handdator

Visa fullständig version : Hungerkänslor borta!


oracas
2011-06-06, 21:56
Hej, har på senaste veckor haft ett litet problem med mitt matintag. Har inte haft några som helst hungerkänslor utan ätit pga att jag ska få i mig mat helt enkelt.

Har under en lång tid ätit enligt periodisk fasta där jag äter under 3-4 timmars fönster, detta enbart pga att det är smidigt... har jag varit sugen på något under "fastan" så har jag brutit fastan helt enkelt.

Tidigare så har jag efter 20 timmars fasta varit vrålhungrig, men det är helt bortblåst.. Kan fortfarande äta samma mängd mat osv.. Men någonting känns helt konstigt.

Är det någon som har märkt samma effekt av detta? Eller kan det vara ett virus i kroppen som ligger och spökar?

Big Sleazy
2011-06-06, 22:00
Vet inte, men jag är sjukt avundsjuk i alla fall.

oracas
2011-06-06, 22:02
Vet inte, men jag är sjukt avundsjuk i alla fall.

Nja, vettetusan om detta är något possitivt ! Kanske borde passa på att styra om till deff? ;)

RassK
2011-06-06, 22:10
Grattis får man väl säga.

Ristretto
2011-06-06, 22:17
Du är nog kär eller nåt.

Ronn
2011-06-06, 22:23
När du kommer på vad det är dela med dig med tips tack!

StraightEdge
2011-06-06, 22:34
Du är nog kär eller nåt.


^ hahahaha


Ja men lägg dig på ett underskott så ska du se att du uppskattar mat på ett helt annat sätt :whipped:

oracas
2011-06-06, 22:37
Du är nog kär eller nåt.

*cupid* Undrar vem det är som väckt dessa kännslor hoss mig!?!


Nej har ingen aning om varför, men jag ligger i en bulkperiod så ett underskott finns det inga planer på för tillfället!

Kanske legat på överskott en längre tid och helt enkelt fått nog? Nej har inte en blekaste vad detta beror på.

clappen
2011-06-06, 22:37
när du kommer på vad det är dela med dig med tips tack!

+1. ;)

daff__
2011-06-07, 06:10
Hej, har på senaste veckor haft ett litet problem med mitt matintag. Har inte haft några som helst hungerkänslor utan ätit pga att jag ska få i mig mat helt enkelt.

Har under en lång tid ätit enligt periodisk fasta där jag äter under 3-4 timmars fönster, detta enbart pga att det är smidigt... har jag varit sugen på något under "fastan" så har jag brutit fastan helt enkelt.

Tidigare så har jag efter 20 timmars fasta varit vrålhungrig, men det är helt bortblåst.. Kan fortfarande äta samma mängd mat osv.. Men någonting känns helt konstigt.

Är det någon som har märkt samma effekt av detta? Eller kan det vara ett virus i kroppen som ligger och spökar?
Jag har så på vilodagar. Träningsdagar och dagen efter träning är jag dock hungrig.

Nina L
2011-06-07, 06:50
Det skulle kunna ha att göra med hur din mage mår.

Annars måste jag säga att jag också är avundsjuk. :)

hejhopp79
2011-06-07, 07:42
Jag upplever det också sådär, d v s att jag inte blir hungrig när fastorna blir längre. Oerhört skönt på något sätt, man mår ju förträffligt också och tiden går snabbt upplever jag. Tillskriver det till katekolaminer

Spridis
2011-06-07, 08:19
Sommarvärmen brukar ha samma effekt på min aptit. Kan ju bero på att jag dricker osedvanligt mycket vatten under sommaren.

oracas
2011-06-07, 11:14
Ja altså under fastan är det grymt skönt, arbetar på utan att fundera på hungern!

Men när det är dags för måltid så känns det helt fel att inte vara hungrig men endå sitta och trycka mat!

Ska ändra lite på schemat och äta 3 gånger per dag med start 12.00 .

Rickard
2011-06-07, 11:19
men jag ligger i en bulkperiod

Tror att det har med det där att göra.

hejhopp79
2011-06-07, 11:20
Ja altså under fastan är det grymt skönt, arbetar på utan att fundera på hungern!

Men när det är dags för måltid så känns det helt fel att inte vara hungrig men endå sitta och trycka mat!

Ska ändra lite på schemat och äta 3 gånger per dag med start 12.00 .

Förstår vad du menar, haha.

Fastar man för länge regelbundet tror jag det finns en liten risk att bli anorektisk på köpet, just för att hungern verkar minska när man går uppåt 20 h och över. Man är smått rusig på stresshormon och känner inga hungerskänslor.

Sen sitter man där och trycker i sig mat för en hel dag :) Men som diet är det oöverträffligt imo.

hejhopp79
2011-06-07, 11:22
Ja altså under fastan är det grymt skönt, arbetar på utan att fundera på hungern!

Men när det är dags för måltid så känns det helt fel att inte vara hungrig men endå sitta och trycka mat!

Ska ändra lite på schemat och äta 3 gånger per dag med start 12.00 .

Gjorde precis samma ändring, d v s tillbaks till leangains-PF med (oftast 3 mål) och 8 h ätfönster.

Ändrade det efter ett tag till som jag oftast gör nu; vassle 5-10 min innan träning, stor post-WO måltid. Sedan sista och andra måltiden innan fastan, på kvällen vid 9-10. Gillar inte att äta för ofta, men jag gillar att äta mycket.

oracas
2011-06-07, 11:32
Förstår vad du menar, haha.

Fastar man för länge regelbundet tror jag det finns en liten risk att bli anorektisk på köpet, just för att hungern verkar minska när man går uppåt 20 h och över. Man är smått rusig på stresshormon och känner inga hungerskänslor.

Sen sitter man där och trycker i sig mat för en hel dag :) Men som diet är det oöverträffligt imo.

Ja precis... kommer nog en diet efter nyår då blir det helt klart att gå på samma linje.

Gjorde precis samma ändring, d v s tillbaks till leangains-PF med (oftast 3 mål) och 8 h ätfönster.

Ändrade det efter ett tag till som jag oftast gör nu; vassle 5-10 min innan träning, stor post-WO måltid. Sedan sista och andra måltiden innan fastan, på kvällen vid 9-10. Gillar inte att äta för ofta, men jag gillar att äta mycket.



Kommer att köra det upplägget dom veckor jag måste träna tidigare, annars kör jag ett litet mål några timmar innan träning.. ett stort direkt efter, samt ett litet mål innan fastan!

Bson
2011-06-07, 12:06
Hej, har på senaste veckor haft ett litet problem med mitt matintag. Har inte haft några som helst hungerkänslor utan ätit pga att jag ska få i mig mat helt enkelt.

Har under en lång tid ätit enligt periodisk fasta där jag äter under 3-4 timmars fönster, detta enbart pga att det är smidigt... har jag varit sugen på något under "fastan" så har jag brutit fastan helt enkelt.

Tidigare så har jag efter 20 timmars fasta varit vrålhungrig, men det är helt bortblåst.. Kan fortfarande äta samma mängd mat osv.. Men någonting känns helt konstigt.

Är det någon som har märkt samma effekt av detta? Eller kan det vara ett virus i kroppen som ligger och spökar?

Har uppnått samma sak med PF. Det har blivit att jag har ätit för att jag har vetat att jag "ska äta nu" eller för att jag har blivit sugen på något speciellt inte för att jag har varit hungrig. När jag slutade med PF så fick jag tillbaka mina vanliga hungerkänslor, jag höll på med PF i ungefär ett halvår.

John M
2011-06-08, 00:06
Värmen gör nog sitt, sen om man äter samma typ av mat hela tiden...typ kycklingfile och ris varje dag i flera månader så kan aptiten minskas.

Prova att äta någoting annorlunda och gott.

apagul
2011-06-08, 02:01
Värmen gör stordåd för deffare. I guess. Själv försöker jag bulka men det är svårt när det är riktigt varmt..

Dessutom gör PF sitt! Grattis till att du har hittat rätt!