handdator

Visa fullständig version : Mmorpg


Baler Evans
2011-06-11, 21:58
Har precis besällt en ny dator och kommer vilja spela en hel del på den i framtiden.. men krånglar med att få in adls i rummet jag hyr i centrala Växjö.
Det jag undrar är ifall ni tror jag kommer undan med tele2´s turbo 3g erbjudande som erbjuder 16mb/s. Jag vet att jag kommer vara glad om jag kontinuerligt kan få ut 6 mb/s utav det mobila bredbandet, men räcker det till att spela på?

Proxy
2011-06-11, 22:02
Problemet är egentligen inte hastigheten, utan om det är stabilt eller inte. Kan inte tänka mig annat än att det fungerar jättefint att spela online på. :)

Rikard Jansson
2011-06-11, 22:03
Stabilt 6mb/s funkar utmärkt :) Iaf för wow

Rusk
2011-06-11, 22:47
Som sagt, inget vidare stabilt och du kan inte förvänta dig att spela laggfritt.

Baler Evans
2011-06-11, 23:15
Fan det tänkte jag inte på -.-´ har ju telia i min smartphone nu med fri surf. Tele2 går på telias nät och nere i mitt rum så blir jag ibland av med teckningen av någon anledning.. detta kanske också beror på att mobilen inte står still som en dator gör? men när jag har high symbolen i telefonen går det jättesmidigt.

Dav0d
2011-06-11, 23:17
Mbiten kunde lika gärna vara 0.5 och det skulle gå att spela på. Det är som sagt stabilitet gentemot din dator och andra nät som behövs mest.

Baler Evans
2011-06-11, 23:19
får ta och testa helt enkelt, de har ju 2 veckors fri test innan bindningstiden går in ifall jag binder mig via Mediamarkt.
Tack för svaren älskade kolloiter <3

Proxy
2011-06-11, 23:23
Fan det tänkte jag inte på -.-´ har ju telia i min smartphone nu med fri surf. Tele2 går på telias nät och nere i mitt rum så blir jag ibland av med teckningen av någon anledning.. detta kanske också beror på att mobilen inte står still som en dator gör? men när jag har high symbolen i telefonen går det jättesmidigt.

Jag tror att det kommer att fungera fint om du kan smidigt streama filmer, o.s.v. stabilt.
Om det inte gör det, och streams kanske laddas jättefort med stannar hela tiden, o.s.v, så har du inte en stabil uppkoppling, och du kommer troligtvis att få latency spikes eller disconnecta.
Sen så är inte WoW (om det nu är det du ska spela) väldigt krävande för din uppkoppling. Många andra spel är mycket värre.

Låter ju inte som om det är jättestabilt, så om du inte redan har köpt mobilt bredband så kanske du borde se över andra alternativ.

Baler Evans
2011-06-11, 23:37
Det ska bli swotor och sedan dota 2 när det kommer hade jag tänkt.
Grjen är att när säg ett y-tube klipp buffrats i min mobil så spelas det upp utan problem. Problemet är att mobilen ibland inte finner 3g närverket :/ tror ni detta skulle kunna hända datorn också?

Proxy
2011-06-11, 23:39
Datorn borde inte ha några problem med att hitta 3g-nätverket om den hela tiden står på samma plats där den har bra täckning. :)

tumme
2011-06-12, 03:49
Om dota 2 blir som dota 1 är stabilitet a och o. Mobilt bredband är inte känt för sin stabilitet så tror det kommer gå illa. Få mark linor som håller acceptabel standard för dota.

ddewe
2011-06-12, 04:40
Dotaliknande spel på mobilt bredband? Enjoy! Nej men ärligt, det kommer förstöra hela din spelupplevelse :/