handdator

Visa fullständig version : Problem med skuldra/axel, sundsvallsområde


Gusken
2011-06-05, 23:05
Hej allihopa,

Kön: Man
Ålder: 21
Längd: 185
Vikt: 78kg

Jag hade för ett år sedan problem med en axel som gjorde ont, jag kollade den och en sjukgymnast sa att det var en nerv som var lite i kläm eller något och de gick precis som han sa till sig. Han nämnde också att min serratus anterior på vänster sida verkade underutvecklad och jag hade tendens till vinge på vänster skuldra.
Jag tränade lite serratus anterior och trodde det hade gått till sig. Nu för ca en vecka sedan märkte jag att min skuldra fortfarande har tendens till vinge och att min vänstra axel var lite högre än den högra.
Jag gick då till kille som jobbar med ryggar som sa att det sjukgymnasten sa bara var snack. Han tyckte någon muskel(kommer ej ihåg namn) på min högra sidan av övre ryggan var mindre utvecklad och att anledning till att den vänstra axeln är högre är att musklerna runt vänstra skuldra är för kort och trycker axeln framåt. Han tyckte jag skulle stretcha bröstmusklerna samt vänster ryggsida genom att sitta på röven med vänster arm som greppar på utsidan av höger fot och sedan trycka framåt med benet typ(svårt att förklara bra).
Nu har jag gjort det några dagar men tyvärr verkar detta bara gjort saken värre. Nu är jag väldigt öm och det värker omkring vänster skuldra plus att det känns fel på något sätt... jätte svårt att förklara men känns nästa som om musklerna ligger fel runt skuldran eller något. Som sagt, jätte svårt att förklara känslan.
Nu börjar jag bli less och vet inte riktigt vad jag ska göra. Därför tänkte jag kolla med er på forumet om ni hört talas om något liknande men mest om ni vet om någon person i sundsvallsområdet som är duktig på muskler/ryggar/träning osv osv. Vet inte riktigt vem jag kan gå till nu själv då folk säger olika. Allt jag vill är att få ordning på skiten *gah!*

Tack på förhand