handdator

Visa fullständig version : Grymt irriterande känsla.


Wardancer
2011-06-12, 13:49
Halloj ! Har på senaste tiden fått en pirrande känsla i benen och tappat kraften totalt i dem. Jag har varit nedgående i vikt sedan december och avslutade den sista rejäla deffen för snart en månad sen och ligger just nu på kaloribalans. Jag käkar frukost, lunch, mellanmål middag och något efter det så det är ju ingen snack om saken att jag käkar normalt.

Jag ska ringa vårdcentralen nu i veckan och höra med dem om det finns något att göra åt denna känsla.
Detta är sjukt irriterande och när jag menar slut på kraft så är det så illa att man ibland ej kan stiga upp när man satt sig ner.

Kan detta bero på överträning / för lite mat?

Jag har ALDRIG upplevt detta förut och detta har gjort det sjukt irriterande under träningspassen då man tappar kraft fort som satan.

Så här ser mitt kostschema ut.

(måste även nämna att jag har svårt att sova länge på morgonen)

Frukost 07:00 3 dl havregryn 1 skopa myofusion hydro + dl mellanmjölk

Träning 09:00

Lunch 10:30-11:00 - Brukar oftast bli kyckling/fisk blandat med ris/pasta och grönsaker. (Oftast större portion än vanligt under träningsdagar)

Mellanmål - 14:00-15:00 - 1 skopa myofusion hydro.

Middag 17:00 - 18:00 Nästan som lunchen, bra käk helt enkelt.

Kvällsmat 20:00-21:00 oftast en skopa myofusion hydro eller något annat proteinrikt.


Längd 185 cm

Vikt 89 kilo

Ålder 18

Allt detta började efter att jag började deffa. Jag är heller inte intresserad av någon grisbulk eftersom jag nojjar mig att magrutorna försvinner om jag skulle sätta igång att ligga på kaloriöverskott. Kan det kanske vara en bra idé att lägga in en bulk nu? Jag tycker personligen att jag borde vänta med det till eftersommaren (som jag brukar göra)

Så om det finns någon här som har upplevt samma känslor så tveka inte att skriva.

BoxerKing
2011-06-12, 13:58
Kanske behinneinflammation? Eller då är det ingen pirrande känsla. Har ingen aning faktiskt :(

Wardancer
2011-06-12, 14:11
Kanske behinneinflammation? Eller då är det ingen pirrande känsla. Har ingen aning faktiskt :(

Jag hoppas att det inte är något allvarligt

Wardancer
2011-06-12, 18:09
Fortfarande ingen som har några idéer ?

Little T
2011-06-12, 19:17
Kan vara överträning. Har benen fått mycket stryk under en längre tid?

Wardancer
2011-06-12, 19:36
Ja faktiskt.. eller ja.. tränar benen ganska hårt Tisdag, Torsdag och Lördag och brukar springa lite ibland så dom är alltid igång.

Little T
2011-06-13, 15:59
Kan mycket väl vara överträning men jag har ingen aning. Testa att låta benen vila lite extra några veckor med betoning på lättare träning. Att höra med VC kan vara en bra idé. :thumbup:

Wardancer
2011-06-13, 16:59
Kan mycket väl vara överträning men jag har ingen aning. Testa att låta benen vila lite extra några veckor med betoning på lättare träning. Att höra med VC kan vara en bra idé. :thumbup:

Japp, har tid nästa Måndag och hade tänkt låta benen vila ett tag :)

Wardancer
2011-06-14, 15:45
Tror nog att det har med käket att göra.. känns som om jag fortfarande ligger i deff. Saken är den att jag har fått en noja och tänker hela tiden på att om jag äter för mkt så kmr jag förlora magrutorna. Önskar att jag kunde lära mig att tänka 10 år framåt..