handdator

Visa fullständig version : Ont i ländryggen


Hiroki
2011-06-05, 17:42
Tjena, när jag gör övningar som t.ex :ligger på rygg och lyfter upp benen,alltså för att träna magen för jag ont i ländryggen, men om jag lägger mina händer under rumpan så funkar det mycket bättre. Är det någon som vet vad detta kan bero på?

Holabandola
2011-06-05, 19:11
Ryggen ska ligga platt i golvet, det är kanske det du misslyckas med när du kör utan händer.
<Det krävs dock viss bålstyrka för att liggandes kunna sänka benen utan att då svanka till.
När/ och om du kan ligga på rygg och sänka benen utan att svanka till så jobbar bålen bra.

FilipWT
2011-06-05, 19:45
Ryggen ska ligga platt i golvet, det är kanske det du misslyckas med när du kör utan händer.
<Det krävs dock viss bålstyrka för att liggandes kunna sänka benen utan att då svanka till.
När/ och om du kan ligga på rygg och sänka benen utan att svanka till så jobbar bålen bra.

Rätt så svårt att inte få till svank när man ligger raklång på golvet. Svank är bra, den naturliga dvs.

Hiroki
2011-06-05, 23:18
Ryggen ska ligga platt i golvet, det är kanske det du misslyckas med när du kör utan händer.
<Det krävs dock viss bålstyrka för att liggandes kunna sänka benen utan att då svanka till.
När/ och om du kan ligga på rygg och sänka benen utan att svanka till så jobbar bålen bra.

Hur tränar man upp bålen på ett effektivt sätt?