handdator

Visa fullständig version : tom mage!


gymboy
2011-06-09, 17:25
Tja nu när de e dags för sommarlov och man inte har någon skola så kommer jag gymma kl 11 de dagar jag gymmar! och då ska de se ut som följande:

Varje kväll dricker jag kasein 1dl innan ja lägger mig! och sen vaknar jag då 10:30 på gymdagar.. går upp och chillar lite bara, tar 3 tabletter bcaa och sedan 2 skopor jack3d och därmed går ja till gymmet, och efter gymmet tar jag mig en vassle proteindrink (whey 80 1,5dl ) och när jag kommer hem så lagar jag någon riktig mat.. sedan jobbar ja från kl 3-8 och då blir det även en lunch runt 4 tiden, där ja tar lite rästen från lunchen jag åt när ja kom hem från gymmet, samt 1dl kasien igen.. sen kommer ja hem från jobbet, tar en liten tarllrik med mat som fanns till middag, och avslutar med en kasien drink innan jag lägger mig!

somsagt är under deff, och allt som ja rabblar upp kommer hamna -500 i kcal så det blir sk 0.5kg i veckan.

men vad anser ni om detta? tror ni att det är bättre att slänga in nån slagt frukost innan gymmet eller nåt sånt? för jack3d e ju effektivast vid tom mage. eller ser detta bra ut? mvh

lorithas
2011-06-09, 17:44
Själv kan jag inte träna på tom mage, blir helt knasig i skallen då :). Men det har ingen direkt negativ effekt att träna på tom mage vad jag vet.

Testa och se hur det fungerar för dig helt enkelt. Det viktigaste är att du trivs med ditt upplägg, om du inte gör det är risken stor att du börjar fuska med ditt upplägg. Då får du nog inga vidare resultat heller. Var konsekvent så ska du se att det blir bra!

gymboy
2011-06-09, 17:50
Själv kan jag inte träna på tom mage, blir helt knasig i skallen då :). Men det har ingen direkt negativ effekt att träna på tom mage vad jag vet.

Testa och se hur det fungerar för dig helt enkelt. Det viktigaste är att du trivs med ditt upplägg, om du inte gör det är risken stor att du börjar fuska med ditt upplägg. Då får du nog inga vidare resultat heller. Var konsekvent så ska du se att det blir bra!

Tja! tack, att bli hungrig tror ja inte är något problem, om ja känner mig rå hungrig så kör ja en ostmacka innan bara, menn de e sällan då ja dricker mkt vatten när ja tar jack3d och bcaa samt medan ja gymmar vilket gör att ja inte känner mig så värst hungrig..

Zorban
2011-06-09, 17:51
Prova och se hur du presterar på tom mage. Vet inte direkt om mat precis innan passet kommer ha någon effekt på din prestation, mer än psykologiskt och kanske lite blodsockerhöjande. Jag tycker det är skönt att ta lite malto/dextros tillsammans med EAA precis innan passet.

forslund
2011-06-09, 17:52
Fungerar utmärkt att göra så.

gymboy
2011-06-09, 17:59
okej nice! ju använder ju bcaa så :P

Ponitus
2011-06-10, 08:00
bcaa ska väl precis som eaa tas på tom mage innan träning, så det ska väl inte vara något problem? :)

Pretorian
2011-06-10, 08:42
När jag tränar på tom mage, vilket jag oftast gör, så har jag ju min PWO som ger mig energi. Just nu använder jag Hot Blood. Sen äter jag rejält efter träningen. Det blir det godaste målet under dagen.

Jag tycker du kan träna på tom mage.

BengtBurk
2011-06-10, 08:45
Jag tränar nästan alltid på tom mage och tycker det fungerat riktigt bra. I början var det lite jobbigare men sedan jag fått rutin på det har det aldrig varit några problem.

gymboy
2011-06-11, 15:46
exakt!! tack förallt:D

hejhopp79
2011-06-11, 16:13
Själv kan jag inte träna på tom mage, blir helt knasig i skallen då :). Men det har ingen direkt negativ effekt att träna på tom mage vad jag vet.


Knasig i skallen?

lorithas
2011-06-11, 17:21
Jag kan inte fokusera för fem öre om jag inte har fått i mig lite käk innan träningen. Har till och med kommit hem efteråt ibland och märkt att jag glömt att göra nån/några övning/ar.. ^^