handdator

Visa fullständig version : Jag tror en brud försöker blåsa mig på pengar.


sista_bossen
2011-06-11, 12:20
Jag har gått och kärat ner mig, och när hon behövde hjälp med pengar så sa jag att hon självklart fick låna.
Hon sa att hon behövde ett par tusen så fort som möjligt.
Sen när jag frågade vad hon menade med "ett par tusen" så säger hon att det är 4 - 5000.
Dagen efter så är det 5 - 6000.
När jag tillslut sa att hon kunde låna 7000:- så sa hon att beloppet egentligen var 12000 men att hon inte vågat säga något.

Då blir jag frågande och undrar vem fan hon är skyldig pengar.
Hennes svar är att hon måste betala tillbaka på skatten.

Skatteverkets hemsida säger såhär (http://www.skatteverket.se/foretagorganisationer/svarpavanligafragor/skattekonto/foretagskattekontofaq/narskakvarskattenfortaxeringsaret2011varainbetald. 5.2132aba31199fa6713e800015489.html?posid=2&sv.search.query.allwords=restskatt):

Pengarna ska alltså vara inbetalda i November typ.

Jag har inte sagt något till henne än, och jag har inte gett henne några pengar.
Tolkar jag det rätt som nu tror att hon bara vill ha cash?

rooz
2011-06-11, 12:23
Är väl hennes jävla problem?

Är det inte HA eller BA så skulle jag bara ignorera det..(Och tills november borde han väl klara att dra ihop 12k?)

Upptaget
2011-06-11, 12:26
Självklart ska du inte ge henne en spänn, visst om ni var sambos och bott tillsammans i nått år då är det ju lugnt.. Men att ge en brud pengar som man dejtat ett tag är ju inte så smart..

sista_bossen
2011-06-11, 12:29
Jag skulle säkert ge henne pengar om det var så att det hon sa stämde, men det verkar det inte göra.
Skatten kan väl inte tvingas vara betald innan Juli?
Kanske för att slippa ränta, men det kan ju inte vara själva förfallodatumet.

Kwon
2011-06-11, 12:31
Efter hon fått pengarna kommer hon säkert dra sedan, eller så kommer nästa stora utgift.. ;)

Hur lång tid har ni varit tillsammans?
När du säger "gått och kärat ner mig" låter det inte som ngn speciellt lång tid.

Har hon känslor för dig öfverhufvudtaget?

Act like a Boss Bro!

sista_bossen
2011-06-11, 12:36
Efter hon fått pengarna kommer hon säkert dra sedan, eller så kommer nästa stora utgift.. ;)

Hur lång tid har ni varit tillsammans?
När du säger "gått och kärat ner mig" låter det inte som ngn speciellt lång tid.

Har hon känslor för dig öfverhufvudtaget?

Act like a Boss Bro!

Två veckor har vi träffats, därav min skepsis :P
Jag misstänker att hon blåser mig.
Jag misstänker att hon inte har känslor för mig, trodde det men inte efter det här.

Stoltz
2011-06-11, 12:37
Två veckor och vill låna pengar i sådana summor!?

Wtf, håll på dina pengar för helvete.

Kwon
2011-06-11, 12:39
Två veckor lol!

Jag tror du vet svaret själv och känner själv vad som försigår!

Act like a Boss!

In her voice: What have you done for me lately???

von huff
2011-06-11, 12:41
Även om hon inte ens skulle lura dig så är hon förbannat korkad om har mage att fråga efter såna summor efter två veckor.Ge ingenting!

sista_bossen
2011-06-11, 12:41
Har skickat iväg ett SMS där jag skrivit att jag vet att hon försöker lura mig, kommer nog ett svar inm kort.

von huff
2011-06-11, 12:42
Tänk om hon svarar att hon menar allvar:confused:

Gabriel Forslund
2011-06-11, 12:44
SMS? Varför? Du kommer inte få ett svar och kommer förmodligen aldrig höra från henne(om det nu är så att dina misstankar stämmer). Hade ju varit mer epic att konfrontera henne och beakta hennes reaktion : )

HulkH
2011-06-11, 12:47
sms? Varför? Du kommer inte få ett svar och kommer förmodligen aldrig höra från henne(om det nu är så att dina misstankar stämmer). Hade ju varit mer epic att konfrontera henne och beakta hennes reaktion : )

1+

Kwon
2011-06-11, 12:48
Hade varit bättre att konfrontera henne efter ni vart i bingen Bossen! :D

sista_bossen
2011-06-11, 12:49
Fast jag vet ju att jag har rätt, jag fick tillbaka pengar på skatten igår, om jag hade fått betala hade jag ju inte verit tvungen att betala förrens november enligt skatteverkets hemsida :/


Nu svarade hon "Okej, såhär är det. 2000:- skatt, resten räkningar, och jävligt pinsamt att berätta därför behöver jag pengar, XXX kan du hjälpa mig eller inte?"

Sen kom ett till SMS "jättebra att du inte vill hjälpa mig, jag får sälja TVn och barnvagnen"

limenka
2011-06-11, 12:50
2 veckor och du tror annat än blåsning? Snälla människa klipp alla band och rädda dina slantar. Herregud hon spelar också på samvetet. Hopppas du inte är allt för blåst.

sista_bossen
2011-06-11, 12:52
2 veckor och du tror annat än blåsning? Snälla människa klipp alla band och rädda dina slantar. Herregud hon spelar också på samvetet. Hopppas du inte är allt för blåst.

Jag kan slå två flugor i en smäll och helt enkelt köpa hennes TV som hon nu ändå tydligen ska sälja på blocket.
Fast väntar nog till hon lagt upp annonsen (vilket jag inte tror att hon gör eftersom hon troligtvis inte är skyldig någon pengar)

Kwon
2011-06-11, 12:53
Fast jag vet ju att jag har rätt, jag fick tillbaka pengar på skatten igår, om jag hade fått betala hade jag ju inte verit tvungen att betala förrens november enligt skatteverkets hemsida :/

Nu svarade hon "Okej, såhär är det. 2000:- skatt, resten räkningar, och jävligt pinsamt att berätta därför behöver jag pengar, XXX kan du hjälpa mig eller inte?"

Sen kom ett till SMS "jättebra att du inte vill hjälpa mig, jag får sälja TVn och barnvagnen"

Hon låter som en person som inte hade blivit glad om du ens hade hjälpt till med 500-1000 pix.

Gabriel174
2011-06-11, 12:54
Haha vilken lirare hon verkar vara. Självklart ska hon inte få en krona.

kettlebellGuden
2011-06-11, 12:55
Det är ju inte på något sätt ditt ansvar att se till att en person du har känt i två veckor fixar sina räkningar.

Hon får väl gå till socialen och be dem hjälpa henne, alternativt söka skuldsanering.

Att hon får sälja TV är väl inte hela världen.. lyxartiklar är inget man har någon mänsklig rättighet till.

Trist med barnvagnen om hon har barn förvisso. Hon får väl helt enkelt prata med sina långivare och se om hon kan få skulder omförhandlade och så där.


och verkligen... tjejen kör med emotionell utpressning? Skit i henne du, hon är inget att ha.

rajjan_dammit
2011-06-11, 12:55
Sen kom ett till SMS "jättebra att du inte vill hjälpa mig, jag får sälja TVn och barnvagnen"

Amen buhu. Det är väl inte ditt jävla fel, eller hade hon god ekonomi tills hon träffade dig för två veckor sedan?
Avsluta det hela nu, för hon verkar vara rutinerad.

Loke
2011-06-11, 12:55
Har skickat iväg ett SMS där jag skrivit att jag vet att hon försöker lura mig, kommer nog ett svar inm kort.

Jag tycker det hade varit bättre att bara säga att du inte kan låna ut pengar till någon som du känt i två veckor. Hon kanske inte alls försöker lura dig, hon kanske hoppas kunna betala igen pengarna, men vad hjälper det om hon kan det?

wo0ord
2011-06-11, 12:56
Är du på riktigt ? hur fan kan du inte fundera över att låna ut pengar till en människa du känt i 2 veckor? Antingen trollar du eller så är du bra dum.

Gabriel174
2011-06-11, 12:56
Herregud hon spelar också på samvetet. Hopppas du inte är allt för blåst.




och verkligen... tjejen kör med emotionell utpressning? Skit i henne du, hon är inget att ha.

Amen buhu. Det är väl inte ditt jävla fel, eller hade hon god ekonomi tills hon träffade dig för två veckor sedan?
Avsluta det hela nu, för hon verkar vara rutinerad.

+1, +1 och +1

Kwon
2011-06-11, 12:57
Det finns inte många Bossar kvar, gör det rätta nu, var en av de sista!

rajjan_dammit
2011-06-11, 12:58
Högst troligen har hon andra issues än bara ekonomiska. Jag gissar på att hon pundar eller har nån form av borderline.

pilt77
2011-06-11, 12:58
Byt nummer och hör aldrig av dig till henne igen, det finns alldeles för många tjejer av den sorten.Har själv åkt på en och annan rejäl blåsning när man var yngre och blåögd. Träffade en tjej ett tag som efter andra daten ringde och krävde att jag skulle köpa en flygbiljett till göteborg alternativt skjutsa henne dit och hem igen. Hon påstod att hennes 2åriga son låg för döden på sahlgrenska.

sista_bossen
2011-06-11, 12:59
Hon låter som en person som inte hade blivit glad om du ens hade hjälpt till med 500-1000 pix.

Nä hon hade nog blivit arg istället

Kwon
2011-06-11, 13:00
Nä hon hade nog blivit arg istället

En sån tjej vill du väl inte ha?

Act like a Boss now!

sista_bossen
2011-06-11, 13:00
Amen buhu. Det är väl inte ditt jävla fel, eller hade hon god ekonomi tills hon träffade dig för två veckor sedan?
Avsluta det hela nu, för hon verkar vara rutinerad.

Yes, har ringt och avslutat det nu med motiveringen att hon är kriminell :)

sista_bossen
2011-06-11, 13:00
Byt nummer och hör aldrig av dig till henne igen, det finns alldeles för många tjejer av den sorten.Har själv åkt på en och annan rejäl blåsning när man var yngre och blåögd. Träffade en tjej ett tag som efter andra daten ringde och krävde att jag skulle köpa en flygbiljett till göteborg alternativt skjutsa henne dit och hem igen. Hon påstod att hennes 2åriga son låg för döden på sahlgrenska.

Hon jag dejtar bor i Göteborg och hennes son är nu tre, kan det vara samma? haha

Bahir
2011-06-11, 13:01
Att du ens behöver rådfråga andra (eller t.o.m. fundera på saken alls) får mig att ifrågasätta din intelligens. Hur jävla blåst får man vara om man lånar ut fyrasiffriga belopp till någon man knappt känner? Svarar du på nigeriabrev också?

sista_bossen
2011-06-11, 13:02
Är du på riktigt ? hur fan kan du inte fundera över att låna ut pengar till en människa du känt i 2 veckor? Antingen trollar du eller så är du bra dum.

Möjligtvis, men det var inte frågeställningen.

limenka
2011-06-11, 13:02
Yes, har ringt och avslutat det nu med motiveringen att hon är kriminell :)

:laugh::laugh::thumbup::thumbup:

Kwon
2011-06-11, 13:02
Yes, har ringt och avslutat det nu med motiveringen att hon är kriminell :)

Like a true Baoss! Good job, tänk på detta till nästa gång.

Inte vill du väl ha en golddigger som lurar av dig pengarna heller!

Magstarkt att köra efter en så kort tid som 2 veckor! Kunde hon inte ha väntat ett år och invaggat dig i falsk säkerhet åtminstone? :D

Jockefoten
2011-06-11, 13:02
Bra jobbat bossen!

rajjan_dammit
2011-06-11, 13:03
Yes, har ringt och avslutat det nu med motiveringen att hon är kriminell :)

Like a BAWS

Kwon
2011-06-11, 13:04
Svarade du på mitt PM förresten Bossen?

Jag vet att vi inte är bästisar, men jag skulle behöva 70k till en liten investering.

Du får dubbelt tebaks, promise!



JK! :D

von huff
2011-06-11, 13:07
Det gäller att se upp....Många faller i fällorna,, tjejen är trevlig första tiden men sen börjar hon kräva att du skjutsar henne,skippar fredagsölen,drar ner på träningen osv och du blir en slav under hennes vilja....Jag har sett hur det gått så för flera kompisar och de sitter fast i smeten.Varför?Är folk rädda för att tjejen blir sur och man blir utan mus den kvällen?Jag gjorde iaf klart att jag inte svansar efter hennes vilja och blir en viljelös zombi.Akta er!

kettlebellGuden
2011-06-11, 13:07
Heter hon Cindy?

limenka
2011-06-11, 13:12
Det gäller att se upp....Många faller i fällorna,, tjejen är trevlig första tiden men sen börjar hon kräva att du skjutsar henne,skippar fredagsölen,drar ner på träningen osv och du blir en slav under hennes vilja....Jag har sett hur det gått så för flera kompisar och de sitter fast i smeten.Varför?Är folk rädda för att tjejen blir sur och man blir utan mus den kvällen?Jag gjorde iaf klart att jag inte svansar efter hennes vilja och blir en viljelös zombi.Akta er!

been there alltså. jag förstår inte jag föll i fällan men det skede gradvid över en längre period. resultera i att jag blev dumpad för jag vägra köpa med godis och cola 2 gånger. :D

Angel
2011-06-11, 13:15
Byt nummer och hör aldrig av dig till henne igen, det finns alldeles för många tjejer av den sorten.Har själv åkt på en och annan rejäl blåsning när man var yngre och blåögd. Träffade en tjej ett tag som efter andra daten ringde och krävde att jag skulle köpa en flygbiljett till göteborg alternativt skjutsa henne dit och hem igen. Hon påstod att hennes 2åriga son låg för döden på sahlgrenska.

Flyg Jkpg-Göteborg? Hon kunde väl för fan tatt Swebus?

sista_bossen
2011-06-11, 13:15
Att du ens behöver rådfråga andra (eller t.o.m. fundera på saken alls) får mig att ifrågasätta din intelligens. Hur jävla blåst får man vara om man lånar ut fyrasiffriga belopp till någon man knappt känner? Svarar du på nigeriabrev också?

Jag rådfrågade aldrig om jag skulle låna ut pengar, jag undrade om någon visste om man kan vara tvungen att betala in skatten innan sista juni.

sista_bossen
2011-06-11, 13:15
Svarade du på mitt PM förresten Bossen?

Jag vet att vi inte är bästisar, men jag skulle behöva 70k till en liten investering.

Du får dubbelt tebaks, promise!



JK! :D


:smash:

sista_bossen
2011-06-11, 13:16
Heter hon Cindy?

Nä, Tove.

Fan, det borde finnas en "svart lista" på sådana här brudar.

jikajd
2011-06-11, 13:18
Du skulle gett henne 175 kronor iaf, tycker jag! Bara för att reta upp så att säga

Gevol
2011-06-11, 13:30
Även om många tycker att det är självklart så kan sådana tjejer vara jävligt manipulerande. Bra att du fråga och bra att du dumpa, sådana tjejer är bara problem.

Imni
2011-06-11, 13:38
Nä, Tove.

Fan, det borde finnas en "svart lista" på sådana här brudar.

+1. Något för flashback att göra kanske? Dock borde listan innefatta båda könen.

dupper
2011-06-11, 15:51
Även om många tycker att det är självklart så kan sådana tjejer vara jävligt manipulerande. Bra att du fråga och bra att du dumpa, sådana tjejer är bara problem.

+1.

Det är jääääätttelätt för folk att sitta på intarwebs och säga "såhär måste du ju göra, fattar du inte det själv?!?!?!?", men när man slinker dit så inser man att man kanske inte klarar av manipulation från en brud man kärat ner sig i. Man behöver antagligen stöd utifrån, som kan resonera vettigt och få förstånd i personen.

Cilia
2011-06-11, 17:22
Bra att du inte lånade ut pengarna. Man vet aldrig men det var lite onödigt att kalla henne kriminell. Du hade kunnat göra det snyggt och bara sagt att det inte kändes bekvämt med att låna ut pengar eller att hon så snart in i er relation frågade dig om så mycket pengar och att du därför vill avsluta det hela.

Det där har ju inget med tjejer att göra utan med personer. Världen är full av sol och vårare av båda könen. Jag har råkat ut för en man som betedde sig ungefär som den där tjejen.

limenka
2011-06-11, 18:19
+1.

Det är jääääätttelätt för folk att sitta på intarwebs och säga "såhär måste du ju göra, fattar du inte det själv?!?!?!?", men när man slinker dit så inser man att man kanske inte klarar av manipulation från en brud man kärat ner sig i. Man behöver antagligen stöd utifrån, som kan resonera vettigt och få förstånd i personen.

+1

IronBug
2011-06-11, 18:21
+1

-1

Hade aldrig slängt pengar på en tjej som jag bara känt 2v. Vafan.

vicarious
2011-06-11, 18:25
Skulle aldrig i livet låna ut pengar till en främling sådär.

von huff
2011-06-11, 18:40
+1.

Det är jääääätttelätt för folk att sitta på intarwebs och säga "såhär måste du ju göra, fattar du inte det själv?!?!?!?", men när man slinker dit så inser man att man kanske inte klarar av manipulation från en brud man kärat ner sig i. Man behöver antagligen stöd utifrån, som kan resonera vettigt och få förstånd i personen.

Ingen smart människa skulle pengar till nån man kännt två veckor.Ju dummare man är dessto lättare blir man manipulerad...

hurril
2011-06-11, 18:50
Ingen smart människa skulle pengar till nån man kännt två veckor.Ju dummare man är dessto lättare blir man manipulerad...

You go, huff!

Gabriel174
2011-06-11, 18:53
Det där har ju inget med tjejer att göra utan med personer.

Ärligt? Trodde att alla tjejer var manipulativa. Men tack för upplysningen :)

qwerty1
2011-06-11, 19:05
Hon jag dejtar bor i Göteborg och hennes son är nu tre, kan det vara samma? haha

Haha! Alltså. Detta måste vi ju ta upp.

INFO PLS! Hade varit hur kul som helst om det varit samma tjej. Ge oss hennes facebook! Details!

dupper
2011-06-11, 19:47
Ingen smart människa skulle pengar till nån man kännt två veckor.Ju dummare man är dessto lättare blir man manipulerad...

Det är lätt att säga så när man själv inte är där. Jag hoppas och tror att det gäller för mig också. Men man måste ha förstående för "the power of love" så att säga, då handlar det inte längre om logiskt tänkande.

Giljotinen
2011-06-11, 21:46
Fråga alltid kolo-supporten först när det gäller sånthär :)
Sjuk och otacksam tjej. Skulle inte förvåna mig om hon håller på såhär med 10 andra samtidigt.

NisCkxU544c

Unsub
2011-06-11, 21:59
Du skulle gett henne 175 kronor iaf, tycker jag! Bara för att reta upp så att säga

+1 "jag kan kanske komma över det dubbla nästa månad, jag kämpar för DIG, ha tålamod bara"

Alt "jag skickade pengarna med posten"

Giljotinen
2011-06-11, 22:11
Tur att hon drog till med en så hög summa. Hade det varit bara 2-3tusen så hade hon nog kunnat lura dig.

wo0ord
2011-06-11, 22:16
It's like taking candy from a baby

dmjardell
2011-06-11, 22:34
Du skulle ju kört din egen lilla manipulering på sidan om. Så du kan njuta av musen medans du "väntar" på att få in pengar så du kan betala henne.

von huff
2011-06-11, 22:44
Det är lätt att säga så när man själv inte är där. Jag hoppas och tror att det gäller för mig också. Men man måste ha förstående för "the power of love" så att säga, då handlar det inte längre om logiskt tänkande.

Nej det är mycket lätt.Jag skulle placera henne i idiotfacket direkt om hon menade allvar.Jag skulle hellre leva på sågspånor än att fråga en sån summa pengar av nästan helt obekant människa.Det är inte några småpengar det är frågan om.Om hon dessutom börjar lipa så skulle måttet vara fullt.På två veckor vet man ingenting om den andra människan, det tar ju flera månader att lära sg alla namn på en brud.

Cilia
2011-06-12, 19:11
Ärligt? Trodde att alla tjejer var manipulativa. Men tack för upplysningen :)
jävligt konstig tolkning av mitt inlägg.

wessmen
2011-06-12, 20:05
Inte för att vara taskig och vrång, men vissa förtjänar fan att luras.

Inte konstigt vissa tjejer utnyttjar det heller.

Om hon sagt att hon behövt låna 7000kr där så hade du fan pyntat ut dem och inte sett röken av dem igen.

Kwon
2011-06-12, 20:06
Bosse

Du får tacka Kolo nu att du är 20k rikare :D