handdator

Visa fullständig version : Träna varje dag


OnMyWay
2011-06-08, 14:45
Hej

Jag tränar för tillfället varje dag och tycker om det. Jag har dock sett en del folk skriva att man ska träna 3 dagar i veckan, vilket jag tycker låter ochill som fan :S Jag gillar att träna varje dag..

Undrar sen också vad ni tycker om mitt upplägg:

Dag 1: Ben (framsida/baksida lår, röv, vader)
Dag 2: Rygg (hela ryggen)
Dag 3: Axlar & Mage
Dag 4: Biceps & Triceps
Dag 5: Bröst

Sedan kör jag runt och runt, slänger ev in någon vilodag ibland då jag inte hinner dra till gymmet.

Vad tycks?

Mvh

kettlebellGuden
2011-06-08, 14:52
Börjar du om på dag 1 sen när det blir lördag i vecka 1?

C.E.J.
2011-06-08, 14:53
Tre dagar i veckan är väl just chill.

Eftersom du inte skriver något om vilka övningar du gör, reps, sets och vad dina mål är, så är det förstås omöjligt att avgöra om det är vare sig bra eller dåligt.

Inge Enveten
2011-06-08, 14:54
Om du har tid och du orkar och det går bra så kör på. Jag skulle aldrig någonsin klara av en sån träningsfrekvens om jag ansträngde mig lika mycket på varje pass som jag gör idag med en tresplit.

OnMyWay
2011-06-08, 14:57
Jag gör en ny, mer utförlig tråd ang mina träningspass så kanske det blir lite mer ordning på det :) Kolla gärna in där om en stund

Inge Enveten
2011-06-08, 14:59
Rygg dagen efter ben... Jag blir rädd bara när jag tänker på vad som skulle hända om jag hade prövat det där

C.E.J.
2011-06-08, 15:04
Jag gör en ny, mer utförlig tråd ang mina träningspass så kanske det blir lite mer ordning på det :) Kolla gärna in där om en stund

Varför ska du starta en ny tråd för? Skriv i denna.

JJOHANSSON
2011-06-08, 15:07
Bröst dagen efter triceps.

Marklyft dagen efter ett benpass.

whaaaat?.


Måndag bröst

Tisdag rygg

Onsdag vila

Torsdag axlar

Fredag Arm

Lördag ben

Söndag vila.

Ja, jag är medveten om att killen inte tycker om vilodagar.

Carcer
2011-06-08, 15:51
Hej

Jag tränar för tillfället varje dag och tycker om det. Jag har dock sett en del folk skriva att man ska träna 3 dagar i veckan, vilket jag tycker låter ochill som fan :S Jag gillar att träna varje dag..

Undrar sen också vad ni tycker om mitt upplägg:

Dag 1: Ben (framsida/baksida lår, röv, vader)
Dag 2: Rygg (hela ryggen)
Dag 3: Axlar & Mage
Dag 4: Biceps & Triceps
Dag 5: Bröst

Sedan kör jag runt och runt, slänger ev in någon vilodag ibland då jag inte hinner dra till gymmet.

Vad tycks?

Mvh

Börja träna kondition kanske?

Repliker
2011-06-08, 16:58
Börja träna kondition kanske?


Varför skulle han börja med det?

hejhopp79
2011-06-08, 17:16
Själv är jag allergisk mot gamla BB-splittar nuförtiden. Men kör på du om du gillar det

Mina riktiga ökningar kom först på helkropp/halvkropp, efter åratals slöseri med tid på splittar, där musklerna tränas igenom 1 gång per vecka.

kettlebellGuden
2011-06-08, 17:54
Själv är jag allergisk mot gamla BB-splittar nuförtiden. Men kör på du om du gillar det

Mina riktiga ökningar kom först på helkropp/halvkropp, efter åratals slöseri med tid på splittar, där musklerna tränas igenom 1 gång per vecka.

Kanske du skulle följt rekommendationerna som säger splitta och träna igenom musklerna 2 gånger / vecka.

hejhopp79
2011-06-08, 18:19
Kanske du skulle följt rekommendationerna som säger splitta och träna igenom musklerna 2 gånger / vecka.

Skrev ju precis att jag gick över till det :)