handdator

Visa fullständig version : min inköpslista ta en titt och kommentera


mohammed
2011-06-05, 22:46
Jag ville beställa från ett och samma ställa o göra ett storköp så man har grejerna ett tag så efter att kollat runt lite o gjort lite "forskning" så kom jag fram till dessa, produkterna är valda för att ge mig maximal återhämtning och muskeltillväxt som jag förstått det men kommentera gärna och om ni har nått bättre att rekommendera så go for it, all hjälp välkomnas :)

ZMA från Primaforce 199 :-

MuscleTech NaNO Vapor Hardcore Pro 439 :-

eller

Rage Nitro fairing 420 :-

EAA FX 215 :-

MASS FX 10 kg 790 :-

för efter träning, ska jag slänga i lite eaa också för maximal muskel återhämtning?

omega 3 , spelar märke någon roll? storpacken på ************ är slut i lager

CASEIN FX 10 påsar 1370 :-

aldrig testar kasein protein förrutom förrutom kesela som jag käkar innan jag lägger mig men den här innehöll en massa annat som inte finns me i en liten kesella 1% :)

ja eftersom slutsumman ligger på 3433 :- så vill ja gärna ha lite tips osv innan jag gör min beställning, jävligt mycket pengar för en fattig student :D

kommentera gärna min kost också, kostilskott utan en vettig kost är ju bortkastade pengar, http://www.kolozzeum.com/forum/member.php?u=53491&vmid=3740#vmessage3740

mohammed
2011-06-05, 22:48
ni får ursäkta den taskiga menings uppbyggnaden och stavningen men skrev detta lite snabbt innan jag skulle lägga mig :D

kettlebellGuden
2011-06-05, 23:24
Som fattig student kan jag inte för mitt liv förstå att du lägger pengar på "NaNO Vapor Hardcore Pro" eller "Rage Nitro".

och MASS FX? Är det inte en vanlig gainer. Köp mer mat istället, alternativt en säck malto och blanda egen gainer.. lär ju bli billigare.

Sen kan du passa på att byta ut kaseinet mot vassle så spar du några hundralappar till.


Kvar att köpa:

zma 199:- om du är en av de som får något bra ut av det.
eaa 215:- har du koll på hur du ska använda ditt eaa?
omega 3.. alltid bra med fiskolja! så kanske 200:- där.
10 st whey-fx 890:-

1340:- allt som allt. Har du det knapert så stryk zma:n och eaa:n med och köp mer mat.

vicarious
2011-06-06, 00:32
MuscleTech NaNO Vapor Hardcore Pro 439 :-

eller

Rage Nitro fairing 420 :-

EAA FX 215 :-

MASS FX 10 kg 790 :-

för efter träning, ska jag slänga i lite eaa också för maximal muskel återhämtning?

omega 3 , spelar märke någon roll? storpacken på ************ är slut i lager

CASEIN FX 10 påsar 1370 :-



Skippa ZMA och framförallt Mass FX. Rage Nitro kan du ju testa och se om du tycker den är värd pengarna.

Vet du ens vad EAA är och vad du ska ha det till? Jag hade skippat det.

Omega-3
Casein FX
Rage Nitro

There you go.

Bobbokrull
2011-06-06, 06:49
Om jag skulle beställa från mitt ställe så skulle det se ut såhär:

Omega 3: 89:-
800 gr EAA: 350:-
2kg Casein/3 kg whey protein 3:350:- / 450:-
Pwo produkt: 280:-

summa: 1519:-

ThisIsTheOne
2011-06-06, 06:55
ZMA är bra, men välj ett billigare märke.

ChrisDEFC
2011-06-06, 09:21
Whey FX istället för casein och mass FX tycker jag om du nu vill sparar in, 10påsar för 899.- sen tycker jag inte du ska beställa saker du inte vet om du behöver eller vad du ska ha det till. En PWO kan alltid va kul så testa Rage om du tycker att du har råd att lägga så mycket pengar på det (brutal FX är annars en billigare variant som är likvärdig eller kanske marginellt sämre). Omega3 tycker jag du kan lägga endel pengar på, förmodligen skillnad märken emellan men eftersom varken jag eller du har ett labb hemma för att kontrollera kvalitet så skulle jag satsa på att köpa mycket av nått billigt istället för lite av nått dyrt. EAA kan du ta före och efter träning och Whey FX som mellanmål och före du lägger dig, EAA FX är prisvärd och helt okej i smaken (skummar och klumpar något men de gör det flesta EAA pulver jag testat).

fabb3
2011-06-06, 09:26
Vet du ens vad EAA är och vad du ska ha det till? Jag hade skippat det.


Av ren nyfikenhet, får jag fråga varför du skulle skippat Eaa:t?

willtjam
2011-06-06, 09:48
Av ren nyfikenhet, får jag fråga varför du skulle skippat Eaa:t?

Han är en sån där enstöring som äter mat istället.

Eddie Vedder
2011-06-06, 09:48
Av ren nyfikenhet, får jag fråga varför du skulle skippat Eaa:t?

Han verkar ju ta gainer redan.

hejhopp79
2011-06-06, 10:28
Jag hade kört på en billigare ZMA och vassle, en portion innan eller efter träning. I övrigt helt vanlig mat.

Vanish
2011-06-06, 10:44
EAA innan och efter jämfört inget innan och vassle-drink efter. Är det "värt" skillnaden, om det ens är någon stor skillnad?

Crocker
2011-06-06, 11:30
EAA innan och efter jämfört inget innan och vassle-drink efter. Är det "värt" skillnaden, om det ens är någon stor skillnad?
Spelar nog ingen roll i slutändan vilket du väljer.

fabb3
2011-06-06, 11:31
Han verkar ju ta gainer redan.

Antagligen :)

mohammed
2011-06-06, 22:32
Vill börja med att tacka för all respons :)

Just nu kör jag med whey 100 som jag blandar med carbosynfx efter träningen, jag tar 2 skopor whey 100 + 1 skop carbo, det är runt 50 g protein 50 g kolhydrater, men känns inte som det räcker, så ska jag köra med whey fx samt höja doseringen av carbosyn fx istället för mass fx? isåfall vet nån vad jag borde ligga på för mängd kolh + protein efter ett träningspass på ca 1,5 time?

ZMA från Primaforce 199 :- är för 180 kapslar och var den billigaste jag kunde hitta, nån som har tips på andra?

PWO aldrig testat ett innan tänkte jag behöver nått som kan ge mig en extra kick på mina pass, har inte ökat i styrka på snart 4 månader och har testat ändra mina tränings rutiner pass övnings osv så behöver nått som kan ta mig den extra biten... hmm ja brutal fx va ju dubbelt så billigt så skadar ju inte att testa den, tack för tipset.

Eaa fx är amino syror som kroppen använder sig av för att förhindrar nedbrytningsprocessen som sker efter ett intensivt pass, att det sker nedbrytning och det är så musklerna växer är jag medveten om ;), och på så sätt kan jag minska återhämtningstiden för mina muskler vilket jag är ute efter eftersom jag på senare tid börjar bli allt mer sliten i kroppens känns det som och jag har testat att vila långa perioder samt köra lätta pass samt inrikta mig lite mer på core inriktad träning.

hmm behöver vell inte 10 påsar casein så kör på 3 :P 447.- , behöver lått att ta innan läggdags, kesella är fan inte gott även med lidl lemon dryck grej :D

ZMA från Primaforce 199 :-

EAA FX 215 :-

brutal fx 239 :-

casein fx 447 :-

omega 3 ??? :-

sedan vilket är optimalt att satsa på dvs whey fx med carbosynfx eller mass fx?

Och jag äter ju redan man är ju inte som om jag ville substituera mat med dessa produkter utan de är menade mer att användas på sidan av den kost jag har nu och för de som orkar läsa så ser den ut så här:

http://www.kolozzeum.com/forum/member.php?u=53491&vmid=3743#vmessage3743

kettlebellGuden
2011-06-06, 22:36
50g whey direkt efter passet räcker och blir över.

willtjam
2011-06-06, 22:42
Tror du att aminosyror är något slags superämne som förkortar återhämtningstiden?
Aminosyror finns i protein som finns i mat. Ingen bumbibärssaft direkt.

mohammed
2011-06-07, 14:49
Tror du att aminosyror är något slags superämne som förkortar återhämtningstiden?
Aminosyror finns i protein som finns i mat. Ingen bumbibärssaft direkt.

Det tror jag absolut inte, utan som jag förstog det från tråden som finns i forumet angående eaa så är det en bra suppliment på sidan av maten som bidrar till återbildning av musklerna och minskar nedbrytning efter ett hårt gym pass, rätta mig gärna om jag uppfattat det fel.

Eddie Vedder
2011-06-07, 14:55
Det tror jag absolut inte, utan som jag förstog det från tråden som finns i forumet angående eaa så är det en bra suppliment på sidan av maten som bidrar till återbildning av musklerna och minskar nedbrytning efter ett hårt gym pass, rätta mig gärna om jag uppfattat det fel.

Nej det minskar ingen nedbrytning.


Aminosyror finns i protein som finns i mat.

Fast EAA-tillskott kan aldrig likställas med mat.

willtjam
2011-06-07, 16:09
Fast EAA-tillskott kan aldrig likställas med mat.

Så man växer bättre av en skopa EAA än en stor köttbit efter träningen?

Eddie Vedder
2011-06-07, 16:11
Så man växer bättre av en skopa EAA än en stor köttbit efter träningen?

Det var inte vad jag sa. Jag sa att de inte är jämförbara. Man kan inte säga att supplementering av EAA är samma sak som att äta kött. Precis som man inte kan säga att koffeinpiller är exakt samma som att dricka kaffe eller att kanelextrakt är samma sak som att äta kanel.

JiZZiE
2011-06-07, 16:13
Du hänger upp dig på kosttillskott på tok för mycket i min mening.

Träna hårt och ge alltid 100% på träningarna, Ät bra och mycket, och vila, så ska du se att du får resultat.

willtjam
2011-06-07, 16:29
Det var inte vad jag sa. Jag sa att de inte är jämförbara. Man kan inte säga att supplementering av EAA är samma sak som att äta kött. Precis som man inte kan säga att koffeinpiller är exakt samma som att dricka kaffe eller att kanelextrakt är samma sak som att äta kanel.

Sant. Jag ville i alla fall säga till TS att det inte är något superpulver.