handdator

Visa fullständig version : Vad tror ni om det här?


Klenisen
2011-06-10, 01:45
Nu i sommar ske det fanimej bli att få igång träningen på allvar! Jag har tränat en del tidigare men ens lata sida har gjort sig påmind tillsammans med annat så jag har kommit av mig ett par gånger, och ja, nivet. Hur som helst, nu jävlar!

Grejen är dock att jag inte längre har råd att gå på gym, så jag har tänkt köra med hantlar, en skivstång samt en bänk som enda hjälpredor.

Tillsammans med styrketräningen ska det konditionstränas och det kommer nog bli en allmänt fysiskt aktiv tid framöver. Jag kommer under denna tid följa en diet. Någonting i stil med 2gram protein / kg kroppsvikt, 20-30% fett, resten långsamma kolhydrater (förutom snabba vid insulintjafs), och ja lite allmänna knep och knåp. Det kommer vara en någorlunda "ren" (clean) bulk.

Sömn, stretching, psykisk hälsa, osv kommer vara på topp.

Angående hur träningen ska gå till är jag lite osäker om, då jag inte kombinerat konditionsträning och styrketräning förut, utöver det så blir det nog lite klurigt att få ihop övningskombinationer med tanke på mina få hjälpredor. Angående det här vore det otroligt uppskattat med kommentarer om! :thumbup:

Så här ser mina tankar om ett potentiellt träningsschema ut:

DAG 1
Kondition (löpning)

DAG 2
Bröst, triceps och axlar
Hantelpress
flyes
Liggande tricepsextention
Dips
Axelpress
Hantellyft åt sidan

DAG 3
Kondition (löpning)

DAG 4
Ben
Knäböj
Utfall
Stående vadpress

DAG 5
Vila

DAG 6
Rygg, mage och biceps
Stångrodd
Marklyft
??
Skivstångscurl
Isolerad bicepshantelcurl
Situps med vikt + en till magövning

DAG 1


Ungefär sådär ska det startas som det ser ut i huvudet nu. Helt åt helvete eller?

Nog skrivet för idag, men där är var jag står för tillfället med mina förberedelser,, jag kommer att fylla på och ändra upplägget i takt med bättre kunskap, ifall någon vill hjälpa mig på traven med detta så är det enormt uppskattat :bow: