handdator

Visa fullständig version : Fastnat i deffen, mentalt och på vågen.


Namehere
2011-06-12, 22:02
Tja!
Efter 10-12 veckors deffande och ca 6 kilos viktförlust har jag nu i flera veckor stått still på 72kg..
Jag har sänkt mitt kcal-intag lite, men om jag sänker mer kommer jag bara gå hungrig eller hetsäta något känner jag. Senast i helgen tryckte jag i mig massa kakor :/
Det är även svårt mentalt, när jag får cravings så slutar jag att bry mig helt, och det finns ingen tanke på att slutföra deffen.

jag vill verkligen ner till 70kg (2 kilo kvar), men det är svårt nu.

Har ni några personliga tips eller något annat ni kan dela med er av för såna här situationer? Det skulle uppskattas..

Tack!

lorithas
2011-06-12, 22:34
Jag brukar se till att sysselsätta mig extra mycket när jag deffar, tänker liksom mindre på ätandet om jag har fullt upp med arbete & socialt umgänge än om jag ligger i soffan och degar.
Annars kan du ju trycka i dig mer sallad och grönsaker (kcal-fattig bukfyllnad) för att underlätta cravings. Lycka till!

Namehere
2011-06-12, 22:38
Jag brukar se till att sysselsätta mig extra mycket när jag deffar, tänker liksom mindre på ätandet om jag har fullt upp med arbete & socialt umgänge än om jag ligger i soffan och degar.
Annars kan du ju trycka i dig mer sallad och grönsaker (kcal-fattig bukfyllnad) för att underlätta cravings. Lycka till!

Mjo, höll mig sysselsatt under den kvällen som jag drog i mig massa kakor, dock så gick det åt pipan ändå. Antar att jag måste få lite självdisciplin och gått och lagt mig direkt eller något :)

Sysselsättning blir!

Danne2k
2011-06-12, 22:41
Kanske detta som har hänt dig?

http://www.leangains.com/2010/01/how-to-deal-with-water-retention-part.html

http://www.leangains.com/2010/01/how-to-deal-with-water-retention-part_28.html

krubkungen
2011-06-12, 22:45
Mjo, höll mig sysselsatt under den kvällen som jag drog i mig massa kakor, dock så gick det åt pipan ändå. Antar att jag måste få lite självdisciplin och gått och lagt mig direkt eller något :)

Sysselsättning blir!

En refeed dag kanske skulle vara nåt?

Danne2k
2011-06-12, 23:11
En refeed dag kanske skulle vara nåt?

2 slow!

StraightEdge
2011-06-12, 23:58
Du äter för mycket, sänk ditt matintag ännu mer.

Langster
2011-06-13, 07:25
Om du inte vill sänka intaget kan du ju ta fler och längre promenader istället. Kan kännas bättre att göra så än att sänka intaget.

Pretorian
2011-06-13, 07:33
Jag har legat still på vikten lääänge nu och jag är ganska säker på att jag äter för mycket. Vardagarna är inte problemet utan helgerna, när man är hemma med familjen eller är ute på utflykter, lätt att man äter godis och bullar. Egentligen är det helt ok för jag älskar ju såna saker men jag tror det är där jag får i mig för mycket kalorier.

Namehere
2011-06-13, 09:31
Kanske detta som har hänt dig?

http://www.leangains.com/2010/01/how-to-deal-with-water-retention-part.html

http://www.leangains.com/2010/01/how-to-deal-with-water-retention-part_28.html

Ska läsas!

En refeed dag kanske skulle vara nåt?

Borde inte typ, 500 kcal över energibalans räknas som refeed? Tryckte i mig någon macka, ris, kyckling och 7 ballerinakakor i helgas..


Du äter för mycket, sänk ditt matintag ännu mer.

Känner mig redan på gränsen, men kan alltid testa. :)

Om du inte vill sänka intaget kan du ju ta fler och längre promenader istället. Kan kännas bättre att göra så än att sänka intaget.

Mjo, får testa det också. Tack!

Jag har legat still på vikten lääänge nu och jag är ganska säker på att jag äter för mycket. Vardagarna är inte problemet utan helgerna, när man är hemma med familjen eller är ute på utflykter, lätt att man äter godis och bullar. Egentligen är det helt ok för jag älskar ju såna saker men jag tror det är där jag får i mig för mycket kalorier.

Håller med dig, veckorna är de lätta, men helger om man inte hittar på något så glider jag ut i köket för mycket :/

Namehere
2011-06-13, 09:43
Så det som sades i artikeln var hur man fick ur vatten ur kroppen? Jag har ju fortfarande fett på kroppen liksom, vill ju få bort det först? Eller?

doh
2011-06-13, 10:31
Står rätt stilla själv just nu om man tittar på vågen, men tittar jag på kroppen och vad måtten visar ser jag att det går åt rätt håll.

Att äta och träna efter LG har hjälpt mig extremt mycket just under deff. Ser alltid fram emot helgen då jag äter allt efter träning och är extremt mätt hela dagen. Sen att avsluta nästan varje måltid med fluff hjälper mig med cravings. :thumbup:

RobinSilver
2011-06-13, 11:40
Om du inte vill sänka intaget kan du ju ta fler och längre promenader istället. Kan kännas bättre att göra så än att sänka intaget.

+1

Just nu kör jag ett promenadpass och ett löppass både lördag och söndag för att hålla mig ifrån "snackset".
När du väl varit ute och gjort lite nytta på spåret så får du tillräckligt med kraft att stå emot.
Men sitter jag bara inne och stirrar så dröjer det inte länge förrän skafferidörren står öppen*popcorn*

Ett annat tips är kaffe. Tycker det plockar bort mycket av suget.

Pansartax
2011-06-13, 11:43
Om du inte vill sänka intaget kan du ju ta fler och längre promenader istället. Kan kännas bättre att göra så än att sänka intaget.

Det här är precis vad jag har börjat göra nu i "slutet" av min deff, går 90 minuters promenader varannan dag, om det fungerar? Ingen aning.

Synd bara att det är förbannat långtråkigt, finns löpband med TV på gymmet men det känns inte helt okej att stå där i nästan 2 timmar och ta plats.

Langster
2011-06-13, 12:23
Det här är precis vad jag har börjat göra nu i "slutet" av min deff, går 90 minuters promenader varannan dag, om det fungerar? Ingen aning.

Synd bara att det är förbannat långtråkigt, finns löpband med TV på gymmet men det känns inte helt okej att stå där i nästan 2 timmar och ta plats.

Tvärtom för mig. Jag uppskattar promenaderna väldigt mycket. Lyssnar på musik eller podcast och njuter av värmen ute.

Big Sleazy
2011-06-13, 12:28
Det här är precis vad jag har börjat göra nu i "slutet" av min deff, går 90 minuters promenader varannan dag, om det fungerar? Ingen aning.

Synd bara att det är förbannat långtråkigt, finns löpband med TV på gymmet men det känns inte helt okej att stå där i nästan 2 timmar och ta plats.

Börja spela golf. :)

kniff
2011-06-13, 13:53
Tvärtom för mig. Jag uppskattar promenaderna väldigt mycket. Lyssnar på musik eller podcast och njuter av värmen ute.

Håller med, brukar knappa in P3-dokumentär eller någon ljudbok, brukar ofta bli att man vill gå lite längre för att fortsätta lyssna :)

Sniggel
2011-06-13, 14:42
Varför ska du ner till 70? Hur länge har du tänkt hålla 70? Vad ska du göra sen?

Specifera varför du gör det, fundera på om det är värt det och tänk då isåfall på varför du gör som du gör varje gång du håller på att avvika från planen.

krubkungen
2011-06-13, 17:07
2 slow!

Jajaja :D

Namehere
2011-06-13, 20:18
Varför ska du ner till 70? Hur länge har du tänkt hålla 70? Vad ska du göra sen?

Specifera varför du gör det, fundera på om det är värt det och tänk då isåfall på varför du gör som du gör varje gång du håller på att avvika från planen.

Jag tror att vid 70 så kommer jag ha en bra kropp (synligare magrutor/muskler överlag). sen hade jag tänkt att efter det fortsätta köra på Leangains och lägga på mig ytterst lite fett och mer muskler på kroppen.

Sushipinne
2011-06-14, 17:19
Jag brukar se till att sysselsätta mig extra mycket när jag deffar, tänker liksom mindre på ätandet om jag har fullt upp med arbete & socialt umgänge än om jag ligger i soffan och degar.
Annars kan du ju trycka i dig mer sallad och grönsaker (kcal-fattig bukfyllnad) för att underlätta cravings. Lycka till!

+1!!!!!!!!!
exakt va jag också gör, tuggar tuggumi och är ute oavbrutet!