handdator

Visa fullständig version : Militärpress fråga


tdaman
2011-06-06, 23:45
Hej har verkligen problem med denna övningen. Får så ont i nedre delen av ryggen när jag kör den här övningen, kan det bero på att jag gör något fel?

Sedan har jag en till fråga. Hur långt ska man gå ner med stången? när jag kör med hantlar tycker jag att jag får mycket mer kontakt... kosntigt men brukar variera mellan dessa...

kettlebellGuden
2011-06-06, 23:50
Får du ont i nedre delen av ryggen kanske det är så att du böjer ryggen där. Låt bli det. Eller så har du fantastisk dålig rörlighet i axlar och bröstrygg + lite längre ner på ryggen.

Mitosis
2011-06-06, 23:51
Spänner du röven medans du lyfter? Det kanske hjälper lite.

Jag går alltid ner till nyckelbenen/övrebröst när jag kör.

Lindrian
2011-06-06, 23:58
Menar du ländryggen? Sänk i så fall vikten, spänn magen och luta dig inte så mycket bak.

Honken
2011-06-07, 00:01
Spänn magen och röven, kläm stången. Precis som de flesta flerledsövningar så kräver militärpress att hela kroppen är tight och stabil, vissa har en tendens att bara pressa och då blir det ostabilt och gör oftast ordentligt ont i ländryggen.

pialia
2011-06-07, 00:07
9D6o9S7maZs

Jag skulle tro att du lutar dig bakåt när du pressar som lyftaren i videon gör, det kan definitivt resultera i en skadad ländrygg :)

Honken
2011-06-07, 00:19
Herregud, får alltid ont av att se axle-lyft. CrossFittare lyfter finare.

Arnoldski
2011-06-07, 00:45
Jag har lite samma problem som trådskaparen...

Jag är extremt orörlig det vet jag.
Problemet blir att jag svankar för mycket när jag kör. Har funderat på att sitta istället med eller utan ryggstöd men tror inte säkert att det avhjälper problemet.

Finns det fler tipps på hur man kan komma till rätta med detta?

kettlebellGuden
2011-06-07, 01:07
Jag har lite samma problem som trådskaparen...

Jag är extremt orörlig det vet jag.
Problemet blir att jag svankar för mycket när jag kör. Har funderat på att sitta istället med eller utan ryggstöd men tror inte säkert att det avhjälper problemet.

Finns det fler tipps på hur man kan komma till rätta med detta?

Sluta svanka. Spänn över- och underkropp ordentligt. Kommer du inte ifrån svankandet ändå så kan det vara problem med rörlighet i t.ex. bröstrygg som måste arbetas på.

Sheogorath
2011-06-07, 05:29
Sluta svanka. Spänn över- och underkropp ordentligt. Kommer du inte ifrån svankandet ändå så kan det vara problem med rörlighet i t.ex. bröstrygg som måste arbetas på.

:thumbup:

Lord Humungus
2011-06-07, 06:14
9D6o9S7maZs

Jag skulle tro att du lutar dig bakåt när du pressar som lyftaren i videon gör, det kan definitivt resultera i en skadad ländrygg :)

snyggt hur han byter grepp mitt i lyftet