allt hänger inte på träningen.

Crocker
2011-06-16, 22:15
Jag har en idé som revolutionerar forumet! Vi får bara ställa en fråga en gång, för sedan kan man söka. :)

Till frågan så tycker jag du kan prova 21. Då kör man 3 set stångcurl, 7 reps. Set 1, går du nedifrån till mitten. Set 2 går du från mitten och upp. Set 3 går du hela vägen. Funkade OK på mig, har bra resultat av andra jag pratat med.

luderlasse
2011-06-16, 22:53
Du kanske tränar för lite, öka antalet set och kör jobbigare övningar för armmuskulatur:

ex: liggande tricpes, smalbänk, dips, stångcurl, stående hantlar

Prova gärna högreps 8-12, iaf för biceps.

lirberr
2011-06-17, 02:56
Vad som funkade för mig var att köra biceps och triceps på dagar då man inte använde dom till massa annat. t.ex så kör man biceps på bröstdagen och triceps på ryggdagen. Värt att pröva, för mig blev det iaf mycket bättre, märkte ökningar i dips och stångcurl varje pass (Dom övningarna jag kör först)