handdator

Visa fullständig version : Hur kommer min kropp se ut?


MJA
2011-06-12, 16:13
Hejsan.

Jag har hållit igång med denna schemat ungefär 2 veckor och jag vill veta vad jag kommer nå med den om jag fortsätter med disciplin i ungefär 1,2 månader..

Måndag: Bröst,biceps ( jogga 6km )
Tisdag: ( jogga 6km )
Onsdag:Mage,triceps ( jogga 6km )
Torsdag:rygg,axlar ( jogga 6km )
Fredag:( jogga 6km )
Lördag: Vila
Söndag (jogga 2,5km )

Frukost: som blir ägg med lök med vatten
Lunch: beror på dagen är det joggningsdag då äter ja kolhydrater om inte blir det fisk,kött,kyckling.
Middag: Rester från lunchen ( endast proteinrik mat )

Jag brukar dricka extra tillskott som heter vassel protein dagar jag känner att min kropp blir trött efter styrketräning..

Jag väger 76,5kg
Längd: 180cm

Har mycket muskler i kroppen men fettet ligger först.

Vad kommer jag se för resultat om jag fortsätter så?

Tack så mycket för svar :)

Honken
2011-06-12, 16:17
Proteintillskott är precis vad det läser; ett tillskott om du inte får i dig tillräckligt med protein i dieten. Se till att äta ordentligt med mat alla dagar, även de du springer (bara käka pasta/ris är rätt onödigt).

Du lär inte märka några drastiska förändringar på 1-2 månader, det lär ta betydligt längre. Varför tränar du inte ben?

Ät som en häst, träna hårt, sov bra! :)

Zorban
2011-06-12, 16:18
Omöjligt att säga, men förvänta dig inte några stora resultat muskelmässigt på en månad. Om du ligger på kcalunderskott kommer du bli lite smalare.

Vad har du för mål med träningen?

MJA
2011-06-12, 16:20
Proteintillskott är precis vad det läser; ett tillskott om du inte får i dig tillräckligt med protein i dieten. Se till att äta ordentligt med mat alla dagar, även de du springer (bara käka pasta/ris är rätt onödigt).

Du lär inte märka några drastiska förändringar på 1-2 månader, det lär ta betydligt längre. Varför tränar du inte ben?

Ät som en häst, träna hårt, sov bra! :)


Tack för svar ;)

Jag har inte tänkt på att lägga ben i mitt schema men tycker du ja borde?

Så du menar att jag ska fortsätta dricka protein tillskott flera dagar ?

Sluta äta kolhydrater ?

MJA
2011-06-12, 16:22
Omöjligt att säga, men förvänta dig inte några stora resultat muskelmässigt på en månad. Om du ligger på kcalunderskott kommer du bli lite smalare.

Vad har du för mål med träningen?



Tack för svar ;)

Få fastare kropp.. Men jag har märkt under de 2 veckorna har jag fått fastare kropp. Träffade en kompis som jag inte sätt på länge och han sa du har blivit smalare.

Zorban
2011-06-12, 16:32
Varför ska du bara köra på i 1-2 månader då?

MJA
2011-06-12, 16:34
Varför ska du bara köra på i 1-2 månader då?

jag kan köra den längre men ser jag resultat och tycker om det då kommer jag få självförtroende och bara kriiigggaa :)

CharlieBB
2011-06-12, 16:36
Tack för svar ;)

Jag har inte tänkt på att lägga ben i mitt schema men tycker du ja borde?

Så du menar att jag ska fortsätta dricka protein tillskott flera dagar ?

Sluta äta kolhydrater ?

Klart som satan!

Ben är bland det roligaste och träna tycker jag, personligen. Om du inte tycker det så titta lite på bodybuilders med maffiga ben, det är rätt frääsh om du fråger mig :)

MJA
2011-06-12, 16:40
Klart som satan!

Ben är bland det roligaste och träna tycker jag, personligen. Om du inte tycker det så titta lite på bodybuilders med maffiga ben, det är rätt frääsh om du fråger mig :)

okej, tror ja får lägga in ben i mitt schema.

vilken dag tycker du att ben passar in på att träna?

Spridis
2011-06-12, 16:40
Ingen som helst skillnad på så kort tid. Möjligtvis på midjemåttet i nån riktning. Byt ut 1-2 månader till 1-2 år istället.

MJA
2011-06-12, 16:47
Ingen som helst skillnad på så kort tid. Möjligtvis på midjemåttet i nån riktning. Byt ut 1-2 månader till 1-2 år istället.

om jag sätt att min kropp blivit mycket fastare under de 2 veckorna så tror jag säkert att det kommer göra det mycket bättre om 1,2månader också :) men år kommer också gå bra :)

CharlieBB
2011-06-12, 16:49
Måndag: Bröst, Triceps (Jogga 6KM, efter träning)
Tisdag: Vila
Onsdag: Rygg
Torsdag: Jogga 6km
fredag: Ben, Mage
Lördag: Vila
Söndag: Axlar, Biceps

Så skulle jag nog lägga upp det, men men...Jag är ingen expert =).

Musselbank
2011-06-12, 16:50
Det man märker på dagar el. veckor är bra för motivationen men det är inte på riktigt.

HulkH
2011-06-12, 16:52
Håller med Spridis att det inte lär hända mycket på en månad. Dock under längre tid så lär det ända en del, jag gissar på att du får rätt skapliga vader av allt joggande.

Fredron
2011-06-12, 16:52
Måndag: Bröst, Triceps (Jogga 6KM, efter träning)
Tisdag: Vila
Onsdag: Rygg
Torsdag: Jogga 6km
fredag: Ben, Mage
Lördag: Vila
Söndag: Axlar, Biceps

Så skulle jag nog lägga upp det, men men...Jag är ingen expert =).

Onödigt att jogga samma dag som man styrketränar, bättre att köra det på olika dagar.

Plocka ett färdigt schema istället för att försöka sätta ihop ett själv.
Det finns massa där ute som passar bra för dig och dina mål.

CharlieBB
2011-06-12, 16:54
Onödigt att jogga samma dag som man styrketränar, bättre att köra det på olika dagar.

Plocka ett färdigt schema istället för att försöka sätta ihop ett själv.
Det finns massa där ute som passar bra för dig och dina mål.

Jo men om han ska jogga på enskilda dagar så blir det inga vilodagar, unless han går ner till en 3-split.

MJA
2011-06-12, 17:03
Måndag: Bröst, Triceps (Jogga 6KM, efter träning)
Tisdag: Vila
Onsdag: Rygg
Torsdag: Jogga 6km
fredag: Ben, Mage
Lördag: Vila
Söndag: Axlar, Biceps

Så skulle jag nog lägga upp det, men men...Jag är ingen expert =).

den var ganska bra .. men kommer jag bränna lika mycket fett ?

C.E.J.
2011-06-12, 17:07
Utifrån den givna informationen kan man inte säga något om vad du kommer och inte kommer att uppnå.

Zibbe
2011-06-12, 17:11
den var ganska bra .. men kommer jag bränna lika mycket fett ?

Styr upp dieten så mycket du kan med rätt mängd kalorier och "rätt" makronutrient (fett, kolhydrater & protein) fördelning så behöver man inte ens titta åt löpspåret eller löpbandet i syfte att förbränna fett. Gillar man att löpa och vill bli bra på det är det en annan femma, men om man vill slippa så kan man göra det så länge man kompenserar på annat vis.

Sen så gillar jag personligen att belasta varje muskel 2 ggr/vecka. Beroende på hur man själv känner så tror jag en 2-split alt. 3-split två gånger i veckan är bra (om träningsupplägg så går åsikterna starkt isär, detta är dock det jag själv gillar).

Fredron
2011-06-12, 17:12
den var ganska bra .. men kommer jag bränna lika mycket fett ?

Huruvida du bränner fett eller inte handlar om hur mycket energi du får i dig jämfört med hur mycket du förbrukar.
Så försök hitta ett bra schema du trivs med och kolla över din kost och försök läsa på lite så kan du enkelt lära dig hur du bör gå tillväga beroende på vad ditt mål är.

MJA
2011-06-12, 20:54
Tack för all hjälp ! TACKAR ALLA SOM HAR HJÄLPT MIG UPPSKKATTTARR DETTTT :)

frong
2011-06-13, 14:01
Onödigt att jogga samma dag som man styrketränar, bättre att köra det på olika dagar.

Plocka ett färdigt schema istället för att försöka sätta ihop ett själv.
Det finns massa där ute som passar bra för dig och dina mål.

Eller?