handdator

Visa fullständig version : Förslag på träningsschema (halvkropp)


hejhopp79
2011-06-07, 08:37
Någon som ligger inne på några bra träningsschema för halvkropp (3 ggr per vecka)? Helst inga hemmasnickrade nybörjarscheman utan något med lite tanke i.

Split vill jag inte köra och inte heller halvkropp 4 ggr per vecka eller helkropp. Jag kör inte marklyft eller knäböj och tänker inte så börja göra heller. Bänkpress kör jag dock.

Jag har sökt, men det dyker bara upp en massa random grejer och inget om det jag söker specifikt; 3 gånger per vecka halvkropp. Tanken är för övrigt att gå upp i vikt och även lägga på mig muskler men även gärna styrka. Men inte endast styrkebaserat.

Control_61
2011-06-07, 08:42
Jag gillar Defrancos Westside 4 Skinny Bastards, version 1 och 2 finns i 3 split, version 3 är en 4 split där man kan ta bort den dynamiska dagen.

Det enda jag ändrade var att jag la till några set på "max effort" övningen, samtidigt som jag inte brydde mig om att rotera övningar.

Adama
2011-06-07, 08:44
Du har väldigt specifika krav så du kommer nog inte undan att snickra ihop ett eget som passar dig.

Bartoll har ju ett halvkroppschema som brukar cirkulera runt men i det ingår marklyft och knäböj, samt är fyra pass. Visserligen kan man väl då köra de första tre passen en vecka och sen fortsätta med fjärde passet veckan därpå.

raQblad
2011-06-07, 16:18
Push/Pull+ben kørde jag en stund. Det var kul. Eller bara øverkropp/undekropp. Periodisera intensitet och volym, kør på roliga øvningar.

Fjällbrynt
2011-06-07, 17:15
Jag kör halvkropp numera. En Pushdag och en Pulldag. Du kan ju köra så och varannan vecka blir det dubbelpass med push och varannan med pull. En typisk dag för mig kan vara(Detta är egensnickrat och det var ju inte det du var ute efter men iaf)

Bänkpress 4*6
Militärpress 4*6
Flyes för bröst supersettat med Hantellyft åt sidan 3*8 på båda
Frenchpress 4*8
Benpress 4*6
Sissy squat 3*8
Vader som man känner för

Sen nåt liknande för pull med fokus på ryggen, baksida lår, biceps och mage.