handdator

Visa fullständig version : Lägga på sig muskler men inte fett? LG?


Namehere
2011-06-13, 20:38
Tja!
Deffar atm, men efter deffen hade jag tänkt att köra LG, har sett på leangains.com folk som legat på låg BF% för att sedan lägga på sig "lean mass" endast. Hur går detta till? Har läst på Leangains.com men det står liksom inte hur mycket kcal osv.

Är det att ligga på överskott under träningsdagar och underskott på vilodagar?
Vimsigt jag vet, ursäkta för det :D


////Namehere

difeddy
2011-06-13, 20:42
http://doubleyourgains.com/musclebuildingmastermind/The_Leangains_Approach_Final.pdf

Trevlig läsning. :)

Namehere
2011-06-13, 20:49
http://doubleyourgains.com/musclebuildingmastermind/The_Leangains_Approach_Final.pdf

Trevlig läsning. :)

Jag har läst det där, med att äta så mkt carbs den dagen och fett den dagen. Men hur ska kcal-utdelningen se ut?

EDIT: My bad, just det DÄR hade jag inte läst, tack så mycket :)!

Namehere
2011-06-13, 20:54
Så det är basically det jag gör nu under deff, dock enda skillnaden är att jag nu har underskott på alla dagar. Men under "byggarperiod" så ska jag ha ett överskott på träningsdagar och underskott på vilodagar, nice

jasonmago
2011-06-13, 21:02
nää det står väl under "recomp-guiden"?

Ska du bygga från låg fettprocent så äre väl allt från balans till ett överskott som gäller varje dag. Rätta mig gärna om jag har fel?

Namehere
2011-06-13, 22:55
nää det står väl under "recomp-guiden"?

Ska du bygga från låg fettprocent så äre väl allt från balans till ett överskott som gäller varje dag. Rätta mig gärna om jag har fel?

"The first thing you need to do is know your maintenance intake, which is the amount of calories
required for you to remain weight stable with the amount of activity you’re currently doing. If you
don’t know this from experience, multiplying your body weight in pounds by 13-14 depending on day
(rest/workout) might be a good starting point. To this number, you’ll then add or subtract 20% on
training and rest days respectively. If your maintenance intake is 2500 kcal, a nice and round number
just for show, you’ll be cycling between 3000 kcal on workout days and 2000 kcal on rest days."

jasonmago
2011-06-14, 11:55
Aaah i see :) var ett tag sen jag läste dedär :)