handdator

Visa fullständig version : Hur tillagar man kycklingklubbor? Recept plz


Niwah
2011-06-16, 00:51
Tjena,

Jag har som många andra varit och köpt mängder med kycklingklubbor. Hur tillagar man dem på bästa sätt?

Jag är less på mina gamla marinadrecept och undrar hur ni tillagar era kycklingklubbor.

pclillen
2011-06-16, 09:33
Tjena,

Jag har som många andra varit och köpt mängder med kycklingklubbor. Hur tillagar man dem på bästa sätt?

Jag är less på mina gamla marinadrecept och undrar hur ni tillagar era kycklingklubbor.

göra en kryddblandning av valfria kryddor, gnid in klubborna och kör dem i ugnen (med lite olja på / i ugnsformen). 200/225 grader, 45-60min. (står olika men jag får alltid köra 60 min..)

Gurkyngel
2011-06-16, 10:01
Smält smör i en kastrull och tillsätt soya. Pensla detta på kycklingen (skinnet kvar). In i ugnen tills skinnet är krispigt. Under tillagningstiden: vänd klubborna då och då och pensla på ytterligare.
Sen kan du göra sås av spadet som samlas i ugnsformen, i med lite grädde av valfri fetthalt. Gott!

StarkaUlf
2011-06-16, 11:35
soja, worcester sås, vitlök, liquid smoke, sweet chili och lite olivolja. Sedan pensla på och in i ugnen, pensla på lite då och då.
Gudomligt :)

Nykropp
2011-06-16, 11:36
Olivolja, salt och peppar.

Rickard
2011-06-16, 11:42
Mosa ihop smör, ketchup, salt och peppar. Gnid in dina bitar i detta, pressa sedan citron över.