handdator

Visa fullständig version : Inspirerande blogginlägg av Ahmad Ahmad


Inge Enveten
2011-06-15, 19:42
kanske jag som är bodybuildingskadad och konstant letar motivation/inspiration för att även finna denna där det passar mig men Ahmads senaste inlägg i hans blogg tyckte jag var riktigt bra. Delar därför med mig!

http://metrobloggen.se/aaelitblogg/

Wille005
2011-06-15, 19:43
Otroligt vackert. Jag grät flera tårar och var tvungen att snyta mig i slutet av inlägget.

rajjan_dammit
2011-06-15, 19:50
"Somliga har det lättare och livet är orättvist ibland men allt går bara man ger det chans och tid. "
Oerhört inspirerande ord...

Lasse Kongo
2011-06-15, 19:52
Faktiskt inget märkvärdigt egentligen, utan rätt sunda tankar bara, men ett fint inlägg var det allt.

Crocker
2011-06-15, 19:53
Tyckte faktiskt inte det var inspirerande eller fint allt.

ManuelIT
2011-06-15, 20:03
Hoppas de två första inläggen var sarkastiska

rajjan_dammit
2011-06-15, 20:06
Hoppas de två första inläggen var sarkastiska

Svar Johan-Adam

Trance
2011-06-15, 20:13
Jag tycker det var ett rätt trevligt inlägg. Han framstår som en bra kille med sunda värderingar.

Morrris
2011-06-15, 20:14
http://metrobloggen.se/aaelitblogg/files/2011/06/Josef_S_04.jpg

Spartansk
2011-06-15, 20:19
Tycker att inlägget var trevligt och att det var inspirerande att se hur hårt han började arbeta redan som väldigt ung. Onödigt med sarkastiska kommentarer.

Trance
2011-06-15, 20:23
Tycker att inlägget var trevligt och att det var inspirerande att se hur hårt han började arbeta redan som väldigt ung. Onödigt med sarkastiska kommentarer.

Visst är det så. Speciellt onödigt är det som Morrris gör, även fast han nog är runt 15-16 så borde han veta bättre.

wo0ord
2011-06-15, 20:24
Även jag tycker att det var onödigt med sarkastiska kommentarer. Även bilden.

rajjan_dammit
2011-06-15, 20:25
Men vem som helst hade ju kunnat plita ner det där. Klart det är bra att ha sådana värderingar och att framföra dem. Tyckte inte det var särskilt fantastiskt framfört bara.
Bara för att någon är känd/proffs, betyder det att allt man säger och skriver är inspirerande och bra även om det är mediokert författat?
jaja haters gonna hate osv.

Morrris
2011-06-15, 20:27
Visst är det så. Speciellt onödigt är det som Morrris gör, även fast han nog är runt 15-16 så borde han veta bättre.

Ja, lägga upp en bild från bloggen var fan att gå lite väl långt.

JojjeG
2011-06-15, 20:27
Visst är det så. Speciellt onödigt är det som Morrris gör, även fast han nog är runt 15-16 så borde han veta bättre.

Helt klart... :laugh:

Spartansk
2011-06-15, 20:29
Men vem som helst hade ju kunnat plita ner det där. Klart det är bra att ha sådana värderingar och att framföra dem. Tyckte inte det var särskilt fantastiskt framfört bara.
Bara för att någon är känd/proffs, betyder det att allt man säger och skriver är inspirerande och bra även om det är mediokert författat?
jaja haters gonna hate osv.

Vad är det mediokra med det? Förutom något stavfel här och där såg jag inget fel med det. Lagom långt, verkade vara skrivet från hjärtat. Inga onödiga utsvävningar eller saker som var svåra att förstå. Till och med radbrytningen var bra, hur många bloggare kan skryta med det?

Eller måste en text innehålla en massa komplicerade formuleringar för att du ska tycka den är inspirerande?

Trance
2011-06-15, 20:30
Ja, lägga upp en bild från bloggen var fan att gå lite väl långt.

Varför lade du upp bilden?

rajjan_dammit
2011-06-15, 20:30
Eller måste en text innehålla en massa komplicerade formuleringar för att du ska tycka den är inspirerande?

Mer eller mindre, ja. :)

Spartansk
2011-06-15, 20:32
Mer eller mindre, ja. :)

Okej, då tycker vi olika. :)

PepzAdept
2011-06-15, 20:33
Ahmad är verkligen en störtskön kille. Väldigt jordnära och alltid sjukt trevlig!

Fjällbrynt
2011-06-15, 21:10
De va inte direkt inspirerande...

StampChamp
2011-06-15, 21:15
Fan vad bitter vi svenskar är. Jag tycker det var ett trevligt inlägg, Ahmad är en bra kille!

Sheogorath
2011-06-15, 21:15
Jag är så inspirerad nu att jag håller på att gå sönder.

stevebc
2011-06-15, 21:32
Den svenska avundsjukan gör väl sitt till!!!!!

Viktor_Balck
2011-06-15, 21:45
Blir väl tyvärr såna här reaktioner från folk när trådstartaren tycker att det är ett inspirerande inlägg, då ska de flesta trotsa och tycka att det är skit bara för att.

Minimjölk
2011-06-15, 21:46
Ärligt talat, jag har både träffat och hört Ahmad i ett antal intevjuer och det intrycket jag har av honom är positivt, han verkar vara en schysst reko kille.

Däremot håller jag med om att detta inlägget inte var såpass fantastiskt eller inspirerande. Låter mer som en kille med vettiga värderingar som insett att man måste ta tag i saker för att saker skall hända. Hans story är långt ifrån unik då det finns mängder av andra som kämpar lika "hårt" och mer därtill.
Däremot är hans fysik sjukt inspirerande enligt mig, en av Sveriges trevligaste fysiker utan att ens diskutera.

jaaaaag
2011-06-15, 21:55
Han är glad och skriver om att hans liv går bra, trevligt, men att inlägget skulle vara inspirerande eller något speciellt??? lol nej.

Stoltz
2011-06-15, 21:59
Kul att du delar med dig! Jag blev inte ett dugg inspirerad, men å andra sidan är jag killen som har ett A4 på mitt kylskåp med texten;

"Om jag har någon förebild?
Nej, men jag har en spegel i hallen"

True story.

ryss
2011-06-15, 22:05
Detta var sjukt inspirerande! Jag jobbar just nu på en pizzeria för 30kr i timmen, Ahmad gjorde det för 20kr!! DET BETYDER JU ATT DET ÄR JU HELT GALET HUR KRALLIG JAG KOMMER VARA OM 14 ÅR!!! TAGGAD!!!

wessmen
2011-06-15, 22:24
Också blev det helt ett kukmäteri om hur förbannad tuffa vi alla är. Lappar på kylen och spegeln i hallen och jag är superman.

"Too pointy elbows, 6/10 at max..."

rajjan_dammit
2011-06-15, 22:34
Också blev det helt ett kukmäteri om hur förbannad tuffa vi alla är. Lappar på kylen och spegeln i hallen och jag är superman.

"Too pointy elbows, 6/10 at max..."

U jelly?

hejhopp79
2011-06-15, 22:35
+ till invandrare som anpassar sig till Sverige. Verkligen :)

Killen kan svenska

wessmen
2011-06-15, 23:28
U jelly?

På vadå?

stevebc
2011-06-15, 23:42
Kul att du delar med dig! Jag blev inte ett dugg inspirerad, men å andra sidan är jag killen som har ett A4 på mitt kylskåp med texten;



True story.Hahaha. Barney(humorn) är normalt sjukt tråkig, men denna var bra.

Stoltz
2011-06-16, 06:31
Också blev det helt ett kukmäteri om hur förbannad tuffa vi alla är. Lappar på kylen och spegeln i hallen och jag är superman.

"Too pointy elbows, 6/10 at max..."

bitches don't know about my refrigerator.

Eddie Vedder
2011-06-16, 07:00
Fan vad bitter vi svenskar är. Jag tycker det var ett trevligt inlägg, Ahmad är en bra kille!

Det har inget med bitterhet och göra. Och definitivt inget med nationstillhörighet att göra.

Jag tycker Ahmad Ahmad har en väldigt sund inställning och jag gillade hans intervju i BODY Radio. Han verkar trevlig, seriös, målinriktad och jordnära. Men det är väl bara en fråga om att ett inlägg tillägnas en hel tråd för att det påstås vara så inspirerande och så visar det sig vara ett helt vanligt trevligt blogginlägg. Inget ont om Ahmad eller inlägget alls, tvärtom. Men bara för att man inte inspireras av det, utan helt enkelt läser och blir glad, är man ju inte "bitter svensk".

Heja Ahmad! :)

Nitrometan
2011-06-16, 07:24
Den svenska avundsjukan gör väl sitt till!!!!!

Till skillnad från den danska eller chilenska avundsjukan, det är skillnad på avundsjuka och avundsjuka.


Skickat med tappat talk från min GalackS

MilkmaN
2011-06-16, 07:25
Haha, jag blev så oinspirerad att jag inte ens orkar hitta den där "lol wut" bilden.

I övrigt är jag på Eddies sida: det är ju ett blogginlägg som alla andra!

pragmatist
2011-06-16, 08:02
Till skillnad från den danska eller chilenska avundsjukan, det är skillnad på avundsjuka och avundsjuka.


Skickat med tappat talk från min GalackS

Den svenska avundsjukan är faktiskt Kunglig (tm), det tror jag inte den danska är och definitivt inte den chilenska.

Omdömet att svenskar är särskilt avundsamma av sig jämfört med andra folk kan spåras till 1400-talet faktiskt, och har levt starkt sedan dess. Så ingen rök utan eld antar jag. :)

HulkH
2011-06-16, 08:19
Tycker han verkar vara en bra kille, bra värderingar och bra mål i livet. Bra skrivet på bloggen med. :thumbup:

Baan
2011-06-16, 08:43
Den svenska avundsjukan är faktiskt Kunglig (tm), det tror jag inte den danska är och definitivt inte den chilenska.

Omdömet att svenskar är särskilt avundsamma av sig jämfört med andra folk kan spåras till 1400-talet faktiskt, och har levt starkt sedan dess. Så ingen rök utan eld antar jag. :)

Föreslå något bättre att göra en regnig höstdag.

Minimjölk
2011-06-16, 09:52
Den svenska avundsjukan är faktiskt Kunglig (tm), det tror jag inte den danska är och definitivt inte den chilenska.

Omdömet att svenskar är särskilt avundsamma av sig jämfört med andra folk kan spåras till 1400-talet faktiskt, och har levt starkt sedan dess. Så ingen rök utan eld antar jag. :)


Du är medveten om att det så gott som i alla nationer finns ett uttryck likt den "svenska avundsjukan" fast då istället"insert own nationality +avundsjukan"

Det verkar mer vara ett mänskligt drag att om någon annan lyckats bättre än en själv måste de fuskat/haft tur eller whatever för enligt oss själva är vi ju oftast den som har rätt och är bäst på alla vis. Det är väldigt få som genuint glädjs mer åt andras framgångar än sina egna.

För att återknyta till ämnet tror jag nog många i smyg är avundsjuka på Ahmads fysik (med all rätt) men det flesta kommentarerna har nog enbart med att just det blogginlägget inte var sååå inspirerande. Det som diskuteras är blogginläggets inspirationsgrad, inte personen bakom.

hade originalfrågeställningen varit om vi ansåg att Ahmad var en bra förebild eller om han ansågs inspirernade hade troligtvis svaren varit helt annorlunda.

Vill även instämma i Neumans kör. -Heja Ahmad!

rajjan_dammit
2011-06-16, 10:17
Fattar inte vad avundsjuka har med saken att göra. Vad skulle man vara avundsjuk på? Ahmads fysik? Ja, det klart man kan vara, men vad har hans fysik med inlägget att göra?

Hade blogginlägget varit mindre inspirerande om det hade varit en räka som skrivit det?
Jag tycker också Ahmad är en sjukt grym snubbe som verkar ha bitarna på plats även i huvudet.

Så vad ska man vara avundsjuk på? Att någon varit tvungen att jobba stenhårt och fått utdelning för det? Till skillnad från mig då, som fått allting här i livet gratis eller?

Xtronal
2011-06-16, 10:22
albatross

Minimjölk
2011-06-16, 10:54
albatross

Detta kan vara det mest välformulerade och inspirerande inlägget i tråden, tack!

Inge Enveten
2011-06-16, 19:16
Jag är blev faktiskt inspirerad av trådens utveckling och vissa kommentarer. Att somliga inte finner inlägget ett dugg inspirerande bryr jag mig inte mycket om. Sättet varpå denna åsikt framförs av vissa är däremot intressantare.

I övrigt så tackar jag för inspirationen. Jädra fin cykel det blev!

MAXX
2011-06-16, 19:22
Från pizzeria till kosttillskottkrängare. I iz inspirated.

Sheogorath
2011-06-16, 19:25
Härligt att se någon där det bara är hård vilja, rätt leverne och bra träning som tar en till toppen. Inget jävla bjäfs bak i buskarna. Raka rör, öppna kort. Pizzan tillhör historien, nu är det 70 g vassle per drink som gäller.

Eddie Vedder
2011-06-16, 19:27
Att somliga inte finner inlägget ett dugg inspirerande bryr jag mig inte mycket om.

Ingen bryr sig om vad du tycker heller. Det är ingen kritik mot hur du upplever inlägget. Bara att andra inte känner detsamma. Mig inkluderad. Men jag tycker inte att det är något fel i att du känner så. :)

häftig
2011-06-16, 19:27
Blev så inspirerad att jag körde dubbla bicepspass idag, dvs körde både höger och vänster biceps.

Inge Enveten
2011-06-16, 19:28
Det roliga är att bland alla som gör sig lustiga så vore jag förvånad om många kunde påstå att de haft mål och ambitioner i livet för att även uppnå dessa samt att de livnärde sig på något de älskade.

Nåja. Fortsätt mer än gärna, min inspirationslåga går i högvarv, just därför jag är på forumet. Perfekt!

Ingen bryr sig om vad du tycker heller. Det är ingen kritik mot hur du upplever inlägget. Bara att andra inte känner detsamma. Mig inkluderad. Men jag tycker inte att det är något fel i att du känner så. :)

Det förstår jag. Tack för att du ville förtydliga.

REDaction
2011-06-16, 20:03
Det roliga är att bland alla som gör sig lustiga så vore jag förvånad om många kunde påstå att de haft mål och ambitioner i livet för att även uppnå dessa samt att de livnärde sig på något de älskade.

Nåja. Fortsätt mer än gärna, min inspirationslåga går i högvarv, just därför jag är på forumet. Perfekt!



Jag förstår inte. Blir du inspirerad av att folk har en annan åsikt än dig gällande ett blogginlägg?

Inge Enveten
2011-06-16, 20:07
Jag förstår inte. Blir du inspirerad av att folk har en annan åsikt än dig gällande ett blogginlägg?

Nä. Sätter på hur det framförs och vad det egentligen representerar. Lång förklaring krävs egentligen men för att försöka sammanfatta mig kort så tycker jag alltid att det är inspirerande med folk som baserar sina liv på saker de gillar istället för att gå och jobba som hjärnlösa apor som hatar sina liv och längtar tills varje fredag samt den 25:e varje månad. Så de gångerna jag tar del av en persons historia som visar hur denna haft mål, varför han haft mål och hur han uppnått dessa samt varför de betyder något för personen osv så finner jag att det är av värde vad gäller inspiration.

martinmartin
2011-06-16, 20:25
Jag är blev faktiskt inspirerad av trådens utveckling och vissa kommentarer. Att somliga inte finner inlägget ett dugg inspirerande bryr jag mig inte mycket om. Sättet varpå denna åsikt framförs av vissa är däremot intressantare.

I övrigt så tackar jag för inspirationen. Jädra fin cykel det blev!

Härligt! Bra för dig.

rajjan_dammit
2011-06-16, 20:35
Nä. Sätter på hur det framförs och vad det egentligen representerar. Lång förklaring krävs egentligen men för att försöka sammanfatta mig kort så tycker jag alltid att det är inspirerande med folk som baserar sina liv på saker de gillar istället för att gå och jobba som hjärnlösa apor som hatar sina liv och längtar tills varje fredag samt den 25:e varje månad. Så de gångerna jag tar del av en persons historia som visar hur denna haft mål, varför han haft mål och hur han uppnått dessa samt varför de betyder något för personen osv så finner jag att det är av värde vad gäller inspiration.

Du menar att bara för att man inte tyckte inlägget var inspirerande så saknar man själv mål och ambitioner och att du kan tycka att du själv är duktig som, precis som Ahmad och till skillnad från pöbeln som inte kan uppskatta ett gott författarskap, har dessa ambitioner?
Spegla sig i glansen av att alla andra är hjärnlösa apor som inte själva kan nå sina mål, med andra ord?

You sir, are awesome.

Eddie Vedder
2011-06-17, 10:13
för att försöka sammanfatta mig kort så tycker jag alltid att det är inspirerande med folk som baserar sina liv på saker de gillar istället för att gå och jobba som hjärnlösa apor som hatar sina liv och längtar tills varje fredag samt den 25:e varje månad.

Jag vet inte om jag missuppfattar dig men det verkar hela tiden som du tolkar oss andra som att vi inte gillar Ahmad eller att vi inte kan imponeras av det han (och hans gelikar) åstadkommit.

Det handlar bara om texten och inget annat. Den är trevlig men den fångar oss inte. Enkelt så. Precis som att man kan läsa en bok som man fått rekommenderad av en person för vilken den betytt massor och tycka att den ger en trevlig underhållning men att man själv berörs inte av boken på samma sätt.

Angående "jobbet man hatar" så är det dessutom något jag verkligen kan beundra. Människor som sliter med något de ogillar för att kunna sätta mat på bordet och tak över huvudet för sin familj. Det kan ju finnas andra saker i livet än yrkeskarriären. Och trots att jag beundrar såna människor betyder det inte heller att varje text på en blogg gör mig inspirerad om jag inte fångas av vederbörandes språk.

shadowfire
2011-06-17, 10:34
Jag uppfattade blogginlägget som vilken svenssonkille som helst som kammar luggen, skaffar ett jobb och försörjer sig samt har lite ambitioner i livet. Typ som 75% andra här på forumet. Det är så jag uppfattar själva blogginlägget, utan någon värdering om vem som skrivit inlägget. Nästan så jag förväntar mig att det är sådär gemene man och kvinna ska leva i vårt land.

Personen i fråga och hans fysik och prestationer är en helt annan femma.

J.V
2011-06-17, 10:49
Undra om jag blir lika framgångsrik om jag öppnar ett ELIT GYM som sponsrar ett ELIT TEAM och skriver ELIT BLOGG.

Sheogorath
2011-06-17, 10:57
Undra om jag blir lika framgångsrik om jag öppnar ett ELIT GYM som sponsrar ett ELIT TEAM och skriver ELIT BLOGG.

Jag tror att du behöver lite ELIT Supplements också. Men annars så: ser bra ut. Kör hårt.

J.V
2011-06-17, 11:01
Jag tror att du behöver lite ELIT Supplements också. Men annars så: ser bra ut. Kör hårt.Ah, justja. Visste att jag missat något. Dessutom saknar jag ju pizza- och kebabgrunden som ELIT-AHMAD har, men med inspirationen jag fick av blogginlägget det gå!

filmjölk
2011-06-17, 11:10
20kr/h när han var 18-19år, idag är han, vad, 30? så 20kr/h vid millenieskiftet ungefär. Låter som om facket inte hade gillat det där.

Minimjölk
2011-06-17, 11:16
Jag uppfattade blogginlägget som vilken svenssonkille som helst som kammar luggen, skaffar ett jobb och försörjer sig samt har lite ambitioner i livet. Typ som 75% andra här på forumet. Det är så jag uppfattar själva blogginlägget, utan någon värdering om vem som skrivit inlägget. Nästan så jag förväntar mig att det är sådär gemene man och kvinna ska leva i vårt land.

Personen i fråga och hans fysik och prestationer är en helt annan femma.

Precis så jag uppfattade det. Jag blir däremot orolig när unga människor ser detta som väldigt inspirerande och imponerande torts att det borde avra normen hur man skall leva.

Lite grand som att att man är ett föredöme om man lyckas hålla midjemåttet under tresiffrigt.

Det borde vara normalt att resonera som Ahmad men jag kanske har fel? kanske skall den stora massan sitta och pilla sig i naveln och titta beundransvärt på de som faktiskt jobbar och kämpar för framgång. Var är hurril?

Viktor_Balck
2011-06-17, 11:31
20kr/h när han var 18-19år, idag är han, vad, 30? så 20kr/h vid millenieskiftet ungefär. Låter som om facket inte hade gillat det där.

Hörde att det blev en riktig stor rättvist av det där, Ahmad kopplade in facket och sen bröt helvetet loss.

rajjan_dammit
2011-06-17, 11:57
_3blfATJaiA

rajjan_dammit
2011-06-17, 12:07
Precis så jag uppfattade det. Jag blir däremot orolig när unga människor ser detta som väldigt inspirerande och imponerande torts att det borde avra normen hur man skall leva.

+1, om något så är det väl TS som har låga mål och ambitioner om man låter sig inspireras av något så fattigt som att starta ett kosttillskottsföretag och leva som pro-BB?
Eller det är där cashen och livshälsan finns?

stevebc
2011-06-17, 13:26
Den svenska avundsjukan är faktiskt Kunglig (tm), det tror jag inte den danska är och definitivt inte den chilenska.

Omdömet att svenskar är särskilt avundsamma av sig jämfört med andra folk kan spåras till 1400-talet faktiskt, och har levt starkt sedan dess. Så ingen rök utan eld antar jag. :)Finns det något du inte vet, pragmatist? :)

muddler
2011-06-17, 13:51
Vilket inlägg avses? Det första i bloggen? Inget märkvärdigt alls enligt mig men om det gick in i hjärtat på trådskaparen är ingen gladare än jag.

Jag är dock ett stort fan av Ahmad, skitball fysik!

Inge Enveten
2011-06-17, 18:32
Vilket inlägg avses? Det första i bloggen? Inget märkvärdigt alls enligt mig men om det gick in i hjärtat på trådskaparen är ingen gladare än jag.



Yej! Thanks bro!!!!!

@ Eddie Vedder
Nä jag uppfattar det absolut inte som att majoriteten ogillar Ahmad. Verkligen inte!

@ rajjan_dammit
Nej

Looney
2011-06-17, 19:57
Simpelt, men klassiskt, näthateri.

När någon skriver om sin subjektiva uppfattning om ett inlägg som upplevs som inspirerande, varför detta brinnande begär att påtala, dessutom på ett ofta nedvärderande sätt, att så inte alls är fallet?

Inge Enveten
2011-06-17, 20:00
Simpelt, men klassiskt, näthateri.

När någon skriver om sin subjektiva uppfattning om ett inlägg som upplevs som inspirerande, varför detta brinnande begär att påtala, dessutom på ett ofta nedvärderande sätt, att så inte alls är fallet?

Ett vanligt mänskligt drag att många vill trycka ner andra.

Tricce
2011-06-18, 11:55
Till Ahmad

eaIvk1cSyG8

Fjällbrynt
2011-06-18, 14:53
Ett vanligt mänskligt drag att många vill trycka ner andra.

Äh, lägg ner! Alla kan ha sin egen åsikt och att detta blogginlägg var värt att göra en tråd om förstår inte jag men du tyckte så, kul för dig.

Inge Enveten
2011-06-18, 15:16
Äh, lägg ner! Alla kan ha sin egen åsikt och att detta blogginlägg var värt att göra en tråd om förstår inte jag men du tyckte så, kul för dig.

Vad avgör om något förtjänar en egen tråd? I mitt tycke svarar faktumet att denna nått fem sidor jakande på frågan.

Eddie Vedder
2011-06-18, 18:50
Ett vanligt mänskligt drag att många vill trycka ner andra.

Men skärp dig. Ingen trycker ner någon. Alla inspireras inte, det är allt. Fattar inte hur du och Looney läser det vi andra skriver egentligen.

Spartansk
2011-06-18, 18:53
Haha, vilket jävla tjafs det blev.

Inge Enveten
2011-06-18, 20:05
Men skärp dig. Ingen trycker ner någon. Alla inspireras inte, det är allt. Fattar inte hur du och Looney läser det vi andra skriver egentligen.

Du borde skärpa dig. Att försöka tillrättavisa mig på grund av hur jag uppfattar något är bara löjligt.

hurril
2011-06-22, 12:52
Precis så jag uppfattade det. Jag blir däremot orolig när unga människor ser detta som väldigt inspirerande och imponerande torts att det borde avra normen hur man skall leva.

Lite grand som att att man är ett föredöme om man lyckas hålla midjemåttet under tresiffrigt.

Det borde vara normalt att resonera som Ahmad men jag kanske har fel? kanske skall den stora massan sitta och pilla sig i naveln och titta beundransvärt på de som faktiskt jobbar och kämpar för framgång. Var är hurril?

Hmm, här?