handdator

Visa fullständig version : Ont i knät


bruch
2011-06-14, 20:22
Hej.

Jag cyklar ca. 35 km totalt per dag (tor. jobb/träning). Tränar ca. 8 pass per vecka. För några dagar sedan började jag få lite känningar i vänstra knät när jag cyklade. Jag ignorerade det men igår efter BJJ-passet kunde jag knappt cykla med vänster ben. Det var ett helvete att cykla fram och tillbaka till jobbet idag, kan cykla på ca 60% av normal kapacitet.

Det gör ont när man böjer benet, inte när jag sträcker det. Jag kan gå utan att halta eller att det gör ont. Vet inte om det är en förslitningsskada eller om jag fick en smäll på träningen eller en kombination.

Det gör ont under knäskålen men det känns knappt när jag trycker på den.

Vad liknar det? Ledband?

MVH

bruch
2011-06-16, 17:11
Cyklade inte till jobbet idag, knät kändes mycket bättre under dagen, men dock "stelt". Vilat från 3 träningar.

Ingen som har erfarenhet av något liknande som kan hjälpa mig ställa en diagnos?

bruch
2011-06-19, 20:48
Ställde cykeln några dagar. Knät läkte ihop. Tunga knöböj går finfint. Dock har jag en liten känning kvar i knät när jag cyklar, men det är inget som hämmar prestation eller utförande.

Så jag är mycket glad att slippa gå till en läkare, som ändå inte vet någonting. :)