handdator

Visa fullständig version : Bra proteinpulver?


Tvåan
2011-06-09, 12:22
Star nutritions whey-80 är som laxeringsmedel för mig.. Vad kan det bero på?
Ge gärna tips på något bra vassle protein som inte är svindyrt :thumbup:

Zorban
2011-06-09, 12:28
Är det verkligen så stor skillnad på olika vasslemärken? Förutom sötningsmedel osv.

Eddie Vedder
2011-06-09, 12:33
Det är väldigt svårt att avgöra vad som ger dig den effekten och därför kan du inte få några bra svar på andra pulver heller. Jag kan ju inte svara att jag gillar Kolozzeum Pure Whey exempelvis, det kan ju ge dig samma rännskita det också.

Först måste du hitta orsaken, därefter kan du få tips.

Tvåan
2011-06-09, 12:44
Jo det är klart.. Funderade först på ifall det kunde ha varit sötningsmedlet som gav en laxerande effekt vilket vissa kan göra, men sökte på aspartam och enligt wikipedia ska det inte ge någon sådan effekt.

Sverker
2011-06-09, 18:40
Aspartamet irriterar inte tarmväggen och vi tar upp allt. Aspartamet kan alltså inte som sorbitol verka laxerande. Sockeralkoholerna passerar till en viss del rakt igenom kroppen och håller kvar vatten i tarmen.

Vunnis
2011-06-09, 18:44
Laktosintolerant?

Tvåan
2011-06-09, 20:45
Laktosintolerant?

Nope, jag har aldrig haft några problem med mjölkprodukter överhuvud taget så jag förstår inte riktigt vad det skulle kunna vara *gah!*

Sverker
2011-06-10, 06:00
Halvera mängden pulver. Du kanske inte tar upp allt proteinet utan en del hinner passera. Vassleprotein har en unik förmåga att vara lite för snabbt.

Tvåan
2011-06-11, 00:03
Halvera mängden pulver. Du kanske inte tar upp allt proteinet utan en del hinner passera. Vassleprotein har en unik förmåga att vara lite för snabbt.

Kanske kan ha nått att göra med det då jag inte får samma effekt av kassein pulver *jorgen*

mohammed
2011-06-11, 10:05
inte så kunning när det gäller kosttillskott men whey fx har jag testar och den funkar bra är god, du kan vell gemföra innehållsförteckning så det inte innehåller exakt samma grejer som den som du redan använder eller nått.

NiHa
2011-06-11, 10:35
Köp vassleisolat med hög renhet, typ över 88% så ska du se att det blir bättre och samtidigt behöver du ta mindre mängd för samma resultat. Finns 94% rent vassle t ex Nanox Varcil-R2 och som sagt var så behövs det inte så mycket då. Själv för många år sedan haft "räserbajs" pga av att jag och en kamrat köpte riktigt billigt vassle men som knappt kunde kallas ens för koncentrat vilket gjorde att det var rejält styggt mot magen vilket gjorde att man fes så att det luktade både hemma och på gymmet*spy* Visste inte bättre då men man lär sig ju. Själv kör jag med isolat (FX) som jag är mycket nöjd med och som är mycket prisvärt.