handdator

Visa fullständig version : Kom med synpunkter och svar på min "sommardeff" [BILD]


Andersk
2011-06-15, 14:47
Hej, ska fara till cypern i slutet av augusti och är inte nöjd alls med kroppen jag ska släpa dit, därför har jag lagt upp min träning nu i ca 8veckor som jag hade tänkt följa.

Måndag. Löpning 10km

Tisdag. Intervall 16min + Styrketräning 40-60min

Onsdag. Styrketräning 40-60min

Torsdag Intervall 16min + Styrketräning 40-60min.

Fredag Löpning 10km.

Lör-Sön. Hel vila, ev promenad om jag är rastlös. Vila prio 1 iaf.

Skall punktera att jag inte lagt all cardio bara för att gå ut stenhårt, kört mer cardio tidigare under längre tid så jag känner att jag kommer orka detta utan problem. Jag gillar löpningen mycket och har därför lagt in den så, verkade bättre att dela upp träningen så den blir rolig och därmed hållbar.

Till detta äter jag efter periodisk fasta där jag äter större delen protein och fett och landar på 500-1000 kcal underskott beroende på hur mycket jag får i mig när jag äter på kvällarna.

Produkter jag kommer använda mig av är

ALA,7-KETO,Kreatin och beta-alaine ( stavning )

Mitt mål är att ha en slimmad kropp med lågt bf när jag blir klar, vill att magen ska kommit fram och att resten av kroppen blivit någolunda ådrig och tight.

Alltså en smal men muskulös kropp.

Så här ser dagsformen ut : http://data.fuskbugg.se/skalman02/4df8b7e497c38_Bild%20004.jpg


Är halvt skraj att all min löpning ska resultera i att istället för att musklerna poppar fram blir bara kroppen mindre och tanig?

Kommentera och hjälp gärna mig med tips för att förbättra, största syftet med tråden var lite av rädslan av att bli fult tanig så skriv gärna hur ni tror det kan bli =)

Big Sleazy
2011-06-15, 14:51
Skippa cardion och kör enbart styrketräning istället. Ät mycket protein och ligg på kaloribalans eller väldigt svagt underskott.

Andersk
2011-06-15, 14:53
Skippa cardion och kör enbart styrketräning istället. Ät mycket protein och ligg på kaloribalans eller väldigt svagt underskott.

Förstår att de är bättre resultat på det, men jag gillar ju löpningen för mycket för att lägga av, tror det blir större chans att jag ger upp dieten om jag enbart kört styrketräningen, pga att jag tycker det blir för tråkigt.

mattilainen
2011-06-15, 15:10
Förstår att de är bättre resultat på det, men jag gillar ju löpningen för mycket för att lägga av, tror det blir större chans att jag ger upp dieten om jag enbart kört styrketräningen, pga att jag tycker det blir för tråkigt.

klart du ska konditionsträna om du tycker det är skoj :)

Reaper123
2011-06-15, 15:11
Förstår att de är bättre resultat på det, men jag gillar ju löpningen för mycket för att lägga av, tror det blir större chans att jag ger upp dieten om jag enbart kört styrketräningen, pga att jag tycker det blir för tråkigt.Tycker du det är roligt så fortsätt med det, sen om det inte är opti är en annan femma!

Viktigast är att må bra och trivas med träning och kost för att komma nånvart imho, om man inte har psyke av stål och disciplin som gud vet vad förstås! :em:

Andersk
2011-06-15, 15:17
klart du ska konditionsträna om du tycker det är skoj :)

Kul att höra :)

Resultatet kan ändå sluta i låg bf kropp? =) Förstår att jag förmodligen tappar mer muskler men det gör mig inte så supermycket om jag kan få kroppen jag själv strävar efter.

bananabooiie
2011-06-15, 18:32
Många hävdar att intervall träning skall både bränna fett och öka utsöndringen av tostesteron.
Kanske detta kan vara något?

När man intervall tränar hårt så kommer också framtida kolhydrater lagras på ett bättre sätt i korppen.

Gosti123
2011-06-15, 19:45
Skippa cardion och kör enbart styrketräning istället.

Varför rekommenderar du detta?

Andersk
2011-06-15, 20:05
Många hävdar att intervall träning skall både bränna fett och öka utsöndringen av tostesteron.
Kanske detta kan vara något?

När man intervall tränar hårt så kommer också framtida kolhydrater lagras på ett bättre sätt i korppen.

Ja får hoppas det visar sig vara ett bra upplägg :)

Får återkomma med resultat bild dagarna innan jag far i augusti, wish me luck :)

forslund
2011-06-15, 20:10
Varför rekommenderar du detta?

Konditionsträning hämmar styrketräningen vilket är av yttersta vikt vid viktnedgång. Därmed inte sagt att man inte kan få en grym kropp samtidigt som man tränar kondition, men det är inte positivt för resultaten om man klarar att hålla samma kaloriunderskott genom kalorirestriktion, endast.

Eddie Vedder
2011-06-16, 06:43
Många hävdar att intervall träning skall både bränna fett och öka utsöndringen av tostesteron.
Kanske detta kan vara något?

Det förbrukar energi i alla fall. Hormonpåverkan är inte jämförbar med den från styrketräning. Balansen är svår, lite mer gynnsam hormonpåverkan före distansträningen men också mer aktivering av AMPK och mer slitage på kroppen.

Absolut inget ont om HIIT, det är toppen. Men många lyfter det till skyarna med överdrivna påståenden. Som så ofta görs i de här sammanhangen. :)

När man intervall tränar hårt så kommer också framtida kolhydrater lagras på ett bättre sätt i korppen.

Det där gäller ju styrketräning och distansträning också.