handdator

Visa fullständig version : cykla pre-workout tillskott


KalleTeodor
2011-06-14, 14:50
Jag tar en pre workout innan gympassen och har hört att man ska cykla det vilket också verkar logiskt. Har tagit det 8 veckor sen har jag 1 vecka utan nu. hade tänkt att vara utan 3-4 veckor till men vet inte om jag kommer klara av det. Ska åka och träna snart men känner mig skit seg och vet att om jag tar min pwo så kommer jag bli piggare.

Om jag tar den 1 gång nu sen struntar i den i 3-4 veckor kommer det göra någon väsentlig skillnad? Det jag vill är att inte kroppen ska bli van vid ämnena så det får försämrad effekt. Därför jag cyklar det men just idag är de ett tung bröst, axlar triceps pass och jag känner att jag behöver extra energi! Ska jag "Fuska" en gång eller bara kör på?

Bluesparv
2011-06-14, 17:50
Prova att köra med bara koffein under de veckorna?

Repliker
2011-06-14, 18:16
Jag brukade använda en burk, sen vänta 1-2 månader tills jag köper en ny. Så att man får nya tag och kroppen inte vänjer sig vid ingredienserna. Och du bara för att du har en PWO behöver du inte ta den precis varje dag, ta den när du känner dig lite seg och trött bara.

Bjern
2011-06-14, 18:28
Prova att köra med bara koffein under de veckorna?

Koffein tycker jag spontant fungerar bättre efter uppehåll även det

KalleTeodor
2011-06-14, 21:19
Jag brukade använda en burk, sen vänta 1-2 månader tills jag köper en ny. Så att man får nya tag och kroppen inte vänjer sig vid ingredienserna. Och du bara för att du har en PWO behöver du inte ta den precis varje dag, ta den när du känner dig lite seg och trött bara.

Ne vet har kanske tagit 8 av 10 pass eller något. skippat någon gång i veckan. grejen är att min burk har ca rätt så många servings så är tvungen att stoppa även fast det är lite kvar ;)

Men att köra med enbart koffein låter intressant. Har inte så stor koll på vad jag ska köpa bara. Koffeintabletter I guess men vart köper jag dem och hur många ska jag ta och hur länge innan träning?

ChrisDEFC
2011-06-14, 22:22
Ett annat alternativ är ju att ta det när du behöver det. Känner du dig fräsch och träningssugen så skippa, är du lite trött och behöver en kick så tar du din PWO. Så kan du nog hålla på tills vidare. Annars är det väl först när du inte får nån vidare effekt av PWO:n som det är dax att ta ett uppehåll och då kvittar det ju om du tar eller inte för du får ju ändå ingen effekt. Personligen tycker jag att man ska va lite försiktig med PWO, är kroppen trött och sliten så är det inte helt rätt att "ta nått" som gör att tröttheten försvinner för kroppen är ju egentligen lika sliten bara att du inte känner av det själv. Känns som ett bra sätt att dra på sig skador och bli övertränad på (om man kör ofta och tungt). Så själv kör jag med rätt liten dos/tillfälle och när jag tappar effekten jag eftersöker så skippar jag det nån vecka. Btw så kan du ju köra kreatin när du inte kör med PWO, då borde du ha lite extra tryck (kreatin kan du köra även när du tar PWO, känns som ett rätt stabilt tillskott, finns mer att läsa om det här på forumet).