handdator

Visa fullständig version : Nytt gym i Växjö?


zyper
2011-06-10, 10:47
Tjena!

Som jag har fattat det så håller många studerande till vid Olympen och många byggare håller sig till BK Biceps och några på Hälsostudion. Många föredrar även Idrottskliniken.

Min generella uppfattning är att det inte finns något stort fräscht gym som dessutom har tunga vikter, mycket stänger & rack, fokuserar mindre på maskiner och som passar både tunga byggare och mindre aktiva.

Finns det något intresse för ett nytt gym i Växjö och i så fall varför? Vad skulle det finnas som saknas på de andra, och sist men inte minst, vilket läge föredrar du?

häftig
2011-06-10, 11:04
Idrottskliniken har allt, snygga damer, bastu, bra hörna för fria vikter men de saknar tunga vikter. Dessa tog de bort för några år sedan för att de trodde att det skulle få bort anabolabestarna. Det gick väl sådär med den saken.

spaffen
2011-06-10, 11:08
Atleticum på värendsvallen är vad du letar efter.

Sent from my HTC Hero using Tapatalk

Kryss
2011-06-10, 11:11
Skulle tippa på att marknaden för gym i växjö är rätt så mättad redan, studenter kommer du inte få mycket av utanför campus (av campusboende då) och det finns redan så många andra alternativ i och utanför stan.

Jockefoten
2011-06-10, 16:14
Växjö är dessvärre riktigt gymtätt. (möjlig att det saknas något på högstorp, men där bor ändå bara pensionärer).
Tycker Hälsostudion funkar för alla ändamål.

Baler Evans
2011-06-10, 23:43
Det enda som saknas i Växjö är en renodlad atletklubb..

Så det jag skulle vilja se i Växjö skulle vara ett gym i stil med Defrancos typ med fler burar, kedjor och lite cross fit över det hela för funktionell styrka. Villket är något alla har nytta utav.

olle lindblad
2011-06-10, 23:47
Idrottskliniken har allt, snygga damer, bastu, bra hörna för fria vikter men de saknar tunga vikter. Dessa tog de bort för några år sedan för att de trodde att det skulle få bort anabolabestarna. Det gick väl sådär med den saken.

Hur många anabolabestar har det funnits/finns det på Idrottskliniken?
Det var ett antal år sedan jag tränade där, men aldrig sett någon jag skulle klassa som grov.

Baler Evans
2011-06-11, 01:53
Hur många anabolabestar har det funnits/finns det på Idrottskliniken?
Det var ett antal år sedan jag tränade där, men aldrig sett någon jag skulle klassa som grov.

Jag har hört en massa skit om varför de gjorde som de gjorde på IK, bland annat som det sägs. Att de begränsade de fria vitkerna för att inte uppmuntra anabola bruk. Det lolígaste jag någonsin hört i träningsväg var ifrån en PT som jobbar åt IK. Han såg mig när jag drog i mig en hel arsenal av PW produkter innan jag skulle ner till Hälsostudion och frågade om jag tränar och jag svarade givetvis ja på frågan och att jag tränar på Hälsostudion. Jag kommenterar efter en stund att jag inte skulle vara intresserad av att träna på IK pga bristen på fira vikter och tyngre hantlar varpå han poängterar att man aldrig skulle behöva och att det nästan är omöjligt att hantera hantlar som är tyngre än 35 kg.. jag koncentrationscurlar 30kg hantlar för repps :S så IK står i mina ögon för Inkompetenta Knasbollar :)

Jockefoten
2011-06-11, 07:44
Rolig anekdot om idrottskliniken.
För kanske tre år sedan när jag fortfarande pluggade på långväga så kändes det vettigt med ett kort på IK (de är helt klart billigast). Tvi fick jag, efter något set marklyft blev jag ombedd att byta gym för bara de som "preppar" tränar tunga marklyft och benböj, lol.

Baler Evans
2011-06-11, 21:07
Som sagt, inkompetenta knasbollar :)

Kristian
2011-06-11, 21:22
Det är väl ändå bara hantlarna de har begränsat...det finns gott om vikter till skivstängerna iaf...

Baler Evans
2011-06-11, 22:00
Det är väl ändå bara hantlarna de har begränsat...det finns gott om vikter till skivstängerna iaf...

Inte direkt, skulle jag och min tränings kumpan vilja säg dra marklyft och den andra benpressa så skulle vikterna inte räcka till de andra då vi skulle ockupera runt 700kg utav de fria vikterna då och efter vad jag hört skulle det då inte finnas mycket över åt andra.

rajjan_dammit
2011-06-11, 22:53
BK Biceps. Hyfsat tunga hantlar (~55 kg tror jag) och i princip gratis. Damer och bastu kan man väl hitta nån annanstans :D

Baler Evans
2011-06-11, 23:13
BK Biceps. Hyfsat tunga hantlar (~55 kg tror jag) och i princip gratis. Damer och bastu kan man väl hitta nån annanstans :D

Ska test träna där snart tänkte jag.. tränar du där?

häftig
2011-06-13, 19:26
Hur många anabolabestar har det funnits/finns det på Idrottskliniken?
Det var ett antal år sedan jag tränade där, men aldrig sett någon jag skulle klassa som grov.

Jag vet ett antal bestar som preppar och som tränar på IK. Lustigt kanske många tänker som har följt anti-doping kampanjerna. Men dessa har skötts riktigt riktigt uselt. Tänker dock inte gå ut med mer info över internet.