handdator

Visa fullständig version : Erhålla samma fettprocent


94jeppe
2011-06-12, 22:12
Hej är en grabb på 17 år, tränat länge och har precis deffat klart. Har gått ner hela 13kg, nuvarande vikt 73kg. Tidigare har allt handlat för mig om att bli så stor som möjligt, men jag kände samtidigt att de kanske var dags att testa på en ordentlig deff.

Jag drog bort kolhydraterna nästa helt endast efter träning tog jag maltodextrin, men självklart slank de ner en hel del grönsaker till mina olika kötträtter.

Har aldrig tidigare varit så nöjd som nu med mig själv och skulle verkligen vilja bygga kvalitativa muskler utan någon bulk.

Här kommer min fråga är de nu möjligt att äta lite mer kolhydrater under dagens mål, (ris,pasta,potatis) men ändå ligga på den samma fettprocen, har hört från en del att allt handlar om kcal in och ut. Men hur ligger de till igentligen???

Jag skulle verkligen uppskatta svar från er angående denna fråga.

Reaper123
2011-06-13, 11:47
Det är kcal in vs ut som avgör hurvida du håller vikten eller ej!

Så svaret på din fråga, går bra att öka kolhydratintaget men räkna med att du binder en del vätska om du kört extremt snålt på den fronten en längre tid! (alltså kan du lägga på dig lite vikt mer än "planerat" i form av vätska, INTE fett!)

Sen är det som alltid bra med högt proteinintag i fortsättning, även om det är som mest viktigt under deffen!

94jeppe
2011-06-13, 18:59
men andra säger att du ej går upp i vikt av protein att de överflödiga pissas ut, men då kan man ju fråga sig är de sunt att dra i sig ett kg proteinpulver rakt av och säga att man inte kan gå upp av de. De är väl då trots allt som du säger kcal in vs ut...

limenka
2011-06-22, 01:20
Protein används som energi, omvandlas till carbs och används som byggstenar. Eller lagras som fett vid överskott. Att kasta i sig 1kg prottepulver skulle inte resultera i annat än ett toabesök då det går igenom kroppen snabbt. Förutsatt att du inte blandar med något förutom vatten.