handdator

Visa fullständig version : Vaccinering mot fundamentalism?


Doctor Snuggles
2011-06-14, 19:41
nADFJlAggnY

Fågel eller fisk?

Sniggel
2011-06-14, 22:42
lul?

Kan man konstruera virus som undertrycker vissa gener?
Så detta ska alltså vara en hemligstämplad video som läckt?

stafh
2011-06-14, 22:57
Ett antropogent virus som immuniserar mot en gen? Rofl.

hurril
2011-06-14, 23:08
Ett antropogent virus som immuniserar mot en gen? Rofl.

För oss efterblivna: Vad rofflar du åt?

Stefan J
2011-06-14, 23:11
För oss efterblivna: Vad rofflar du åt?

Ditt skägg!

hurril
2011-06-14, 23:23
Ditt skägg!

http://chzragecomics.files.wordpress.com/2011/06/rage-comics-chin-pubes.jpg

stafh
2011-06-14, 23:48
För oss efterblivna: Vad rofflar du åt?

1. Att skräddarsy virus på det sättet och få pålitliga resultat är science fiction.

2. Varför skulle man hålla på och mecka med virus som sätter in (jag förmodar att de pratar om någon typ av genterapi) gener som i sin tur immuniserar mot VMAT2? Varför inte bara byta ut eller ta bort genen som kodar för proteinet isåfall?

3. Din ansiktsbehåring.

TL;DR: Videon är fejk och gay.

Sniggel
2011-06-15, 00:04
1. Att skräddarsy virus på det sättet och få pålitliga resultat är science fiction.

2. Varför skulle man hålla på och mecka med virus som sätter in (jag förmodar att de pratar om någon typ av genterapi) gener som i sin tur immuniserar mot VMAT2? Varför inte bara byta ut eller ta bort genen som kodar för proteinet isåfall?

1. Ja jag tycker också det låter konstigt att man kan verka så säker på att man kan få den "önskvärda effekten" utan att ha testat det först (på en stor grupp försökspersoner under en längre tid).

2. Fast hur man tar bort en gen efter att befruktning skett?

Doctor Snuggles
2011-06-15, 00:39
1. Att skräddarsy virus på det sättet och få pålitliga resultat är science fiction.

2. Varför skulle man hålla på och mecka med virus som sätter in (jag förmodar att de pratar om någon typ av genterapi) gener som i sin tur immuniserar mot VMAT2? Varför inte bara byta ut eller ta bort genen som kodar för proteinet isåfall?

3. Din ansiktsbehåring.

TL;DR: Videon är fejk och gay.

De talar om att hångla upp några talibaner och därigenom sprida viruset. Eller ngt.

Det skulle inte förvåna mig om det var ett verkligt projekt. Det har funnits mycket märkligare projekt som USAs militär sponsrat.
http://en.wikipedia.org/wiki/Gay_bomb
http://en.wikipedia.org/wiki/Stargate_Project

Men ponera att viruset fungerar. Fågel eller fisk?

Mago
2011-06-15, 04:59
Inte ok även om det skulle fungera bra.
Skulle vara kul att läsa studien. Av det lilla man får höra i videon så verkar de dra konstiga slutsatser.

Vinter
2011-06-15, 06:42
Viruset är väl enbart sättet man introducerar vaccinet eftersom kroppen inte kan stöta bort det(tanken är att man ska använda virus i genterapi). Frågan är väll vad som händer egentligen om man stör funktionen i genen det är frågan om..

Doctor Snuggles
2011-06-15, 15:42
Ja, svårt att utföra tester och kanske svårt att förutse vad som händer utöver stävjandet av lusten att klistra C4 över hela kroppen.
Skulle det dock kunna prickskjuta fanatiska tendenser så vore det nog en accepterbar masslobotomi.