handdator

Visa fullständig version : Gainer


Weird
2003-12-09, 17:29
Vilken gainer tycker ni är bäst??
Vilken fördelning ska en gainer ha på kolhydrater respektive protein?

Spec^
2003-12-09, 17:59
eftersom gainer är ett tillskott så tycker jag dom är ungefär lika.

Har själv använt Twinlab, Weider och Star.


Ska jag va ärlig ökade jag inte nämnvärt mer med någon av dom.. tillskott som sagt.

Star var helt klart godast iaf, vanilj.

EiseltUK
2003-12-09, 18:03
Originally posted by Spec^
eftersom gainer är ett tillskott så tycker jag dom är ungefär lika.

Har själv använt Twinlab, Weider och Star.


Ska jag va ärlig ökade jag inte nämnvärt mer med någon av dom.. tillskott som sagt.

Star var helt klart godast iaf, vanilj.

Om du har riktit svårt för att gå upp i vikt så skulle jag rekommendera att du tar en drink på kvällen en stund innan du går och lägger dig. Vi har rekommenderat det till många och det brukar funka bra (i varje fall med Maxgain).

/ Henrik

DiZi
2003-12-09, 18:04
Kör en egen "Gainer" :P Lite skum/gelé-godis är mumsmums efter träning ;)

EiseltUK
2003-12-09, 18:09
Om man har svårt att gå upp i vikt så räcker det troligen inte med att bara ta efter träningen, såvida man inte tar en mega-drink. Det är oftast bättre att sprida ut drinkarna under dagen eftersom det hämmer förbränningen (av både muskler och fett), som är problemet för dem som har problem med att gå upp i vikt. Då talar jag om de som inte går upp i vikt även om de äter skräpmat och inte klarar av att äta mer än de gör.

/ Henrik

Mindek
2003-12-09, 18:14
Hur bra är Maxgain som "efter-tränings"-drink egentligen? Jämfört med en som enbart har snabba kollisar alltså...


Edit: Maxgain som frukosttillskott... Vad sägs om det?

DiZi
2003-12-09, 18:21
Originally posted by Mindek
Hur bra är Maxgain som "efter-tränings"-drink egentligen? Jämfört med en som enbart har snabba kollisar alltså...


Edit: Maxgain som frukosttillskott... Vad sägs om det?

Varför inte godis? ;) Är väl perfekt, då jag ÄLSKAR godis, fast du kanske inte gör det... hehe

z_bumbi
2003-12-09, 18:26
Originally posted by EiseltUK
Då talar jag om de som inte går upp i vikt även om de äter skräpmat och inte klarar av att äta mer än de gör.

/ Henrik

Hur många sådana personer har du stött på som om de verkligen äter mat och inte bara säger att de gör det inte kan gå upp i vikt? Jag har aldrig träffat på någon sådan person nämligen och det borde vara ett ganska sällsynt problem..

Mindek
2003-12-09, 18:28
Jo visst, godis är okey om man kör det med en prottedrink.

Tänkte kanske köra Maxgain som eftertränings-drink under vårdeffen, så jag vill veta lite mer om den...

Hobbes
2003-12-09, 18:37
Originally posted by z_bumbi


Hur många sådana personer har du stött på som om de verkligen äter mat och inte bara säger att de gör det inte kan gå upp i vikt? Jag har aldrig träffat på någon sådan person nämligen och det borde vara ett ganska sällsynt problem..

Så sällsynt är det inte, jag kan nämna två i min direkta omgivning som har detta problem. En tjej och en kille, tjejen vet jag har varit hos dietist för att få bukt med problemet. Nej, hon har inte ätstörningar, det är redan utrett!! Killen är 1.99 lång och som en flaggstång, jag har bott på korridor med honom under några år så vi känner varandra väl. Just nu så pluggar han i en annan stad, och han äter gainer emellanåt, för att hålla vikten uppe. Som han säger, jag vill träna och när jag gör det så går jag ju ner, han äter som en häst, men det hjälper inte alltid.

Ärligt talat, bara för att du ALDRIG träffat någon behöver det inte betyda att de inte finns!! Har du frågat dem du träffat:D

z_bumbi
2003-12-09, 18:54
Hobbes: Jo jag vet att det förekommer men frågan är hur vanligt det är?
Jag har inte träffat på någon som har sådana problem att gå upp i vikt som inte kan äta minst 1000 kcal mer utan att använda sig av tillskott. Det går ju kanske inte på en gång men det är ju som allting annat med matvanor att man måste vänja sig.
Ligger man över 4500-5000 kcal per dag så kan jag förstå att man måste använda sig av tillskott för att gå upp men hur många äter så mycket utan att gå upp i vikt?
Pratar nu om de som säger sig ha problem att gå upp i vikt till en normal nivå, inte de som redan är stora och äter rejält hela tiden.

OBS! Jag ser inget fel i att kompletera med en gainer även om det oftast saknas fett i dem utan är mer intresserad av hur många som säger sig har problemet och hur många som faktiskt har det.

Ankarby
2003-12-09, 18:56
De som brukar gnata om att de äter hur mycket som helst utan att gå upp i vikt brukar bli shockade när de ser hur jag äter normalt :D

kharon
2003-12-09, 18:58
Originally posted by z_bumbi

Jag har inte träffat på någon som har sådana problem att gå upp i vikt som inte kan äta minst 1000 kcal mer utan att använda sig av tillskott.

1000kcal, det är ju bara lite olja på maten, lite jordnötter eller dylikt.

z_bumbi
2003-12-09, 19:02
kharon: Precis, och det får ju de flesta i sig utan problem.

DiZi
2003-12-09, 19:10
Originally posted by z_bumbi
kharon: Precis, och det får ju de flesta i sig utan problem.

Smakar ju dessutom bra, så det borde väl inte vara ett problem att trycka i sig lite "skit" ? eller? :MrT:

kharon
2003-12-09, 19:17
Originally posted by DiZi


Smakar ju dessutom bra, så det borde väl inte vara ett problem att trycka i sig lite "skit" ? eller? :MrT:

Tja, jag har alltid haft svårt för att trycka i mig skit... feces har aldrig varit min grej... jag nöjer mig med att trycka ut min skit...


Nä men jag håller med, fet mat är god mat!! :hbang:
Gott och kaloritätt!

Überbiffen
2003-12-09, 19:21
Originally posted by Weird
Vilken gainer tycker ni är bäst??
Vilken fördelning ska en gainer ha på kolhydrater respektive protein?

Egen.. 40g exell vassle o 75g druvsocker i 5dl lättmjölk.

DiZi
2003-12-09, 19:26
Originally posted by kharon


Tja, jag har alltid haft svårt för att trycka i mig skit... feces har aldrig varit min grej... jag nöjer mig med att trycka ut min skit...


Nä men jag håller med, fet mat är god mat!! :hbang:
Gott och kaloritätt!

hahaha, nu var du rolig :P

håller med dig, fet mat med mkt kcal är fan GOTT! :D

EiseltUK
2003-12-09, 19:29
Originally posted by z_bumbi


Hur många sådana personer har du stött på som om de verkligen äter mat och inte bara säger att de gör det inte kan gå upp i vikt? Jag har aldrig träffat på någon sådan person nämligen och det borde vara ett ganska sällsynt problem..

Du har delvis rätt. Givetvis äter de för lite, men de tycker att de äter så mycket de kan. Jag skulle uppskatta attnästan lika många som har lätt för att gå upp i vikt har svårt för att gå upp i vikt, speciellt bland tränande. Enkelt så behöver de ju bara äta mer, men av olika skäl så gör de inte det i dagsläget. Att lägga in drinkar gör det beytdligt lättare för dem. Men alla är givetvis olika.

/ Henrik

EiseltUK
2003-12-09, 19:37
Originally posted by Mindek
Hur bra är Maxgain som "efter-tränings"-drink egentligen? Jämfört med en som enbart har snabba kollisar alltså...


Edit: Maxgain som frukosttillskott... Vad sägs om det?

Maxgain är tänkt som en mellanmålsgainer för de som har hög förbränning. Vi hade bara empirisk information innan gainer-studien gjordes. Den visade att Maxgain efter träning fungerar väldigt bra och överträffade forskarnas förväntningar. I jämförselsen användes en gainer med 16 % protein och snabba kolhydrater och den bidrog till betydligt mer ökning av kroppsfettet. Hur skillnaden skulle bli med en gainer innehållande 25 % protein eller mer protein och resten snabba kolhydrater är svårt att säga. Jag tror personligen inte att en sådan gainer skulle kunna överträffa de resultat som testpersonerna fick av Maxgain eftersom det troligen inte bara beror på proteinhalten utan även typen av kolhydrater och protein. Jag vet inte om det finns någon annan studie som jämfört effekterna av olika proteinhalter i kombination med kolisar av olika ursprung.

I vilket fall som helst... eftersom efterfrågan är stor på gainers med snabba kolisar så kommer vi under 2004 med Fastgain som kommer innehålla 25 % hydrolyserade proteiner och en mix av stärkelse (med hög molekylvikt), maltodextrin och dextros. Då får våra kunder avgöra vilken av produkterna som funkar bäst.

/ Henrik

Spec^
2003-12-09, 22:32
Tog min gainer på kvällen.

Å visst har jag svårt att gå upp i vikt.. men de har släppt nu. Går faktiskt bättre nu när jag slopat gainern å kör på ett rent proteintillskott.


Fet mat, skräpmat = god mat.

EiseltUK
2003-12-09, 23:02
Originally posted by Spec^
Tog min gainer på kvällen.

Å visst har jag svårt att gå upp i vikt.. men de har släppt nu. Går faktiskt bättre nu när jag slopat gainern å kör på ett rent proteintillskott.


Fet mat, skräpmat = god mat.

Du tog troligen för lite gainer eller så var problemet att du åt för lite protein.

/ Henrik

z_bumbi
2003-12-09, 23:05
EiseltUK: Inte att han åt lite kalorier totalt? :D

EiseltUK
2003-12-09, 23:15
Svårt att tänka mig att han fick i sig så mycket mer kalorier med proteintillskottet i jämförselse med gainern.

/ Henrik

z_bumbi
2003-12-09, 23:27
EiseltUK: Det har du nog rätt i men sen står det något om att det har släppt vad gäller att få i sig mat också, vi får vänta och se vad Spec säger helt enkelt. :)

EiseltUK
2003-12-09, 23:49
Originally posted by Spec^
Fet mat, skräpmat = god mat.


Det kanske var ovannämna? :D

Spec^
2003-12-10, 23:23
Heh..

Ja som sagt jag har nog skärpt till mig på matfronten.. äter mer regelbundet å mer nu.



Sen när jag tog gainer så vart jag så satans mätt så jag inte kunda äta riktig mat efteråt.

Proteintillskottet är inte lika mättande.. kan oxå ha ett finger med i spelet.