handdator

Visa fullständig version : 97an tillbaka!


Pectus C
2011-06-10, 12:11
FÖRRA ANVÄNDARNAMNET: ZWIQO FÖRRA JOURNALEN: EN 97as väg bort från PC


Inget direkt viktigt nedan, men läs gärna.

Nu när sommaren börjar och jag känner att jag börjar få lite bättre kläm på övningarna så startar jag en ny journal.

Mål: Bli grovare, bli av med Pectus Carinatum och att nån gång delta i en tävling, kanske inget stort men en tävling.

Bänkpress: Startade runt 25kg tror jag när jag började träna seriöst, kör på 37-40kg nu

Marklyft: 20kg kanske jag började med? 55-60kg nu

Knäböj: Var för feg för att ens pröva förut, nu är det en favorit. (tar därför inte med någon startvikt) Kör på 55-60kg nu.

Lite knäppt kanske att jag kör på samma vikt i mark och knäböj, men jag vågade inte lägga på mer för tillfället, eftersom det ändå var 15-20kg mer än jag brukade ta :D fast vi får väl se hur det går på måndag med den saken!


Träningsschema:

Onsdag: Armar

Fredag: Bröst,Mage

Lördag: Baksida axlar och rygg (kör ibland på lördagar)

Måndag: Ben + Baksida axlar och rygg

Alltså, jag väljer om jag vill köra lördagpasset eller om jag kör det på måndagen istället, när jag ändå är på gymmet (hemma lördag isf)

Detta är dock preliminärt, får se om jag fixar nåt nytt träningsschema nån gång, men just nu kör jag såhär.

Vill gärna ha lite feedback :thumbup:

Xtronal
2011-06-10, 12:37
FÖRRA ANVÄNDARNAMNET: ZWIQO FÖRRA JOURNALEN: EN 97as väg bort från PC


Inget direkt viktigt nedan, men läs gärna.

Nu när sommaren börjar och jag känner att jag börjar få lite bättre kläm på övningarna så startar jag en ny journal.

Mål: Bli grovare, bli av med Pectus Carinatum och att nån gång delta i en tävling, kanske inget stort men en tävling.

Bänkpress: Startade runt 25kg tror jag när jag började träna seriöst, kör på 37-40kg nu

Marklyft: 20kg kanske jag började med? 55-60kg nu

Knäböj: Var för feg för att ens pröva förut, nu är det en favorit. (tar därför inte med någon startvikt) Kör på 55-60kg nu.

Lite knäppt kanske att jag kör på samma vikt i mark och knäböj, men jag vågade inte lägga på mer för tillfället, eftersom det ändå var 15-20kg mer än jag brukade ta :D fast vi får väl se hur det går på måndag med den saken!


Träningsschema:

Onsdag: Armar

Fredag: Bröst,Mage

Lördag: Baksida axlar och rygg (kör ibland på lördagar)

Måndag: Ben + Baksida axlar och rygg

Alltså, jag väljer om jag vill köra lördagpasset eller om jag kör det på måndagen istället, när jag ändå är på gymmet (hemma lördag isf)

Detta är dock preliminärt, får se om jag fixar nåt nytt träningsschema nån gång, men just nu kör jag såhär.

Vill gärna ha lite feedback :thumbup:

Tror det bästa som nybörjare vore att köra 5x5, 5x5 är ju ett bra schema för alla i princip.. - Basövningar osv. Men vet inte om du har någon kunning som kan lära dig om hur du ska utföra övningarna.. men som tur är finns det ju videos osv. http://stronglifts.com/stronglifts-5x5-beginner-strength-training-program/

Det hela går i alla fall ut på att du börjar med låga vikter och ökar med 2.5 kg (2x 1,5 kg's vikter på varje sida) (5 kg mark) per pass i alla övningar typ. Men läs på sidan och kolla om det är något för dig :)

- 1337.

Pectus C
2011-06-10, 12:56
Tror det bästa som nybörjare vore att köra 5x5, 5x5 är ju ett bra schema för alla i princip.. - Basövningar osv. Men vet inte om du har någon kunning som kan lära dig om hur du ska utföra övningarna.. men som tur är finns det ju videos osv. http://stronglifts.com/stronglifts-5x5-beginner-strength-training-program/

Det hela går i alla fall ut på att du börjar med låga vikter och ökar med 2.5 kg (2x 1,5 kg's vikter på varje sida) (5 kg mark) per pass i alla övningar typ. Men läs på sidan och kolla om det är något för dig :)

- 1337.

Helt klart värt att testa, men jag fattar inte riktigt dedär, ska man börja köra med bara stången och lägsta vikt på alla övningar sen öka efter varje pass eller hur menar dom? *screwy*

CharlieBB
2011-06-10, 13:02
Helt klart värt att testa, men jag fattar inte riktigt dedär, ska man börja köra med bara stången och lägsta vikt på alla övningar sen öka efter varje pass eller hur menar dom? *screwy*

Ja du börjar med endast stången sen ökar du med 2.5KG efter varje pass om du klarat alla set + reps ordentligt.

Pectus C
2011-06-10, 13:17
Ja du börjar med endast stången sen ökar du med 2.5KG efter varje pass om du klarat alla set + reps ordentligt.

Nämen hua, blir det inte som "bortkastade" träningspass då? Om man bara kör med stången alltså.. Borde ju inte bli det minsta jobbigt i början :s

edit: Ehm, jag tror inte direkt att det där är någonting för mig, verkar inte så speciellt roligt.

Xtronal
2011-06-10, 13:55
Nämen hua, blir det inte som "bortkastade" träningspass då? Om man bara kör med stången alltså.. Borde ju inte bli det minsta jobbigt i början :s

edit: Ehm, jag tror inte direkt att det där är någonting för mig, verkar inte så speciellt roligt.

Det är roligt, när du ser hur stark du faktiskt blir :) Ge det ett försök, det blir roligare i längden :thumbup:

mak
2011-06-10, 14:05
Hur mycket väger du?
Lägg upp bild! :)

yoshi96
2011-06-10, 14:42
Detta ska definitivt följas *flex*

Pectus C
2011-06-10, 19:35
Hur mycket väger du?
Lägg upp bild! :)

Har tyvärr ingen kamera, men fullt möjligt att jag köper en i sommar.

Vikt på ca 63-64kg

Detta ska definitivt följas *flex*

:D

Pectus C
2011-06-10, 19:39
Det är roligt, när du ser hur stark du faktiskt blir :) Ge det ett försök, det blir roligare i längden :thumbup:

Nä föresten, jag tror jag ska ta och testa det där ändå.

Var så satans varmt att jag var helt slut innan jag ens kom fram till gymmet, och motivationen var i botten. Vinglade som satan med stången, orkade inte så mycket och jag kände bara fy, det här går inte.

Så det blev inte mycket till träning idag, men det här nya träningsprogrammet kommer förhoppningsvis ge lite mer motivation! *flex*

mak
2011-06-10, 22:38
hur pass allvarligt är ditt pectus carinatum?

Pectus C
2011-06-11, 10:29
hur pass allvarligt är ditt pectus carinatum?

Inte så allvarligt, svårt att säga utan bild. Men jag kan väl säga att folk som gått i samma klass som mig i snart 8 år visste inte ens om det innan jag sa det, så det kan ju inte vara så allvarligt :smash:

Pectus C
2011-06-13, 21:44
Heh, första gången jag körde med SL 5x5 idag då, lättare än jag trodde med skivstångsrodden. Tänkte att det kanske kunde bli lite småjobbigt ändå med 20kg (stången) på skivstångsrodd men det var jättelätt!

Bra på ett sätt. att man kan fokusera mer på tekniken i Bänkpress och Knäböj, istället för att "bara klara det"

Knäböj 5x5 20kg (stång)
Bänkpress 5x5 20kg (stång)
Skivstångsrodd 5x5 20kg (stång)

Xtronal
2011-06-13, 21:52
Heh, första gången jag körde med SL 5x5 idag då, lättare än jag trodde med skivstångsrodden. Tänkte att det kanske kunde bli lite småjobbigt ändå med 20kg (stången) på skivstångsrodd men det var jättelätt!

Bra på ett sätt. att man kan fokusera mer på tekniken i Bänkpress och Knäböj, istället för att "bara klara det"

Knäböj 5x5 20kg (stång)
Bänkpress 5x5 20kg (stång)
Skivstångsrodd 5x5 20kg (stång)

Jag är stolt över dig att du började med 5x5 :thumbup:

al3ks
2011-06-14, 07:59
Nämen hua, blir det inte som "bortkastade" träningspass då? Om man bara kör med stången alltså.. Borde ju inte bli det minsta jobbigt i början :s

edit: Ehm, jag tror inte direkt att det där är någonting för mig, verkar inte så speciellt roligt.

Du kan starta o köra SL 5x5 på 50% av 1RM också. Så slipper du massa veckor i onödan med träning på för låga vikter.

Kör hårt!

Pectus C
2011-06-15, 18:40
Du kan starta o köra SL 5x5 på 50% av 1RM också. Så slipper du massa veckor i onödan med träning på för låga vikter.

Kör hårt!

Jo det kan man ju, fast jag kör på att börja från början. Blir mycket mer teknikträning i början då.


Dagens pass:

Knäböj 22,5kg 5x5
Overhead Press (http://stronglifts.com/how-to-overhead-press-with-correct-technique/) 20kg
Marklyft 40kg

Relativt enkelt pass, helt ny övning för mig > Axelpress/Overhead Press - men den var väldigt rolig!

Pectus C
2011-06-17, 21:54
Knäböj - ingen knäböj idag..
Bänkpress 25kg 5x5 (ökar med 5kg tills jag kommer till 35kg)
Skivstångsrodd 22,5kg 5x5

Anledningen till att jag inte körde knäböj är att jag har en väldig ömhet runt ena testikeln, och det gör satans ont runt där när man gör knäböj. Vad detta är för något vet jag inte än, ska se om en god natts sömn hjälper eller om jag måste uppsöka läkare.

Pectus C
2011-06-21, 16:25
MÅNDAG:

Knäböj - 40kg 5x5 kör från 40 här också, eftersom man är starkare i knäböj och mark än andra övningar - oftast...

Overhead Press/Axelpress - 22,5kg 5x5

Marklyft - 42,5kg 1x5

Skadan släppte av sig själv ifall någon skulle undra...

Pectus C
2011-06-22, 22:37
Onsdag:
börjar köra på "v3" nu av SL 5x5 bortsett från att jag behåller skivstångsrodd.

Knäböj 42,5kg 5x5
Bänkpress 35kg 5x5 vet inte varför jag ökade 10kg från förra, men äh
Skivstångsrodd 25kg 5x5 - Bättre teknik nu än förut (rak rygg nu) - betydligt lättare.
Armhävningar 3xF (tills failure)
set 1: 20reps
set 2: 10reps
set 3: 6reps
Omvänd crunch 3x12

Pectus C
2011-06-27, 19:20
Knäböj 45kg 5x5
Bänkpress 35kg 5x5 (glömde bort vilken vikt det var :s)
Skivstångsrodd 27,5kg 5x5
Armhävningar 3xF
set 1: 10
set 2: 4
set 3: 3
Omvänd crunch 3x12

Dom hade stängt på midsommarafton..

Pectus C
2011-07-02, 00:48
Fredag

Knäböj 50kg 5x5
Bänkpress 37,5kg 5x5
Skivstångsrodd 30kg 5x5
Armhävningar 3xF
set 1: 12
set 2: 4
set 3: 5
Omvänd crunch 3x12

Hade en extrem huvudvärk i onsdags, därför skippade jag träningen.

Pectus C
2011-07-05, 01:38
Måndag

Knäböj 52,5kg 5x5
Overhead Press 27,5kg 2x5 + 25kg 3x5 (orkade inte mer på 27,5kg.. Var helt slut efter knäböjen)
Marklyft 50kg 1x5 - aplätt..
"Chins" 3xF = 1,1,0 (var ganska smala också..)
"Prone Bridges"/plankan(?) 3x30s

Chinsen var förjävliga,smala och bara 1, men jag var totalt slut efter allt annat..

Fick lite komplimanger eller nåt för knäböjen. (alltså av folk jag inte känner, på gymmet..) Det var kul :)

yoshi96
2011-07-05, 16:58
Varför bara 1x5 av marklyft idag? bara nyfiken.. :)
Annars ser det bra ut!

Pectus C
2011-07-06, 01:38
Varför bara 1x5 av marklyft idag? bara nyfiken.. :)
Annars ser det bra ut!

Äh jag vet inte riktigt varför men jag kör precis efter SL 5x5(v3) och där så står det så, om man kör direkt efter den så ska man börja på 40kg där och öka med 5kg varje pass istället för att börja på 20kg och öka med 2,5 per pass. Kom faktiskt på det nu att man skulle öka med 5kg istället för 2,5.. Bra att du frågade! :thumbup:

Pectus C
2011-07-07, 00:09
Onsdag

Knäböj 55kg 5x5
Bänkpress 40kg 5x5
Skivstångsrodd 32,5kg 5x5
Armhävningar 3xF (8,8,6)
Omvänd Crunch 3x12 - glömde tydligen det..

Köpte nya skor,väska,linne och måste bara säga att det var faktiskt skönare att köra med linne istället för t-shirt på knäböjen, alltså att stången tar direkt på huden på axlarna istället för tyg emellan..

Testade på att springa lite i skorna också, så..

Löpning 20-40min (lite osäker på tiden, men det kändes som att det gick riktigt fort!)

Så jag ska börja köra löpning också nu, kanske 1 eller 2 gånger i veckan. När badmintonsäsongen är igång tror jag att jag ska löpa på tisdagar och badminton på torsdagar. Nu när det inte är säsong kanske jag kör löpning både tisdag och torsdag, men vi får se.

Pectus C
2011-07-08, 22:12
Fredag

Knäböj 57,5kg 5x5

OH press 27,5kg 5x5 - klarade det! Sista repetitionen var kanske lite halvdan, men det får duga.

Marklyft... Det glömde jag... Var någon som frågade om jag hade mycket kvar för han skulle använda stången o allt, så jag glömde visst bort det. Men jag kör på 60kg nästa marklyft i alla fall..

Pull-ups 3xF ( 1,8 1,8 0,9) - en hel är hakan över stången, ni får väl tänka själva hur långt upp jag kom på dom där decimalerna.. 1,8 = en hel + en nästan hel alltså..

Plankan/Prone Bridges 3x30s

yoshi96
2011-07-08, 22:14
Trevliga pressar :)

r1kkie
2011-07-08, 22:57
Illa och missa roligaste övningen... :)
Bra annars, kötta på!

Pectus C
2011-07-09, 22:53
Trevliga pressar :)

Hehe - :bpump:

Illa och missa roligaste övningen... :)
Bra annars, kötta på!

Tack! :D

Pectus C
2011-07-12, 00:03
MÅNDAG 11/7 - Födelsedag

Bara för att man fyller år så ska man inte göra något undantag med träningen! Även fast motivationen kanske inte var så hög, så gjorde jag det.

Knäböj 60kg 5x5 - Nu börjar det bli riktigt tungt tycker jag!

Bänkpress 42,5kg 5x5

Skivstångsrodd 37,5kg (skulle varit 35, men det glömde jag :P) - Börjar bli lite småjobbigt nu, men fortfarande aplätt.

Komplementövningarna (Omvända Crunches,Armhävningar) fick jag strunta i, hade kommit hem gäster så jag fick skynda mig hem.

Pectus C
2011-07-12, 00:04
MÅNDAG 11/7 - Födelsedag

Bara för att man fyller år så ska man inte göra något undantag med träningen! Även fast motivationen kanske inte var så hög, så gjorde jag det.

Knäböj 60kg 5x5 - Nu börjar det bli riktigt tungt tycker jag!

Bänkpress 42,5kg 5x5

Skivstångsrodd 37,5kg (skulle varit 35, men det glömde jag :P) - Börjar bli lite småjobbigt nu, men fortfarande aplätt.

Komplementövningarna (Omvända Crunches,Armhävningar) fick jag strunta i, hade kommit hem gäster så jag fick skynda mig hem.

Pectus C
2011-07-13, 16:17
Knäböj 62,5kg 5x5

OH press 30kg 5x5

Marklyft 60kg 1x5

Chins 3xF (0,9 0,9 0,9) - klarade alltså knappt en hel, var nära på en hel på varje set men nej.. Värdelös på chins..

Plankan/Prone Bridges 3x40s - ökade till 40s istället för 30s, blev för lätt med 30s.

Pectus C
2011-07-16, 23:28
Fredag

Knäböj 65kg 5x5

Bänkpress 45kg 5x5 - bör dock noteras att jag började vid bröstet och stången låg då på två stångsaker på sidorna så jag inte kunde tappa den på mig - är dock ingen smith eller så och det gör det inte lättare, men ändå.

Skivstångsrodd 40kg 5x5

Armhävningar 3xF (5 5 5)

Omvända crunches 3x12

Machop
2011-07-16, 23:50
Tjena. Kul att du börjar träna tidigt.

Hur blir man av med Pectus Carinatum?
Har själv en kompis som har det.

Kämpa hårt! :D

Pectus C
2011-07-20, 01:07
Tjena. Kul att du börjar träna tidigt.

Hur blir man av med Pectus Carinatum?
Har själv en kompis som har det.

Kämpa hårt! :D

Om han orkar träna "bort det" (det försvinner aldrig på det sättet, men muskler kan lägga sig över så det inte syns på minsta millimetern) så tog jag inspiration från denna kille - http://www.carinatum.com/home/ . Programmet han har och så kanske inte är optimalt för alla, men det är bevis på att det går att "träna bort PC".

Annars kan man operera, och har han det i åtanke så borde han skaffa en remiss till en thoraxklinik (det får man genom att övertyga en läkare på vårdcentralen att ge denne en sådan remiss - inte det lättaste kan jag påstå)

Träningen - Måndag

Knäböj 67,5kg 5x5

OH Press 30kg 5x5 - denna övning är så helvetes jobbig (+ att jag inte har någon bra balans...) så det kan nog gå lite trögt att öka i denna. Tillräckligt svårt på 30kg som det är för tillfället.

Marklyft 65kg 1x5

Pull-ups 3xF (2 + 2 + 1(komma fem?) )

Prone Bridges 3x30s

Börjar riktigt köra hårt i knäböjen och allt känns det som nu, då jag just tagit mer än min egen kroppsvikt på axlarna i knäböj! :D

Min vikt (cirka): 65kg

Kanske inte är så märkvärdigt, finns väl folk som tar tredubbelt sin vikt eller fa'n vet jag, men jag tycker det är lite speciellt i alla fall.

Pectus C
2011-07-20, 18:01
Onsdag, Vecka 29

Knäböj 70kg 5x5
Bänkpress 45kg 5x5

Skivstångsrodd 40kg 3x5 - försökte fixa till tekniken, men det var nästan förgäves.. Det var någon som försökte hjälpa mig med tekniken men det gick ändå inte bra. Får se om jag kan få till det eller om jag får köra på den där andra övningen som står i "v3" av SL 5x5..

Inga komplementövningar idag.

Pectus C
2011-07-20, 18:08
Ska köra skivstångrodd varje pass nu tills jag fått till tekniken (utan vikter på/20kg) och en grej som jag kan pröva är ju att köra med knytnävarna neråt (som denna video - http://www.youtube.com/watch?v=TZLCvXbej_Q). Inte konstigt att det var lite trögt att få upp den till magen/bröstet..

För jag gillar verkligen den övningen, och jag vill definitivt inte ha en kroppsvikt övning istället för skivstångsrodd. Kroppsviktövningar duger inte till nåt annat än komplementövningar imo.

Pectus C
2011-07-22, 20:06
Fredag V29

Knäböj 70kg 3x5
Försökte också att maxa på 100kg i knäböj (1x1) men det gick inte alls..

OH Press 30kg 5x5 - Fortfarande skittungt med 30kg..

Marklyft 70kg 2x5 - Fick höra kommentarer om att första setet var så djävligt så det var inte sant, så jag försökte igen. Vet inte om det blev så mycket bättre, men jag får väl ta och tänka mer på tekniken nästa gång.

Skivstångsrodd 20kg teknikträning - tror inte det behövs mer sånt här, gick ju galant!

Inga komplementövningar idag.

Pectus C
2011-07-25, 01:03
Har bestämt mig nu för att när jag kommit upp i 100kg knäböj (har inte bestämt om jag ska räkna med att klara 1 rep eller att jag måste klara 5 x 5) så ska jag byta knäböj mot bänkpress 3 gånger i veckan, så jag ökar där i vikt också.

Sedan när jag kommit upp i min målvikt i bänkpress (ingen målvikt än... Är ju trots allt jobbigare med bänk än med böj) så byter jag ut det mot mark kanske, om jag nu inte kommit upp i 100kg där redan.

Det är mina nya kortsiktiga mål (gissar på att jag kanske klarat av något av dom innan årets slut, men man ska ju aldrig skynda sig så jag kanske skadar mig.)

Vad jag gör efter det är bara att vänta och se, kanske byter schema, kanske håller kvar mig till övningarna, sänker vikt och kör fler reps, vi får se.

Nya kortsiktiga mål:

100kg knäböj 1x1 eller 5x5 , förmodligen 1x1...

X kg bänkpress 1x1 eller 5x5

100kg Marklyft 1x5

OBS: Målen ovan är utan några hjälpmedel som t.e.x bälte eller dylikt.

Pectus C
2011-07-26, 23:15
Tisdag V30 2011 - Hann inte med träningen igår, så jag tränar Tis Tor Lör denna vecka istället. Men sedan blir det gamla vanliga Mån Ons Fre igen.

Knäböj 75kg 5x5
Bänkpress 45kg 5x5 - bör nog kunna öka 2,5kg nästa gång känns det som.
Skivstångsrodd 45kg 5x5

+ lite marklyft 45kg - räknade inte antalet repetitioner, men det var väl kanske 10x3 gissar jag på.. Bara för att öva in tekniken.

Pectus C
2011-07-28, 22:43
Torsdag V30 2011 - Köpt fejk converse....

Eftersom jag drog in knäna en del vid knäböj testade jag med plattsulade skor, dvs fejk converse för en hundring. Måste säga att det funkade mycket bättre. Kanske bara är i mitt huvud eller så hjälper det verkligen. Det spelar egentligen ingen roll för så länge jag får ut knäna och inte drar in dom så skiter jag i vilket.


Knäböj 77,5kg 5x2 + 50kg 1x5 + 80kg 1x5
OH Press 30kg 5x3
Marklyft 70kg 1x5

Var extremt slö idag, kan skylla på värmen som jag fick gå igenom i flera timmar innan jag gick till gymmet...

apfel
2011-07-29, 10:42
med platta sulor får du bättre kontakt med golvet och den visualisering som många tillämpar sig av då de säger "pressa genom golvet" blir lättare att förstå. jag kör oxå med fake converse :D
bara en fråga: varför vill du inte operera bort ditt pigeon chest?

Pectus C
2011-07-29, 15:43
med platta sulor får du bättre kontakt med golvet och den visualisering som många tillämpar sig av då de säger "pressa genom golvet" blir lättare att förstå. jag kör oxå med fake converse :D
bara en fråga: varför vill du inte operera bort ditt pigeon chest?

Jag vill inte operera bort mitt PC (Pectus Carinatum!) för att operationen är så omständig.

1. Skaffa en remiss från vårdcentralen, och det är minsann inte det lättaste då många där inte ens vet var det är eller försöker intala barnen som har det att det "växer bort" (var en därifrån som sa så till mig en gång i tiden, har hört det fler gånger från andra "doktorer")

2. Åk till stället du fått en remiss till, jävligt långt dit för mig, oberoende på vilket ställe det är.

3. Låt denna thoraxklinik som du fått remiss till kolla på PC't och då får dom avgöra om och när man ska göra en operation.

4. Efter operationen så blir det inte kul, extrema smärtor och man blir sängliggandes ett par veckor, sedan får man inte träna över huvud taget på flera månader... Ids du läsa så har denna gjort en operation > http://lunchbloggaren.blogspot.com/ .

Känns mycket bättre att träna bort den. Inspiration har jag fått från http://www.carinatum.com/ gällande att träna bort den.

apfel
2011-07-29, 23:01
Jag vill inte operera bort mitt PC (Pectus Carinatum!) för att operationen är så omständig.

1. Skaffa en remiss från vårdcentralen, och det är minsann inte det lättaste då många där inte ens vet var det är eller försöker intala barnen som har det att det "växer bort" (var en därifrån som sa så till mig en gång i tiden, har hört det fler gånger från andra "doktorer")

2. Åk till stället du fått en remiss till, jävligt långt dit för mig, oberoende på vilket ställe det är.

3. Låt denna thoraxklinik som du fått remiss till kolla på PC't och då får dom avgöra om och när man ska göra en operation.

4. Efter operationen så blir det inte kul, extrema smärtor och man blir sängliggandes ett par veckor, sedan får man inte träna över huvud taget på flera månader... Ids du läsa så har denna gjort en operation > http://lunchbloggaren.blogspot.com/ .

Känns mycket bättre att träna bort den. Inspiration har jag fått från http://www.carinatum.com/ gällande att träna bort den.

då förstår jag, kul att du hittat en drivkraft och ett konkret mål. det kommer hjälpa dig du motivationen börjat slacka för andra :thumbup:

Pectus C
2011-07-30, 19:43
då förstår jag, kul att du hittat en drivkraft och ett konkret mål. det kommer hjälpa dig du motivationen börjat slacka för andra :thumbup:

Jo, men motivationen kan ju ändå försvinna ut i det blå ibland när man tänker på andra saker - vilket man egentligen inte borde göra!. Men det händer ju ibland..

Men det där målet är ganska långsiktigt, får jag dom där resultaten på 3år som han fick så skulle jag svimma... Han har säkert deffat och sådant också, vilket jag inte tänker göra nu när jag växer. Sen tar ju han en del kosttillskott, vilket jag inte heller gör (men spekulerar faktiskt över att köpa mig en burk proteinpulver, men inget annat.)

Lördag V30 2011 - Skitdålig motivation...

Idag gick träningen förjävligt, men jag hade en väldigt trevlig dag förövrigt! Var mest för att lillebrodern min var med när jag tränade också gick vi på stan och allt, och han tyckte inte det var så roligt att titta på när jag tränade. Men måste säga att det var roligt att se när han försökte knäböja och sånt :D

Knäböj 80kg 2x5 + 75kg 1x5 + 70kg 2x5 - skitdåligt, klarade i alla fall 2 set med 80, men det är nog inget att hurra över. Kanske klarar 3 set nästa gång om jag har lite tur!

Bänkpress & Skivstångsrodd - öh.... blev i princip inget sånt, då jag blev nästan tvungen att gå därifrån för att brodern blev så uttråkad, vilket förstörde min motivation... Sen orkade jag typ inte ett skit heller.

Fyfasen vilket dåligt träningspass... Lite kan jag väl skylla på värmen också, man blir ju trött p.g.a värmen redan innan man kommit fram till gymmet!

Funderar lite över om jag ska göra en enskild träningsblogg istället för att skriva här. Men det är bara en tanke.

apfel
2011-07-30, 21:18
Jo, men motivationen kan ju ändå försvinna ut i det blå ibland när man tänker på andra saker - vilket man egentligen inte borde göra!. Men det händer ju ibland..

Men det där målet är ganska långsiktigt, får jag dom där resultaten på 3år som han fick så skulle jag svimma... Han har säkert deffat och sådant också, vilket jag inte tänker göra nu när jag växer. Sen tar ju han en del kosttillskott, vilket jag inte heller gör (men spekulerar faktiskt över att köpa mig en burk proteinpulver, men inget annat.)

Lördag V30 2011 - Skitdålig motivation...

Idag gick träningen förjävligt, men jag hade en väldigt trevlig dag förövrigt! Var mest för att lillebrodern min var med när jag tränade också gick vi på stan och allt, och han tyckte inte det var så roligt att titta på när jag tränade. Men måste säga att det var roligt att se när han försökte knäböja och sånt :D

Knäböj 80kg 2x5 + 75kg 1x5 + 70kg 2x5 - skitdåligt, klarade i alla fall 2 set med 80, men det är nog inget att hurra över. Kanske klarar 3 set nästa gång om jag har lite tur!

Bänkpress & Skivstångsrodd - öh.... blev i princip inget sånt, då jag blev nästan tvungen att gå därifrån för att brodern blev så uttråkad, vilket förstörde min motivation... Sen orkade jag typ inte ett skit heller.

Fyfasen vilket dåligt träningspass... Lite kan jag väl skylla på värmen också, man blir ju trött p.g.a värmen redan innan man kommit fram till gymmet!

Funderar lite över om jag ska göra en enskild träningsblogg istället för att skriva här. Men det är bara en tanke.

så länge du får i dig nog med protein så behövs inge pulver. men vad som är tillräckligt kan ju såklart inte alla enas om, men många säger 2g/kg kv för mig som väger runt 62kg- 124g protein vilket inte är så mycket :)
förut tog jag proteinshakes efter träningspassen men jag bytte till en gainer för någon månad sen. dock så är den dyr 400:- för 40 serveringar.. funderar därför att börja dricka en liter mjölk efter varje pass istället. ger lite mindre kolhydrater men mer proteiner än många shakes.
dessutom är det billigt: 7-8:-/liter :)

Mjölkprotein
2011-07-31, 00:54
Höhö, nu har jag bytt användare igen.. Fixade en blogg också, så folk kan lättare följaren om någon skulle vilja. Ska dock fortfarande skriva här också på samma tråd. Fast med annan användare, denna.

Bloggen: http://milkprotein.blogg.se/

Mjölkprotein
2011-07-31, 01:31
http://milkprotein.blogg.se/2011/july/andringar-i-schemat.html

Ändrar lite på schemat nu, för det blir för mycket knäböj...

Måndag: Knäböj Bänkpress Skivstångsrodd (alla 5x5)

Onsdag: Bänkpress, Marklyft, OH Press (marklyft: 1x5 , bänkpress och OH press: 5x5)

Fredag: Knäböj Bänkpress Skivstångsrodd (alla 5x5)

Som lite extragrej ska jag köra lite Marklyft efter skivstångsrodden, ifall jag orkar. 1x5 isåfall. Och inte så tungt

Komplementövningar

Chins/Pull-ups
Armhävningar
Situps

Alla 3xF - kör dessa varje gång, ifall jag orkar.

Det är ju inte riktigt SL 5x5 nu då, men det är samma princip. Bara flyttat lite på övningarna.

Kortsiktiga målen:

100kg knäböj 1x1 (nu: 80kg)

Bänkpress 80kg 1x1 (nu: 45kg)

Marklyft 100kg 1x1 (nu: 70kg)

OH Press 50kg 1x1 (nu: 30kg)