handdator

Visa fullständig version : Träna utomhus


break
2011-06-08, 19:38
Godkväll Kollo.

Om jag säger att man inte är allt för sugen att ditcha polarna som ska ut och åka båt för att ta sig till ett varmt gym och träna, är jag väl inte ensam?

Jag får mer eller mindre ångest när jag hoppas över 1-2 pass i veckan, när jag då ser mig i spegeln så tänker jag "shit, jag skulle verkligen behöva någon cm till runt armarna". Visst är det naivt, men sant.

Något som dock är mycket mer lockande är att i sommarens härliga sol, kötta ett pass utomhus. Med övningar du inte behöver en skivstång och vikter, då inte alla har tillgång till det hemma eller i stugan.

Därför startar jag tråden, för att få hjälp av er kreativa bitar att bygga mitt egna utomhus-gym på gården, som jag snabbt när jag vaknar, gå ut och köra i bar över!

Har ni estetiska talanger och kunskap i paint får ni gärna smälla upp några ritningar på hur eran "maskin/byggnad" kommer att se ut.

emi23j
2011-06-08, 19:42
ghetto workouts!

Fredrik_S
2011-06-08, 19:43
Det tre sakerna jag skulle skaffa som täcker in en miljon saker är en "high bar" där alla former av chins pullups muscleups leglifts front lever back lever osv kan göras en "parallell bar" där alla former av dips pushups planchepositioner kan göras samt eventuellt olympiska ringar där man kan göra samma saker fast med högre svråighetsgrad Samt ett utrymme för alla markövningar som pushups handstand-pusups, handstands planche tucked planch osv osv
Finns oändliga möjligheter med de tre redskapen

kettlebellGuden
2011-06-08, 19:57
kolla lite youtube efter "Steve Maxwell" han brukar ha mycket kul.. utomhusträning är guld. något TRX-liknande kan vara extra trevligt. eller en kettlebell ;)

Hemi
2011-06-08, 22:44
Finns en användare på kolo som byggt en snygg chins/dipställning ute av trä.

Har själv byggt knäböj/bänkpress/annat last-ställning i trä och metall. Samt byggt en rad saker för benträningen främst. Har numera tröttnat på styrketräning och eldat upp skiten men har några skivstänger under en pressenning på bakgården som används då och då. 5 meter från spisen, man kan göra ryck, stöt och marklyft mitt i matlagningen. Räcker så.