handdator

Visa fullständig version : Överblivet skinn på magen, efter bantning/deff.


Sushipinne
2011-06-14, 15:31
Hej, har bantat/deffat. Gått ner 20kg+. Och nu är det så att jag har lite(inte mycket) skinn på magen speciellt då, kvar efter att jag var fet. Undrar bara om det finns något bra medel mot sådant? Eller om det helt enkelt bara är till att vänta tills det går bort.

King Grub
2011-06-14, 15:34
Det finns inga speciella medel mot det. Det handlar mest om gener, om hur "bra" hud man har. Har man bristningar är det mer osannolikt att huden drar ihop sig. Andra faktorer som påverkar är ålder, rökning, solning, hormonstatus, t ex. En person med dåliga gener och mycket bristningar får nog aldrig huden att dra ihop sig, medan en person med bättre gener och utan bristningar inte får några problem alls.

Sushipinne
2011-06-14, 15:41
Det finns inga speciella medel mot det. Det handlar mest om gener, om hur "bra" hud man har. Har man bristningar är det mer osannolikt att huden drar ihop sig. Andra faktorer som påverkar är ålder, rökning, solning, hormonstatus, t ex. En person med dåliga gener och mycket bristningar får nog aldrig huden att dra ihop sig, medan en person med bättre gener och utan bristningar inte får några problem alls.

hm, okey, vet du vart man får tag på medlet? :D

jag har inga bristningar eller något vad jag ser, röker inte eller något sådan :)

Woody R
2011-06-14, 16:12
hm, okey, vet du vart man får tag på medlet? :D

jag har inga bristningar eller något vad jag ser, röker inte eller något sådan :)

Det finns inga speciella medel mot det. Det handlar mest om gener, om hur "bra" hud man har. Har man bristningar är det mer osannolikt att huden drar ihop sig. Andra faktorer som påverkar är ålder, rökning, solning, hormonstatus, t ex. En person med dåliga gener och mycket bristningar får nog aldrig huden att dra ihop sig, medan en person med bättre gener och utan bristningar inte får några problem alls.
.......

KlopFer
2011-06-14, 16:13
Det finns inga speciella medel mot det. Det handlar mest om gener, om hur "bra" hud man har. Har man bristningar är det mer osannolikt att huden drar ihop sig. Andra faktorer som påverkar är ålder, rökning, solning, hormonstatus, t ex. En person med dåliga gener och mycket bristningar får nog aldrig huden att dra ihop sig, medan en person med bättre gener och utan bristningar inte får några problem alls.

hm, okey, vet du vart man får tag på medlet? :D

jag har inga bristningar eller något vad jag ser, röker inte eller något sådan :)

:confused:

edit: fan to late.

Andersk
2011-06-14, 16:14
Har du verkligen löshud då? Jag trodde också det efter en deff, men jag hade fortfarande fett på magen, kändes som löshud för de gick o greppa o dra så jävla bra. Körde deffen längre och då blev det bättre. Gick från 112-82

Sushipinne
2011-06-14, 17:20
Har du verkligen löshud då? Jag trodde också det efter en deff, men jag hade fortfarande fett på magen, kändes som löshud för de gick o greppa o dra så jävla bra. Körde deffen längre och då blev det bättre. Gick från 112-82

jag har gått från 87 - 66, antar att det inte är fett, men får la fråga en läkare :)

Sniggel
2011-06-14, 22:23
Det är vanligt att folk förväxlar lös hud med underhudsfett.
Om du stående har hängande flikar som är slappa, då är det antagligen lös hud (hoppas det var pedagogiskt nog örklarat). Men om du tycker den är lös bara för att du kan dra i huden då är det förmodligen bara så det ska vara. Huden ska vara flexibel för att man ska kunna luta sig bakåt med ryggen t ex.