handdator

Visa fullständig version : Vassleprotein, men inte sojaprotein, förändrar kroppsvikt och kroppssammansättning


King Grub
2011-06-15, 20:34
A double-blind, randomized clinical trial was conducted to determine the effect of consumption of supplemental whey protein (WP), soy protein (SP), and an isoenergetic amount of carbohydrate (CHO) on body weight and composition in free-living overweight and obese but otherwise healthy participants. Ninety overweight and obese participants were randomly assigned to 1 of 3 treatment groups for 23 wk: 1) WP; 2) SP (each providing ~56 g/d of protein and 1670 kJ/d); or 3) an isoenergetic amount of CHO. Supplements were consumed as a beverage twice daily. Participants were provided no dietary advice and continued to consume their free-choice diets. Participants’ body weight and composition data were obtained monthly. Dietary intake was determined by 24-h dietary recalls collected every 10 d. After 23 wk, body weight and composition did not differ between the groups consuming the SP and WP or between SP and CHO; however, body weight and fat mass of the group consuming the WP were lower by 1.8 kg (P < 0.006) and 2.3 kg (P < 0.005), respectively, than the group consuming CHO. Lean body mass did not differ among any of the groups. Waist circumference was smaller in the participants consuming WP than in the other groups (P < 0.05). Fasting ghrelin was lower in participants consuming WP compared with SP or CHO. Through yet-unknown mechanisms, different sources of dietary protein may differentially facilitate weight loss and affect body composition. Dietary recommendations, especially those that emphasize the role of dietary protein in facilitating weight change, should also address the demonstrated clinical potential of supplemental WP.

Whey Protein but Not Soy Protein Supplementation Alters Body Weight and Composition in Free-Living Overweight and Obese Adults. J. Nutr. June 15, 2011.

http://jn.nutrition.org/content/early/2011/06/15/jn.111.139840.full.pdf+html

C.E.J.
2011-06-15, 21:30
Jacob goes bankrupt.

kettlebellGuden
2011-06-15, 21:48
Jacob goes bankrupt.

Är det Heitmann du syftar på så är han negativ till soja.

hejhopp79
2011-06-15, 22:25
Soja suger i alla för män om du inte vill ha sämre testo-nivåer. För kvinnor vet jag ärligt talat inte.

(halshugg mig Eddie, jag har ingen länk)

Eddie Vedder
2011-06-16, 06:35
Soja suger i alla för män om du inte vill ha sämre testo-nivåer. För kvinnor vet jag ärligt talat inte.

(halshugg mig Eddie, jag har ingen länk)

Det är inte för min skull du gör klokt i att redovisa källor. Det är ju upp till dig om du vill tas på allvar eller inte. Vilket man inte gör om man bara säger att soja suger för testonivåer punkt slut.

Cerberus
2011-06-16, 12:13
minns i nån intervju av Lyle Mcdonald att en måttlig konsumtion(som typ gav 25g sojaprotein per dag) inte påverkade hälsomarkörer nämnvärt. Är inte hundra på detta och jag minns inte vilken sida intervjun var på..

kört sojaperioder men det va mest bök tyckte jag plus att ja lessna på smaken. Mjölkprotein e ju godare och mer gynnsamt för anabol muskelmiljö.

Sniggel
2011-06-16, 12:25
Har väl testat soja i olika former i perioder. Största problemet jag hade var de klart oheliga gaser som uppstod. Kan ju iofs vara något som minskar med tiden om man börjar lite lugnare och låter kroppen vänja sig successivt.

Cerberus
2011-06-16, 12:43
gasernas obehag är ju mer en perceptionsfråga. Kan ju va roligt också! Klaga på din sambo varje gång du släpper dig vet ja för exceptional hilariousness ;)

Sniggel
2011-06-16, 13:10
gasernas obehag är ju mer en perceptionsfråga. Kan ju va roligt också! Klaga på din sambo varje gång du släpper dig vet ja för exceptional hilariousness ;)

Haha, ja du tyvärr funkar inte det längre :P