handdator

Visa fullständig version : ...Om hela ditt ego fick sig en törn, hur hade du reagerat?


filmjölk
2011-06-06, 10:28
Föreställ dig detta: Att du helt plötsligt en dag fick reda på att din omvärld inte alls tycket om dig och inte alls var som du upplevde den. Vartenda kärleksförhållande du haft eller har har varit en bluff, din(a) partner(s) har egentligen avskytt dig, varje vän du har hatar dig egentligen, din familj avskyr dig, dina arbetskamrater tycker du är en jäkla idiot. Ingen du känner gillar dig, alla sexpartners har fejkat etc etc.

Du får reda på att ALLA du känner tycker att du är en helt avskyvärd människa. Hur hade du reagerat?

(Poll kommer strax)

JojjeG
2011-06-06, 10:30
Troligtvis hade man brutit ihop helt & hållet. Inte litat på någon efter, och förmodligen blivit rätt så arg/besviken/ledsen!

hejhopp79
2011-06-06, 10:32
Flikar bara in en kommentar...

Min erfarenhet är att människor som tror att de är all that ofta inte är så omtyckta som de tror. På samma sätt är mer självkritiska människor som tror att andra inte gillar dem, i själva verket mer omtyckta än de tror.

Yes
2011-06-06, 10:40
Jag utgår redan från att det är så.

Haters gonna hate.

mangemani
2011-06-06, 10:42
Föreställ dig detta: Att du helt plötsligt en dag fick reda på att din omvärld inte alls tycket om dig och inte alls var som du upplevde den. Vartenda kärleksförhållande du haft eller har har varit en bluff, din(a) partner(s) har egentligen avskytt dig, varje vän du har hatar dig egentligen, din familj avskyr dig, dina arbetskamrater tycker du är en jäkla idiot. Ingen du känner gillar dig, alla sexpartners har fejkat etc etc.

Du får reda på att ALLA du känner tycker att du är en helt avskyvärd människa. Hur hade du reagerat?

(Poll kommer strax)


hmm,låter som ett bra tillfälle att göra en nystart på livet

ceejay
2011-06-06, 10:43
garvat sen gråtit sen garvat sen gråtit sen albatross

mpersson
2011-06-06, 10:44
Eftersom svar 2 va de ändå som stämde något tog jag de. Dock inte hela sanningen. Klart man blir ledsen, men samtidigt hade de ju vatt sköj som fan att ha irriterat alla dessa människor i dessa år :D

Släng ihop alla svar i ett ! Eller är de albatross?

pwnyou
2011-06-06, 10:44
Ta reda på mina brister och fixa till dem.

Är jag ful? Bli snyggare.
Är jag dum? Bli smartare.
Är jag dryg? Bli snällare.
Är jag beta? Bli Alpha.

Etc

Kung Karl
2011-06-06, 10:55
Ta reda på mina brister och fixa till dem.

Är jag ful? Bli snyggare.
Är jag dum? Bli smartare.
Är jag dryg? Bli snällare.
Är jag beta? Bli Alpha.

Etc Om man lider av grav odiagnosticerad magnifik narcissism, då?

cirkelrak
2011-06-06, 10:57
Jag hade inte sett några andra alternativ än att gå albatross på en gång.

hidden
2011-06-06, 10:58
Skrattat läppen av mig sen tagit självmord.

stridis
2011-06-06, 11:20
Selfdestruct sequence initated...

PowPow
2011-06-06, 11:29
Jag saknar alternativet fosterställning på badrumsmattan.

Crocker
2011-06-06, 11:36
Skulle förmodligen packa väskorna och byta stad och inte bry mig om vad de andra tyckte.

Kwon
2011-06-06, 11:43
Hade detta hänt idag, couldn't care less.

Hade det hänt när man var 20-25 så hade jag nog tagit illa upp och undrat hur och varför.

skaparn
2011-06-06, 12:35
Är jag snygg? Bli snyggare.
Är jag smart? Bli smartare.
Är jag snäll? Bli drygare.
Är jag alpha? Släpp kylskåpet.

stridis
2011-06-06, 12:39
Är jag alpha? Släpp kylskåpet.

Eller: är jag alpha? Bli alpha och omega.

newb123
2011-06-06, 12:56
Är jag på Delta? Gå till STK.

Spene
2011-06-06, 13:16
"fått sig en törn"... Blivit totalknäckt.

SteveMiller
2011-06-06, 13:23
Intressant fråga !
-Hade nog lagt in mig på psyket !

Oxe
2011-06-06, 13:31
Jag vet ju redan att det är så, så ingenting skulle förändrats

tumme
2011-06-06, 14:01
Hade hatat alla för att dom är så falska och faktiskt spenderat tid med mig. Få mig tro att allt var lugnt. Hade börjat leta nya kompisar osv samtidigt som jag hade satsat på : Tycker de att jag är jobbig nu, då jävlar skall de få se på jobbig! jag skall ge dem ngt att hata!

JJOHANSSON
2011-06-06, 14:10
"Tycker de att jag är jobbig nu, då jävlar skall de få se på jobbig! jag skall ge dem ngt att hata!"

Thats the way i am, Haters gonna hate.

von huff
2011-06-06, 14:14
Det händer ju med jämna mellanrum.Först blir man ledsen och efter en tid arg och bitter.Går lite i perioder.

hanushans
2011-06-06, 15:36
Jag hade undrat varför de jävlarna fortsatte ringa när jag aldrig ringde dem.

von huff: med jämna mellanrum? Förlåter du din familj gång på gång? :)

Lellan
2011-06-06, 15:48
Jag skulle såklart kännt mig besviken på allt falskspel, och börjat ifrågasätta mig själv. Sedan skulle jag nog granska mitt beteende i varje given relation/situation - och om jag tyckte att de har fel skulle jag gå till någon jag känner förtroende och respekt för (även om den hatar mig alltså.. :D). Frågat på vilket sätt mitt agerande hade kunnat vara bättre, och funderat på om det sätt personen nämner, hade kännts bra el helt främmande. Hade alla förslag verkat helt uppåt väggarna, hade jag väl fått inse att jag inte riktigt hör hemma i den här världen, bosatt mig på en öde ö och haft så lite kontakt med andra som möjligt. I så fall i "död form", fortsätta läsa böcker etc, se film..

Ha relation med djur (inte SÅN relation såklart! ) el om de också var haters, masserat mitt ego och bara försökt se till att jag har det så bra jag kan. Skulle såklart se mig som en outsider, men att till varje pris börja göra om sig fast det kändes mot min natur och konstlat, hade nog bara fått mig att må sämre.

Herr Oberst
2011-06-06, 16:17
Columbine

LillSkalman
2011-06-06, 16:37
Hade fan blitt till att kolla tidtabellen för arlanda express tror jag :P

Krogbyggaren
2011-06-06, 16:40
Skulle förmodligen packa väskorna och byta stad och inte bry mig om vad de andra tyckte.

Fast om du valde att dra då brydde du ju dig trotts allt?



Problem?

░░░░█░░░▒▒▒▒▒▒░░░░░░░░▒▒▒░░█░░░
░░░█░░░░░░▄██▀▄▄░░░░░▄▄▄░░░░█░░
░▄▀▒▄▄▄▒░█▀▀▀▀▄▄█░░░██▄▄█░░░░█░
█░▒█▒▄░▀▄▄▄▀░░░░░░░░█░░░▒▒▒▒▒░█
█░▒█░█▀▄▄░░░░░█▀░░░░▀▄░░▄▀▀▀▄▒█
░█░▀▄░█▄░█▀▄▄░▀░▀▀░▄▄▀░░░░█░░█░
░░█░░░▀▄▀█▄▄░█▀▀▀▄▄▄▄▀▀█▀██░█░░
░░░█░░░░██░░▀█▄▄▄█▄▄█▄████░█░░░
░░░░█░░░░▀▀▄░█░░░█░█▀██████░█░░
░░░░░▀▄░░░░░▀▀▄▄▄█▄█▄█▄█▄▀░░█░░

von huff
2011-06-06, 16:44
Jag hade undrat varför de jävlarna fortsatte ringa när jag aldrig ringde dem.

von huff: med jämna mellanrum? Förlåter du din familj gång på gång? :)

nej läste lite slarvigt.Jag är känslig över vad folk säger, om nån kallar mig för klen,ful,fet så blir jag nästan deprimerad.Ofta kan det vara nån full jävel som ger nån elak kommentar och jag kan fundera på det länge efter det och vara riktigt nere.

Sagolikt
2011-06-06, 16:57
Om de nu avskyr mig så mycket så kan de ju börja med att sänka sina förväntningar... De har ju helt klart siktat fel och det är ju dumt av dem :)

Förmodligen hade man blivit "lite" deprimerad tyvärr. Fast det kändes roliga att välja "Tycker de att jag är jobbig nu, då jävlar skall de få se på jobbig! jag skall ge dem ngt att hata!"

Exdiaq
2011-06-06, 17:05
Ingen aning alls. Men så länge familjen inte avskyr mig hade jag klarat mig rätt bra tror jag. Är van vid att en del vänner och bekanta inte förstår sig på mig och har konstiga uppfattningar om vem jag är.

Stoltz
2011-06-06, 17:13
Jag hade flyttat och börjat om, utifrån de alternativ som ges.
Tror dock att jag hade sålt allt jag hade och börjat leva på resande fot.

ha:cl
2011-06-06, 17:14
Albatross? Vad har jag missat?

Spartansk
2011-06-06, 17:35
Pang bom.

ost
2011-06-06, 17:50
Ärligt talat hade jag sett det som en befrielse. Familj & vänner är det enda som hindrar mig från att hoppa från en bro och avsluta det här meningslösa livet. Hade jag varit religiös hade det nog varit lättare att stå ut, men samtidigt tycker jag religion är det dummaste påhittet som finns.

Crocker
2011-06-06, 17:55
Fast om du valde att dra då brydde du ju dig trotts allt?



Problem?

░░░░█░░░▒▒▒▒▒▒░░░░░░░░▒▒▒░░█░░░
░░░█░░░░░░▄██▀▄▄░░░░░▄▄▄░░░░█░░
░▄▀▒▄▄▄▒░█▀▀▀▀▄▄█░░░██▄▄█░░░░█░
█░▒█▒▄░▀▄▄▄▀░░░░░░░░█░░░▒▒▒▒▒░█
█░▒█░█▀▄▄░░░░░█▀░░░░▀▄░░▄▀▀▀▄▒█
░█░▀▄░█▄░█▀▄▄░▀░▀▀░▄▄▀░░░░█░░█░
░░█░░░▀▄▀█▄▄░█▀▀▀▄▄▄▄▀▀█▀██░█░░
░░░█░░░░██░░▀█▄▄▄█▄▄█▄████░█░░░
░░░░█░░░░▀▀▄░█░░░█░█▀██████░█░░
░░░░░▀▄░░░░░▀▀▄▄▄█▄█▄█▄█▄▀░░█░░
Emperiska studier visar att du har fel. :banned

Tabbe
2011-06-06, 17:58
Blivit ledsen, gått till en psykolog, antagligen skaffat jobb på annan ort och flyttat.

hampfuz
2011-06-06, 18:35
Blivit DJ.

hurril
2011-06-06, 18:39
Fortsatt med den helt vanliga dagen bara.

Jishuku
2011-06-06, 18:54
Hm... hade min familj också hatat mig hade jag nog helt enkelt börjat leva ett mer riskfyllt och egotrippat liv. Anledningen att jag inte gör det nu är ju för deras skull.

Kan inte säga att jag hade mått bra av det, så droger och alkohol för att döva smärtan hade det nog också blivit.

hugok
2011-06-06, 20:26
Jag hade dragit ett markmax i ren ilska, sedan "Tycker de att jag är jobbig nu, då jävlar skall de få se på jobbig! jag skall ge dem ngt att hata!" och sedan flyttat någon annan stans och "Hade jag försökt stenhårt att bättra mig och bli en människa folk tycker om" för att sedan komma tillbaks efter ett tag och "Tycker de att jag är jobbig nu, då jävlar skall de få se på jobbig! jag skall ge dem ngt att hata!" igen för att sedan sticka dit jag flyttat.

spoon
2011-06-06, 20:35
Först hade jag ryckt på axlarna och tänkt att så kan det ju omöjligt vara. Sen hade det nog blivit "Falling down" Jag är ju jag och omtyckt för det, samma sak kommer ju upprepas var jag än hamnar. Flytta är inte ett alternativ.

Tricklew
2011-06-06, 21:05
-eREiQhBDIk


Något sådant.


Edit: Vad fasen, så ser man att personen innan redan nämnt det, nåja.

Loke
2011-06-06, 21:10
Hamnade faktiskt i ett läge för många år sedan där jag upplevde att något i den här stilen hade hänt. Brydde mig inte så mycket då, var nog inne på alternativet "Tycker de att jag är jobbig nu, då jävlar skall de få se på jobbig! jag skall ge dem ngt att hata!".

Men sen blev jag mest deprimerad. Fast sen blev jag hårdrockare, så det alternativet saknar jag.