handdator

Visa fullständig version : åsikter om 2-split


sissa
2011-06-05, 12:23
Hallå

Tänkte eventuellt överge mina helkroppspass nu och har skissat lite på en två-split. Hur ser det ut på pappret tycker ni?

Dag 1
Marklyft
Bänkpress
Baksida ben

Dag 2
Knäböj
Militärpress
Latsdrag
Rodd


Enskilda övningar för mage,biceps och triceps lägger jag till om jag känner för det.

Hade ni bytt plats på något?

Birkharju
2011-06-05, 14:09
Jag skulle delat upp det i överkropp/underkropp, men om det är så du vill ha det på ett ungefär så kan du alltid flytta baksida ben så du kör det med knäböj iaf :)

Rusk
2011-06-05, 14:11
Hur lång vila mellan pass 1 och pass 2? Kör du lågreps? Till failure?
Om du kör pass 1 på måndag och pass 2 på tisdag så kommer dina främre delts med största sannolikhet inte att må så bra då bänkpress tränar dom något fruktansvärt.
Sen saknar jag en övning för mellersta deltsen, som sidolyft.
Och när det kommer till armarna så tycker jag du ska ha dom satt i sten på ett pass och inte endast när du känner för det.
Vet dock inte vad dina mål är, är du ute efter styrka så spelar det la inte så stor roll, men stångcurl och dips skadar aldrig.
Och vart är vaderna?

mij82
2011-06-05, 14:40
Tråd som kanske kan vara av intresse http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=156696

sissa
2011-06-05, 14:45
kompletterade lite

Dag 1

Marklyft
Bänkpress
Baksida ben
Stångcurl
Dips mellan bänkar

Dag 2
Knäböj
Militärpress
Latsdrag
Rodd
Mage




Birkharju; jo,baksida ben hade jag nog tillsammans med knäböj först,blev påverkad av nån som sa nåt sen:DMen den kanske flyttas ja



Rusk; relevanta frågor,vet dock ej om jag har svar:em: Vet inte ens hur ofta passen ska köras, men jag hade nog tänkt köra varannan dag. Ska fundera på sidolyft helt klart. Vaderna kanske jag fortsätter hoppa över:em:

Jag vill bygga lite muskler(bli snygg typ) men vill börja fokusera en aning mera på att bli stark därför börjar jag mer med basövningar än jag gjort innan

Ponitus
2011-06-05, 14:49
Jag hade kört såhär. Tycker det passar ihop bättre. Men det är bara jag det, alla är vi olika..


Dag 1

Marklyft
Rodd
Latsdrag
Stångcurl

Dag 2
Knäböj
Baksida ben
Bänkpress
Militärpress
Dips mellan bänkar

Magen tog jag bort för den får du av mark och böj.

Kan vara bra med en vilodag mellan dom båda passen då du i dethär fallet har mark första sen baksida ben/böj nästa pass.

sissa
2011-06-05, 14:52
Den såg ganska fin ut,kanske snor den:)

Ponitus
2011-06-05, 15:02
Testa'n iaf. Tror det kommer kännas bra. :)

Rusk
2011-06-05, 15:23
Okej, ser bättre ut:) Bara att slänga in sidolyft så blir allt kanon.
En fråga bara, varför kör du inte normala dips eller med bred fattning istället för mellan bänkar? Kommer garanterat göra dig starkare då det kan bli väldigt bökigt att lägga till vikter på ditt sätt:p

sissa
2011-06-05, 15:40
Okej, ser bättre ut:) Bara att slänga in sidolyft så blir allt kanon.
En fråga bara, varför kör du inte normala dips eller med bred fattning istället för mellan bänkar? Kommer garanterat göra dig starkare då det kan bli väldigt bökigt att lägga till vikter på ditt sätt:p

Vet ej om jag fixar såna än. Man kan ha hjälpvikt iofs. Vet faktiskt inte,det har blitt så:-)