handdator

Visa fullständig version : Axlar


bakka
2011-06-09, 22:52
Hej,

Jag vill få till en schysstare form på mina axlar och vill gärna att dem ska bli lite större. Just nu kör jag så här:

Militärpress – 3x8 (efter uppvärming)
Stående sidolyft – 3x8
Framåtlutade sidolyft – 3x8 (efter uppvärming)
Stående lyft framifrån – 3x8 (efter uppvärming)
Rotatorcuffen – 3x8


Saknas det någon övning? Borde jag träna framsidan av axlarna mer eller räcker 1 övning? Och räcker 1 övning för baksida axlar? Borde jag kanske köra militärpress och hantelpress på samma pass??


Tack på förhand!

mattilainen
2011-06-09, 22:55
baksida axlar skulle jag lagt in också.

annars kan du köra mer en 3 set om du vill. Jag kan köra 5 - 6 set på hantellyft åt sidan :=)

KalleTeodor
2011-06-09, 22:57
varför så fruktansvärt många övningar, jämna axlar har utvecklats som fan och jag kör bara 3 set axelpress och 3 set sidolyft på axeldagen.

sen på ryggdagen klan köra shrugs eller omvänd pecdec sen får du in axlar när du kör lutande hantelpress.

Det funkar prima för mig iaf :)

bakka
2011-06-09, 22:59
baksida axlar skulle jag lagt in också.

annars kan du köra mer en 3 set om du vill. Jag kan köra 5 - 6 set på hantellyft åt sidan :=)

Baksidan får jag av framåtlutande sidolyft.

bakka
2011-06-09, 23:01
varför så fruktansvärt många övningar, jämna axlar har utvecklats som fan och jag kör bara 3 set axelpress och 3 set sidolyft på axeldagen.

sen på ryggdagen klan köra shrugs eller omvänd pecdec sen får du in axlar när du kör lutande hantelpress.

Det funkar prima för mig iaf :)

Anledningen till att jag kör 4-5 övningar är för att träna del hela muskeln, men dels sida, framsida och baksida. vill gärna få snygg form och då tänker jag att det är bra att köra genom alla delar. Men jag kanske borde testa att bara köra militärpress, hantelpress och sidolyft.