handdator

Visa fullständig version : Uppvärmning under fotbollscup


mikeni
2011-06-10, 16:34
Min bror som är tränare för ett pojklag ska till Piteå Summer Games om några veckor. Det är minst 2 matcher per dag, sannolikt kommer det att vara varmt under de dagarna.

Så jag undrar:
Hur mycket man ska värma upp inför matcherna?

Hur ska man värma upp?

Värmer man upp för mycket kan det ju bli lite jobbigt, å andra sidan har de inte råd med skador, samtidigt som de ska prestera på topp varje match.

JojjeG
2011-06-10, 16:44
Min bror som är tränare för ett pojklag ska till Piteå Summer Games om några veckor. Det är minst 2 matcher per dag, sannolikt kommer det att vara varmt under de dagarna.

Så jag undrar:
Hur mycket man ska värma upp inför matcherna?

Hur ska man värma upp?

Värmer man upp för mycket kan det ju bli lite jobbigt, å andra sidan har de inte råd med skador, samtidigt som de ska prestera på topp varje match.

Jag spelade summer games så länge jag fick, och man behöver ingen längre uppvärming främst för att man spelar ganska tätt och det är oftast 25+. Självklart ska man värma upp lite, men man behöver inte göra något annorlunda än inför en vanlig match. :thumbup:

Pjotor
2011-06-10, 21:18
Jag tror att återhämtningen mellan matcherna och matchdagarna är viktigare än uppvärmningen, även om uppvärmningen inte på något sätt saknar betydelse. Och drick lite och ofta om det är varmt (om det är möjligt under matchen förstås).