handdator

Visa fullständig version : Back to basics....?


ajminfot
2011-06-11, 23:01
Har testat lite olika PWOs vet inte om märken ska nämnas men ni vet en laddning coffein, lite kreatin, 20 andra ämnen som skall va bra för det ena och det andra och lite nitriska oxider...
Men har kommit fram till att jag mest blivit koffeinberoende och bara går runt och är trött när jag inte får i mig koffein eller dylika ämnen...
Har stackat med andra produkter till, proteinpulver, ibland gainer, vitaminer, omega 3, kompletterande pwos osv, men nu vill jag köra simpelt på något som funkar.

Min tanke är att köra på bara aminosyror och kreatinmonohydrat, eventuellt blanda i lite maltodextrin till efter ben-passen. Fortsätta med vitaminerna o omega 3.

tankar?
Mitt mål är att deffa ner, har nog aldrig vart under 15% fett tänkte gå lågt denna gång.

Jorgen
2011-06-12, 06:58
Du behöver inga kosttillskott alls om du sköter din kost bra.

Annars är väl inte dina tankar så dumma, protein (EAA, BCAA eller vassle/kasein) och kreatin funkar utmärkt.

Sheogorath
2011-06-12, 07:11
Håller med Jörgen om att tänket är bra. Det finns fantastiskt många tillskott man skulle kunna ta för att få en extra edge. Back to basic är nyttigt. Under uppbyggnad håller jag kosttillskotten till ett minimum, vilket för mig är BCAA, druvsocker innan morgonträning, två olika proteinpulver, Vitamin D och Omega-3 (för någon annan är väl det där ett halvt apotek...). Under deff blir det mer allteftersom (kreatin, B-Alanin, DAA+bockhornsklöver och är väl sugen att testa HMB i slutet av nästa vända). Eftersom bulkperioderna i regel är längre än deffperioderna känns det som att kroppen får vila sig lite från alla preparat om man skalar bort allt extra jox under den tiden.

Janitorr
2011-06-12, 10:35
Ett förslag:

Före träning:
- 10g EAA
- 15g Maltodextrin
- 3g Kreatin

Efter träning
- 10g EAA
- 3g Kreatin

Duscha, sen hem o fixa käk!