handdator

Visa fullständig version : Ännu en tråd om hjälp med träningsschema, tyvärr!


Juicehead
2011-06-15, 20:33
Tjenare! Kan väl vara bra att notera att jag är en kille på 17 år. Är väl runt 175 och väger 75kg

Jag letar efter ett bra träningsschema för maximal muskelutveckling.
Jag vill blir stor, mycket massa! Jag har bra kost, käkar kosttillskott i form av aminosyror.

Har aldrig gymmat efter ett träningsschema förut, har inte klarat av det för att jag tränat fotboll ungefär 5-7 ggr i veckan. Men nu så har jag trappat ner lite med fotbollen och skulle vilja gymma på "heltid". Är definitivt inte en som aldrig varit på gymmet förr, utan har gymmat väldigt mycket fast inte efter ett schema, som jag nämde innan.

Har letat runt på denna sida och sökt på google men det känns bättre att få ett träningsschema bekräftat här av er, medlemmar. Vet att ni kan väldigt mycket om detta.



Skulle bli väldigt tacksam om jag fick hjälp ang. schema, vilka övningar som skulle passa bra, samt set och reps.

Tack å bock!

Juicehead
2011-06-15, 20:38
Chilla grabben. Gillar inte det upplägget

Discogymmar
2011-06-15, 20:39
Sedan kanske inte dessa "Välkomna alla nybörjare"-program är så himla bra så han vill ha något annat?

Zorban
2011-06-15, 20:42
Chilla grabben. Gillar inte det upplägget
Vad är det du inte gillar med det? Vilka övningar gillar du? Det finns många grymma nybörjarprogram (SL5x5 osv), men dom är främst för styrka, även om dom bygger muskler också såklart.

Juicehead
2011-06-15, 20:43
Tack discogymmar. Jag är inte helt en nybörjare som jag skrev i mitt inlägg. Jag är stark och har en vältränad kropp för min vikt så jag är faktiskt inte ute efter att träna 1-2 pass i veckan första månaderna.

Philosophic
2011-06-15, 20:43
Om du har tillgång till fria vikter så rekommenderar jag SL 5x5, enkelt att följa och är ett program du kommer få resultat ifrån.SL 5x5 prioriterar basövningar och du behöver inte lägga till några isolationsövningar om du inte har en bra anledning.

Discogymmar
2011-06-15, 20:49
Angående det här SL 5x5. Det tycker jag verkligen du ska börja med. Men lägg in t.ex en 4 set bicepscurl och en 4 set tricepspress vartannat pass t.ex. Kör på detta de 2 första månaderna så får du en extra bra grundstyrka :)

Zorban
2011-06-15, 20:51
Tack discogymmar. Jag är inte helt en nybörjare som jag skrev i mitt inlägg. Jag är stark och har en vältränad kropp för min vikt så jag är faktiskt inte ute efter att träna 1-2 pass i veckan första månaderna.
Det finns en 3-dagarsprogram där som du kan cykla. Du kan träna det 7 dagar i veckan om du vill. Jag tror inte så värst många har rena 6-7-dagarsprogram, de flesta kör 3-4 olika pass, när de kört de sista passet börjar de om på första. Antalet dagar per vecka är valfritt.

Philosophic
2011-06-15, 20:53
Angående det här SL 5x5. Det tycker jag verkligen du ska börja med. Men lägg in t.ex en 4 set bicepscurl och en 4 set tricepspress vartannat pass t.ex. Kör på detta de 2 första månaderna så får du en extra bra grundstyrka :)

Eller så gör han pull-ups för biceps och inte oroar sig för triceps eftersom den får stryk vid bänkpress och militärpress.

Discogymmar
2011-06-15, 20:56
Philo: Jag tror att grabben mår bra om han får göra extra biceps- och tricepsövningar så han får det där pumpet! Han ville ju trots allt träna för maximal muskelutveckling eller nå.

Juicehead
2011-06-15, 20:57
Tack ni som har vettiga svar :) Uppskattar det!

Verkar som att många tycker att SL 5x5 är bra så det är ett hett alternativ!

Hiroki, dåligt humör idag?

Discogymmar
2011-06-15, 20:58
Juicehead, det viktigaste är egentligen inte vad man kör. Utan ATT man kör. Håll dig till ett program under ca. 2 månaders tid och se om det funkar. Vill du ändra något så byt schema. Men ge varje schema en ärlig chans :)

Zorban
2011-06-15, 20:58
Eller så gör han pull-ups för biceps och inte oroar sig för triceps eftersom den får stryk vid bänkpress och militärpress.
Eller så struntar han i både pullsups och curls eftersom han gör tunga stångroddar :)

Philosophic
2011-06-15, 20:58
Tack ni som har vettiga svar :) Uppskattar det!

Verkar som att många tycker att SL 5x5 är bra så det är ett hett alternativ!

Hiroki, dåligt humör idag?

Ja det är vettigt alternativ. Som många andra har skrivit tidigare, du har valt ett steg i rätt riktning.

Lycka till!

Juicehead
2011-06-15, 21:00
Självklart vill jag bli stark men är främst ute efter att bli stor och få en snygg kropp :)

Discogymmar
2011-06-15, 21:01
Då passar SL5x5 perfekt.
(men jag hade fortfarande lagt in en 4 set bicepscurl på A passet och 4 set tricepspress på B passet)
Men kör hårt nu killen, all lycka till dig!

Zorban
2011-06-15, 21:02
Självklart är jag ute efter att bli stark också men det jag mest vill är att bli stor och få en snygg kropp :)
Många hävdar att det bästa/snabbaste sättet att bli stor på lite längre sikt är att först bli ordentligt stark, sen kunna köra lite mer bodybuilding med högre vikter.

Juicehead
2011-06-15, 21:07
Tack så hjärtligt Philosophic, Discogymmar och Zorban för hjälpen :)

Discogymmar
2011-06-15, 21:13
Var så god! och åter igen, lycka till!