handdator

Visa fullständig version : Gladiatorn får gehör – JO granskar polisen


Fidde_Mannen
2011-06-13, 09:24
http://dagbladet.se/nyheter/sundsvall/1.3369785-gladiatorn-far-gehor-jo-granskar-polisen

shut teh face
2011-06-13, 09:29
Om det stämmer att motivet till frihetsberövandet var att polisen ansåg Roddy Benjaminson ha ”onaturligt mycket muskler” och att han redan skulle göra ett frivilligt test, så är det helt galet!

robertcop
2011-06-13, 09:40
Polisen i Sundsvall verkar inte gilla muskulösa killar med tanke på vad som hände Mr Freeman också...

spoonchest
2011-06-13, 09:45
Jag utgår ifrån att man har mer att grunda misstankarna om dopingbrott på än enbart stora muskler. Fast jag vet inte vad praxis är.
Enligt honom själv var detta den enda anledningen som fick polisen att misstänka honom.

Sarwien
2011-06-13, 09:55
Sveriges polis alltså :laugh:

Smml
2011-06-13, 10:41
Återigen skämmer svensk polis ut sig :hbang:

dupper
2011-06-13, 10:47
Spännande! Nu får vi se hur det blir kring att plocka in muskulösa människor för dopingbrott!

Doggeh
2011-06-13, 11:13
Ibland undrar jag varför man betalar skattepengar åt Sundsvalls poliser... De verkar inte ens jaga moppepojkar. Vilken skräll!

ceejay
2011-06-13, 13:06
sundsvall bah kör på

Pudzianovski
2011-06-13, 14:09
Jag vill också vara med och vara häftig polishatare.


Fu*k tha Police!


JO is tha man! YO man!

tp_88
2011-06-13, 14:26
Jag vill också vara med och vara häftig polishatare.


Fu*k tha Police!


JO is tha man! YO man!
http://nothingcouldpossiblygowrong.files.wordpress.com/2011/03/cool-story.jpeg

Bra att han anmälde, med största sannolikhet kommer det inte leda till något dock.

Herr Oberst
2011-06-13, 15:05
Vore intressant med en byggar-flashmob utanför Henrik Blusis bostad.
2000 jättestora kappmuskelodjur som roid-dansar till tonerna av AC/DC eller Sabaton. Risken hade väl varit att Blusi på eget initiativ satt in militären mot dom magväsk-beklädda inkräktarna

hultman
2011-06-13, 15:41
Ryktas att Blusi slutar som snut inom kort.

8x8
2011-06-13, 15:50
Roligt ändå.

Alla trafikgalningar tycker att polisen inte gör annat än jagar fartsyndare och borde syssla med annat.

Alla som knarkar på krogen tycker polisen jagar dom och borde göra annat.

Folk som piratkopierar på internet tycker polisen jagar dom och borde jaga riktiga bovar.

Fotbollshuliganer, förortsgangsters, politiska extremister, AAS-användare osv osv osv. Alla är trakasserade av polisen, så man kan ju inte säga att poliser är lata iallafall vilket annars brukar hävdas.

bigtraps
2011-06-13, 17:24
roligt ändå.

Alla trafikgalningar tycker att polisen inte gör annat än jagar fartsyndare och borde syssla med annat.

Alla som knarkar på krogen tycker polisen jagar dom och borde göra annat.

Folk som piratkopierar på internet tycker polisen jagar dom och borde jaga riktiga bovar.

Fotbollshuliganer, förortsgangsters, politiska extremister, aas-användare osv osv osv. Alla är trakasserade av polisen, så man kan ju inte säga att poliser är lata iallafall vilket annars brukar hävdas.



+1

Torwald
2011-06-13, 19:05
Roligt ändå.

Alla trafikgalningar tycker att polisen inte gör annat än jagar fartsyndare och borde syssla med annat.

Alla som knarkar på krogen tycker polisen jagar dom och borde göra annat.

Folk som piratkopierar på internet tycker polisen jagar dom och borde jaga riktiga bovar.

Fotbollshuliganer, förortsgangsters, politiska extremister, AAS-användare osv osv osv. Alla är trakasserade av polisen, så man kan ju inte säga att poliser är lata iallafall vilket annars brukar hävdas.

Håller faktiskt med om detta, även om jag tyckte det lät underligt, det som stod i artikeln, om det nu var så att vederbörande verkligen redan gått med på ett frivilligt test.

8x8
2011-06-13, 21:24
Polisen låter ingen göra frivilliga test, så det kan inte gått till som personen i artikeln påstår. Endast samtycke från en person gör inte att polisen får kroppsbesiktiga (enligt rättegångsbalken) någon.

Kan jämföras med att någon tex frågar en polis om man får blåsa i alkotesten för att se om man kan köra bil. Svaret från polisen blir nej, eftersom detta är en kroppsbesiktning. På samma sätt kan man inte valsa in till polisen och be om att få testa sig efter doping.

Undantaget är om någon misstänker sig blivit drogad tex vid sexbrott och liknande. Då kan givetvis tester göras.

Sarwien
2011-06-13, 21:29
Vore intressant med en byggar-flashmob utanför Henrik Blusis bostad.
2000 jättestora kappmuskelodjur som roid-dansar till tonerna av AC/DC eller Sabaton. Risken hade väl varit att Blusi på eget initiativ satt in militären mot dom magväsk-beklädda inkräktarna

Vilken bild jag fick framför mig asså hahaha :laugh::laugh::laugh:

spoonchest
2011-06-13, 22:12
Polisen låter ingen göra frivilliga test, så det kan inte gått till som personen i artikeln påstår. Endast samtycke från en person gör inte att polisen får kroppsbesiktiga (enligt rättegångsbalken) någon.

Kan jämföras med att någon tex frågar en polis om man får blåsa i alkotesten för att se om man kan köra bil. Svaret från polisen blir nej, eftersom detta är en kroppsbesiktning. OT:
Detta gäller även för folk som vill ta polisen till hjälp för att visa för ordningsvakterna på krogen att de minsann inte har druckit för mycket!!!
TAG DETTA I BEAKTNING!

Nitrometan
2011-06-13, 22:17
Polisen låter ingen göra frivilliga test, så det kan inte gått till som personen i artikeln påstår. Endast samtycke från en person gör inte att polisen får kroppsbesiktiga (enligt rättegångsbalken) någon.

Ponera att det som åsyftades i artikeln inte var polisens test utan ett dopingtest som var beställt hos RF:s dopinggrupp. Där kan man köpa tester om man betalar. Eller ett annat dopingtest som analyseras hos ett lab. Det kan ju vara så att journalisten har rört ihop det lite.