handdator

Visa fullständig version : koffeinkick?


Diana
2003-12-09, 17:34
ja provade koffeintabs(2st) innan träningen igår o som resultat vart man ju såklart MKT mer laddad o passet gick ju bättre menn ja låg sömnlös halva natten.. känndes som om pulsen va på 180 när ja skulle sova o då va de ändå omkr 7-8 timmar sen ja tog dom..kan de berott på tabletterna?ja har iaf ingen annan förklaring..:confused: nån som upplever liknande effekter?kanske ska tillägga att de va år sen ja drack nått me koffein i sisst.. hehe de kanske vart en koffeinöverdos för mej där..

King Grub
2003-12-09, 17:39
Det låter som om det vore givet att det är koffeintabletterna som är bovarna i ditt fall.

Diana
2003-12-09, 17:44
men att de verkar sååå långt efter man tagit dem? hade ja aldri kunnat ana.. ännu en fördel me att träna morgon antar jag eller så kanske man kanske vänjer sej..? folk som frossat kaffe under längre perioder verkar ju inte ha problem men iförsej nån kopp kaffe kanske inte innehåller lika mkt koffein som tabletterna eller lika koncentrerat..

King Grub
2003-12-09, 17:50
Koffein kan finnas kvar i kroppen upp till 24 timmar (spår i o f s efter så lång tid), så det är inte så konstigt. Dessutom var du ju inte van, så det blev väl en koffeinchock för kroppen.

Munter
2003-12-09, 17:50
Koffein har en halveringstid på 4-6 timmar så det kan mycket väl ge lite svall om du inte är "avtrubbad" som alla andra.

Diana
2003-12-09, 18:04
ok då gäller de bara o uthärda tills avtrubbningen infinner sej, för va e några sämnlösa timmar mot koffeinets andra specialeffekter,
tack för svaren!

DiZi
2003-12-09, 18:24
Originally posted by Diana
ok då gäller de bara o uthärda tills avtrubbningen infinner sej, för va e några sämnlösa timmar mot koffeinets andra specialeffekter,
tack för svaren!

Hur stor är du? Gammal osv? Har det kanske med det att göra?

Själv är man 16 år, 190 lång och cirka 80kg stor, och jag intar 2 tabs innan träning, när jag kommer hem är jag oftast HELT slut då. Så jag somnar jättegott på natten sedan, testa att inte inta så mycket koffein under dagen, såsom kaffe? dricker du mkt kaffe? Så kör du på med 2tabs innan träning? Och testar igen? Om det är värt att du kanske ligger sömnlös halva natten :/

Mvh Daniel

Diana
2003-12-09, 20:09
blev helt skakig nån halvtimme efter ja tagitt tabletterna(men ja antar att de e normalt eller ja iaf om man inte e van vid koffein)och helt slut efterpasset som vanlit o kämpade mot frestelsen att somna i tv soffan me prottet o godiset men sen nåra timmar efter närja skulle gå o lägga mej kunnde ja inte somna tog ungf 4-5 timmar,somnar normalt direkt ja lagt mej så de va verkligen skumt!?dricker aldri koffein om dagarna o 2 tabletter borde väl inte va för mkt på 171cm/64kg?fler ja känner som e ungf samma volym tar 2 utan problem o känner inte av mina "symptom" men ja e väl nån sorts särfall då heh, ska ge de några dar till för de lär de nog va värt o ligga o räkna fåår halva nätterna
:sleep: :sleep:

King Grub
2003-12-09, 20:11
Originally posted by Diana
ska ge de några dar till för de lär de nog va värt o ligga o räkna fåår halva nätterna
:sleep: :sleep:

Jag tror nog god sömn har femtioelva gånger bättre effekt på träningen än de eventuella positiva effekterna du kan då ut av ett par koffeintabletter.

DiZi
2003-12-09, 20:16
Originally posted by Diana
blev helt skakig nån halvtimme efter ja tagitt tabletterna(men ja antar att de e normalt eller ja iaf om man inte e van vid koffein)och helt slut efterpasset som vanlit o kämpade mot frestelsen att somna i tv soffan me prottet o godiset men sen nåra timmar efter närja skulle gå o lägga mej kunnde ja inte somna tog ungf 4-5 timmar,somnar normalt direkt ja lagt mej så de va verkligen skumt!?dricker aldri koffein om dagarna o 2 tabletter borde väl inte va för mkt på 171cm/64kg?fler ja känner som e ungf samma volym tar 2 utan problem o känner inte av mina "symptom" men ja e väl nån sorts särfall då heh, ska ge de några dar till för de lär de nog va värt o ligga o räkna fåår halva nätterna
:sleep: :sleep:

Självklart har grubben rätt i det han säger, men om du vill fortsätta med koffein'et, ta 1 tablett då? Så kanske du får lite mera energi bara, inte så jättemycket, men kanske ändå tillräckligt för dig? Alla är vi olika... Men en god natts somn äger nog det mesta :D

Diana
2003-12-09, 20:47
ja ni har nog rätt imorrn ska ja låta bli att överdosera o hålla mej till endast 1 tab de låter klokare!se om de blir nån skillnad..

STarfish
2003-12-09, 21:08
du vänjer dig börja med en, sen kan du öka.. precis som o röka, det flesta spyr första gången haha! jag håller mig till efedrin!!! :hbang:

DiZi
2003-12-09, 21:31
Originally posted by Diana
ja ni har nog rätt imorrn ska ja låta bli att överdosera o hålla mej till endast 1 tab de låter klokare!se om de blir nån skillnad..

Du borde garanterat märka skillnad, då du inte blir lika pigg / trött snabbare... Hoppas på det! :D

aliquis
2003-12-10, 12:50
brukar det inte vara 100mg koffein i varje tablett? isf är ju inte 200mg så mycket, men visst, är man inte alls van kanske det kan störa sömnen. Men isf vänjer du dig kanske fort.

Koffein skall ju vara en utav dom droger man lättast blir beroende utav, runt 300mg 3-4 dagar i sträck skall väl räcka för dom flesta.

Weedow
2003-12-10, 13:28
Om du inte använder dig av koffein vanligtvis så kan du få såpass stor effekt, jag har helt slutat att dricka kaffe och dylikt pga. att jag vill "spara kraften" till när jag verkligen behöver den.

Första gg jag började träna med koffein tog jag 400mg och upplevde samma effekt som du, men då hade jag inte heller druckit kaffe el. liknande på månader. Problemet försvan efter någon vecka dels av sig själv och dels av att jag inte använder koffein om jag tränar efter kl 17:00.

En kaffekopp innuhåller ungefär 100-200mg koffein... beroende på koppstorlek.

Om du bara kör på så är jag ganska säker på att det löser sig efter någon vecka men tänk på att kroppen lätt blir "resistent" mot koffeinet så använd inte mer än varannan dag med extrauppehåll ibland för då kommer effekten att avta.

aliquis
2003-12-10, 13:47
Förövrigt tycker jag du skall dricka te istället då det är grymt gott, och om du ändå vill ha koffein så =P

Grönt te innehåller lite mindre koffein än svart men mer antioxidanter och ibland är det trevligt att variera smaken lite.

Hur det är med vitt te vet jag inte, men det borde väl innehålla koffein det med (görs av teblommor), rött te innehåller inget koffein alls.

Fartman
2003-12-10, 16:12
Originally posted by aliquis
Förövrigt tycker jag du skall dricka te istället då det är grymt gott, och om du ändå vill ha koffein så =P

Grönt te innehåller lite mindre koffein än svart men mer antioxidanter och ibland är det trevligt att variera smaken lite.

Hur det är med vitt te vet jag inte, men det borde väl innehålla koffein det med (görs av teblommor), rött te innehåller inget koffein alls.

eller så dricker man kaffe helt enkelt, det svarta guldet! :thumbup:

DiZi
2003-12-10, 16:22
Originally posted by Fartman


eller så dricker man kaffe helt enkelt, det svarta guldet! :thumbup:

Eller så dricker man varken Kaffe eller Té. :cheers:

emlo
2003-12-10, 17:23
1-2 KANNOR kaffe om dagen! :hbang:

Snacka om att man är immun mot koffeinets alla effekter... :D

DiZi
2003-12-10, 17:28
Originally posted by emlo
1-2 KANNOR kaffe om dagen! :hbang:

Snacka om att man är immun mot koffeinets alla effekter... :D

Hahaha, inte bra ju :P Eller så är du alltid "på topp" ? :D

Halib
2003-12-10, 17:58
Dricker aldrig kaffe eller te... Testade två koffeintabletter för något år sedan... Fan va yr jag blev :MrT:

DiZi
2003-12-10, 18:00
Originally posted by Halib
Dricker aldrig kaffe eller te... Testade två koffeintabletter för något år sedan... Fan va yr jag blev :MrT:

Testa igen :P Funkar skitbra för mig iaf, käkar två innan träning, då presterar jag mycket bättre, ärligt. Kör jag utan går det sämre, märker rätt stor skillnad. Men som sagt, efter en lång och tråkig skoldag brukar man vara rätt trött...

Diana
2003-12-10, 20:41
provade på morronträning idag för ovanlighetens skull brukar ju vanligtvis va rejääält morrontrött o nästan somna under uppvärmningen:D men vikken kick man fick då!för ett tag sen drack ja allti te innan passen men de hjälpte inte på långa vägar såhär bra ävenfast ja gjorde de äckligt starkt ,den enda skillnaden de vart för mej va att ja blev törstig som satan ävenfast ja druckit masssor me vatten

Laan
2003-12-10, 21:02
Jag dricker aldrig kaffe eller te, men är helt totalt okänslig mot koffein.....

Har provat från en ända upp till sju ggr 80mg tabbar, å märker ingen skillnad från vanligt..

är man konstig då eller? :angel:

Weedow
2003-12-10, 21:30
Man är olika kännslig, när jag drack som mest kaffe provade jag 32 tabbar för skoj skull, jag blev lite darrig och hade riktigt svårt att sommna men värre än så blev det inte.

Är man VÄLDIGT trött brukar det inte hjälpa heller (inte för mig) men e jag lite lagom sovsugen funkar det jättebra.

DiZi
2003-12-10, 21:56
Originally posted by Diana
provade på morronträning idag för ovanlighetens skull brukar ju vanligtvis va rejääält morrontrött o nästan somna under uppvärmningen:D men vikken kick man fick då!för ett tag sen drack ja allti te innan passen men de hjälpte inte på långa vägar såhär bra ävenfast ja gjorde de äckligt starkt ,den enda skillnaden de vart för mej va att ja blev törstig som satan ävenfast ja druckit masssor me vatten

Där ser du ju! Du menar när du tog en tablett? Eller hur? Du låg inte sömnlös sedan? :hbang:

Wilson
2003-12-14, 16:33
på mig har koffein en motsatt effekt.... jag blir trött när ajg dricker kaffe numera :confused: har väl druckit så mycke kaffe nu så att jag bliit för van...