handdator

Visa fullständig version : Fettförbrännare, din favorit?


svenssonhampus
2011-06-05, 10:52
Tjena!
Sommaren börjar nu närma sig & jag har funderat på att bli med en del utav mitt fett på kroppen. Någon som rekommenderar någon bra fettförbrännare? Tack på förhand!

Några tips för maximala resultat?

Ronn
2011-06-05, 10:57
Den där kaloriunderskott har jag hört ska fungera bra, lite dyrt bara.

Arty
2011-06-05, 10:58
Tror det räcker med att äta tillräckligt med protein under kaloriunderskott och träna tung styrketräning så att kroppen vill behålla muskler?

Finns det ens fettförbrännare som funkar? låter ju som rena bluffen :p

Sen är du nog lite sent ute för o bli av med fett för sommarn ^^.

svenssonhampus
2011-06-05, 10:59
Arty, jo det ligger lite i det du säger. Därför jag vänder mig hit för att se om någon vet något vidare :)

Sheogorath
2011-06-05, 11:02
Arty, jo det ligger lite i det du säger. Därför jag vänder mig hit för att se om någon vet något vidare :)

De enda lagliga (receptfria) som det finns ordentlig med evidens för är väl nikotin och koffein. Sen är det ju inte precis så att du kan äta koffein tills du blir smal och nikotin har alldeles för många negativa hälsoeffekter för att vara lämplig att börja använda för den sakens skull. Tycker jag. Du är ute för sent och du verkar börja i fel ände. Sorry. :)

Eddie Vedder
2011-06-05, 11:06
Vassleprotein har en lipolytisk effekt och högt proteinintag är ju A och O för att åstadkomma en bra fett:muskler-ratio. Kanske fiskolja kan hjälpa lite lite. Det är ju två tillskott som, oavsett effekt på fettförbränning, är bra att köra med oavsett.

Så jag tycker att man ska välja de saker som inte är slöseri med pengar om det ändå inte funkar. Koffein hör ju till det också, kreatin är ju prestationshöjande vilket också påverkar resultaten på kroppssammansättning indirekt kan man anta.

14K
2011-06-05, 11:18
K A F F E är the big favo!

Ronn
2011-06-05, 11:30
Tolkade tråden som en skämttråd, får ursäkta om så inte är fallet.

På vilket sett menar ni att kaffe är fettförbrännare?

Dreas
2011-06-05, 11:31
Tolkade tråden som en skämttråd, får ursäkta om så inte är fallet.

På vilket sett menar ni att kaffe är fettförbrännare?Koffein är inte samma sak som kaffe :) Även om kaffe nu innehåller koffein i de flesta fall.

Koffein ökar iaf förbränningen något.

Eddie Vedder
2011-06-05, 11:34
Koffein ökar iaf förbränningen något.

Lipolys i alla fall, men troligtvis inte fettoxidation.

mangemani
2011-06-05, 11:36
grönt te är enligt mej den bästa fettförbränaren:)
koffein och grönt te kombinerat=win.
har kört det under alla mina deffar och det är helt underbart.
men självklart så funkar det inte hur mycket man än hinkar i sej om man ej ligger på kcal minus;)

Dreas
2011-06-05, 11:37
Lipolys i alla fall, men troligtvis inte fettoxidation.Skrev förbränningen då jag har för mig att det ökar kcalförbrukningen lite. Lipolys googlade jag och vet inte riktigt vad det innebär ur ett långsiktigt perspektiv om den ökar akut.

Ronn
2011-06-05, 11:40
Koffein är inte samma sak som kaffe :) Även om kaffe nu innehåller koffein i de flesta fall.

Ok men säg rent koffein då, på vilket sätt är det fettförbrännande? Är det den termogena effekten som menas? Hur stor är den i så fall och är det en garanti för att man förbränner just fett?

Spontant känns det inte värt att trycka i sig koffeintabletter, om det inte ger en högst märkbar effekt?

Jag hittade lite gamla trådar men där rådde det stor oklarhet hur stor effekt det egentligen ger.

Själv är jag kaffedrickare så det är ju bara positivt om det finns sånna egenskaper, även om kaffe inte innehåller så stora mängder. :)

King Grub
2011-06-05, 11:41
Ok men säg rent koffein då, på vilket sätt är det fettförbrännande?

Fettsyreomsättningen ökar.

http://www.ajcn.org/content/79/1/40.full

Ronn
2011-06-05, 11:49
Fettsyreomsättningen ökar.

http://www.ajcn.org/content/79/1/40.full

Innebär inte det att fettsyrorna bara frisätts i blodet och blir mer lätttillgänglig? Fettsyrorna måste väl fortfarande förbrukas alternativt lagras igen?

Vad är det jag missar. :)

rajjan_dammit
2011-06-05, 11:53
För att mer eller mindre svara på topic så tycker jag att Kolozzeum Diablo har en effekt som rycker upp en när det gäller att skapa kaloriunderskott, även om inte tillskottet i sig inte är någon mirakelförbrännare. Men man får ett driv framåt och en känsla av att inte vilja sitta still.
Man blir inte lika hungrig heller.

Kung atlas
2011-06-05, 19:46
För att mer eller mindre svara på topic så tycker jag att Kolozzeum Diablo har en effekt som rycker upp en när det gäller att skapa kaloriunderskott, även om inte tillskottet i sig inte är någon mirakelförbrännare. Men man får ett driv framåt och en känsla av att inte vilja sitta still.
Man blir inte lika hungrig heller.

Jag håller helt klart med dig.Diablo ger en helt klart ökat "driv". USP labs recreate är en annan favorit.

Sniggel
2011-06-06, 13:33
Lipolys i alla fall, men troligtvis inte fettoxidation.

Skrev förbränningen då jag har för mig att det ökar kcalförbrukningen lite. Lipolys googlade jag och vet inte riktigt vad det innebär ur ett långsiktigt perspektiv om den ökar akut.

Fettsyreomsättningen ökar.

http://www.ajcn.org/content/79/1/40.full

Innebär inte det att fettsyrorna bara frisätts i blodet och blir mer lätttillgänglig? Fettsyrorna måste väl fortfarande förbrukas alternativt lagras igen?

Vad är det jag missar. :)

Ökad tillgänglighet på fettsyror innebär ökade förutsättningar för att förbränna dessa. Om du blir pigg av kaffe/koffein och "passar på" att aktivera dig, så har ju kaffet haft en önskvärd effekt. Om du bara sitter still så kommer ju fettsyrorna lagras in igen om de inte används (enkelt förklarat).
Får väl lägga till att om frisättningen av fettsyror ökar kan det ju innebära att man använder mindre mängd glukos och då är det ju inte säkert att det blir en önskvärd effekt. På det stora hela så om koffeinet får en att göra av med mer energi (t ex pga att man blir piggare och väljer att utnyttja detta) så är det bra i deffsyfte. Detta är ju förstås lite upp till en själv och inte själva kaffekoppen som ser till.
Ytterligare en effekt kan vara att det dämpar hungern.

JojjeG
2011-06-06, 13:43
Löpning, helst i någon form av backe. Skidbackar är inte fel.

Sverker
2011-06-06, 13:48
Får väl lägga till att om frisättningen av fettsyror ökar kan det ju innebära att man använder mindre mängd glukos och då är det ju inte säkert att det blir en önskvärd effekt. På det stora hela så om koffeinet får en att göra av med mer energi (t ex pga att man blir piggare och väljer att utnyttja detta) så är det bra i deffsyfte. Detta är ju förstås lite upp till en själv och inte själva kaffekoppen som ser till.



Nu tror jag att både mängden fettsyror och glukos ökar i blodet av koffein. Bra ifall vi samtidigt tränar och förbränner dem. Nackdel ifall vi inte gör någonting utan sitter med förhöjd blodsockerhalt och sänkt insulinkänslighet.

cyclist_90
2011-06-06, 14:23
Thermo Diet är vass!

Jorgen
2011-06-06, 15:24
Thermo Diet är vass!

http://www.slv.se/sv/grupp1/Risker-med-mat/Vaxtgifter/Efedrin-Ephedra-arter/Varning-for-efedrin-och-synefrin/

cyclist_90
2011-06-06, 15:31
Väldigt innehållsfattig artikel. Det står bara ATT, inte VARFÖR!

Jorgen
2011-06-06, 15:33
Väldigt innehållsfattig artikel. Det står bara ATT, inte VARFÖR!

Räcker det inte ATT?
Det är inte så att slv är en dålig källa direkt.
Vill du veta varför går det säkert att hitta på internetet. :)

cyclist_90
2011-06-06, 15:37
Gjorde precis detta. 160 mg rekommenderad högsta dagsdos?! Via Thermo Dieten får jag i mig 1 gram Synefrin utvunnet ur Pomerans. Om det nu ska vara så farligt varför tillåts fortfarande dessa preparat på¨marknaden?

Paperbasket
2011-06-06, 15:39
Räcker det inte ATT?
Det är inte så att slv är en dålig källa direkt.
Vill du veta varför går det säkert att hitta på internetet. :)

Det är väl självklart att inte "att" bara räcker? Grunden till kunskap är att inte bara svälja all fakta utan också inneha en förståelse till varför "att".

Jorgen
2011-06-06, 15:45
Gjorde precis detta. 160 mg rekommenderad högsta dagsdos?! Via Thermo Dieten får jag i mig 1 gram Synefrin utvunnet ur Pomerans. Om det nu ska vara så farligt varför tillåts fortfarande dessa preparat på¨marknaden?

Förmodligen för att myndigheters kvarnarna mal sakta.

Det är väl självklart att inte "att" bara räcker? Grunden till kunskap är att inte bara svälja all fakta utan också inneha en förståelse till varför "att".

Nej, det är det inte. :)
Inte alla har det behovet. Och som sagt, kunskapen finns ju där, det är bara att leta upp den.

Sheogorath
2011-06-06, 16:12
Gjorde precis detta. 160 mg rekommenderad högsta dagsdos?! Via Thermo Dieten får jag i mig 1 gram Synefrin utvunnet ur Pomerans. Om det nu ska vara så farligt varför tillåts fortfarande dessa preparat på¨marknaden?

1000 mg synefrin HCl eller 1000 mg extrakt standardiserat för X mg synefrin HCl?

mgamhov
2011-06-06, 16:55
svarar ripped fuel 5x, syrran gick ner 6 kg på ca 2 månader från 63-57, åt i stort sätt som vanligt. Funkar olika bra på olika personer, kaloriunderskott ska du klara dig bra på. Men om man har cash varför inte testa 2 burkar :)

Jorgen
2011-06-06, 17:36
kaloriunderskott ska du klara dig bra på.

Det brukar ju räcka för dom flesta. :)

internethjälten
2011-06-06, 17:47
Finns inga mirakelpiller på den vita marknaden, på den svarta marknaden finns det en hel den prylar både för oralt bruk samt injekt men det är inget att ens tänka på. Bränna fett är en väldigt enkel process : man springer mer än man äter

EDIT: Glömde skriva att det är raka motsattsen till tv-shop's bantande, i detta fallet är man hungrig, svettig och det är jobbigt. Men resultaten kommer garanterat.

Sverker
2011-06-06, 18:07
Väldigt innehållsfattig artikel. Det står bara ATT, inte VARFÖR!

Är inte det uppenbart ?


Att synefrin liknar adrenalin.
Ligger knappast i någons intresse att desperata ungdomar får hjärtklappning när de strävar mot rutor på magen*screwy*

rajjan_dammit
2011-06-06, 19:07
Gjorde precis detta. 160 mg rekommenderad högsta dagsdos?! Via Thermo Dieten får jag i mig 1 gram Synefrin utvunnet ur Pomerans. Om det nu ska vara så farligt varför tillåts fortfarande dessa preparat på¨marknaden?

1000 mg synefrin HCl eller 1000 mg extrakt standardiserat för X mg synefrin HCl?

Hur mycket synefrin är det i Diablo?

Från innehållsförteckningen:
Meltdown Matrix 426mg
Citrus Aurantium (30% synefrin)

Innebär det att det är 30 % av 426 mg (~128 mg) eller 30 % av pomeransextraktet är synefrin? Hur mycket extrakt är det då i?

GUD? :D

Kung atlas
2011-06-06, 19:21
Hur mycket synefrin är det i Diablo?

Från innehållsförteckningen:
Meltdown Matrix 426mg
Citrus Aurantium (30% synefrin)

Innebär det att det är 30 % av 426 mg (~128 mg) eller 30 % av pomeransextraktet är synefrin? Hur mycket extrakt är det då i?

GUD? :D

Jag tror att kolloshoppen är dåligt uppdaterad. På mina två sista burkar står det Synefrin HCL och inte citrus aurantium:Virro

Livankaret
2011-06-06, 20:41
Snus i samband med kcalunderskott, gött slippa hungerkänslor. :D

Cerberus
2011-06-07, 10:47
spar pengarna till protein-mat och proteinpulver.

Kaffe funkar kanon! koffeinpiller är nog det häftigaste ja skulle kunna tänka mig att köpa i dagsläget i deffsyfte.

hejhopp79
2011-06-07, 11:28
Fasta + lång, rask morgonpromenad, alternativt fastande HIIT på träningscykel.

hejhopp79
2011-06-07, 11:36
kreatin är ju prestationshöjande vilket också påverkar resultaten på kroppssammansättning indirekt kan man anta.

Hur är det med kreatin och testosteron? Finns det något koppling etc

hejhopp79
2011-06-07, 11:38
Innebär inte det att fettsyrorna bara frisätts i blodet och blir mer lätttillgänglig? Fettsyrorna måste väl fortfarande förbrukas alternativt lagras igen?

Vad är det jag missar. :)

Ja, det är lite av anledningen till att många tar koffein innan t ex morgonpromenader etc. Du hjälper fettförbränningen (fettoxidationen) på traven genom att först frisätta fettsyrorna till blodet.

Gäller för övrigt i olika grad de flesta stimulanter som påverkar katekolaminerna (stresshormon). 3,4 - dihydroxyphenylalanine > DOPA > noradrenalin > adrenalin. Ovanstående hormonsystem är för övrigt även aktiverat i hög grad under fasta. Även kallat fight/flight, eller sympatiska nervsystemet.

Inte bara koffein; synefrin, efedrin, yohimbe, what have you för alla halv-shady fettförbrännare.

hejhopp79
2011-06-07, 11:49
Meh, skrev fel ovan. Ska vara 3,4 - dihydroxyphenylalanine (DOPA) > dopamin

KINGJOHN85
2013-01-02, 01:03
asså jag har använt många märken och alltid tänkt att det är svårt att veta vad som är pillren och vad som är krubbet/träning. Men nu på senare tid är jag mer eller mindre nöjd med min storlek, käkar och tränar på rutin och min vikt hade vart konstant i några månader, så jag drog och köpte ripped pro, halva burken slut nu.. ingen skillnad. Läste denna idag och asså serriöst hur kan de få sälja så mycke skräp http://fitnessexplained.wordpress.com/2013/01/01/fettforbrannare-bantningspiller

FOSHO
2013-01-03, 18:42
Tjena!
Sommaren börjar nu närma sig & jag har funderat på att bli med en del utav mitt fett på kroppen. Någon som rekommenderar någon bra fettförbrännare? Tack på förhand!

Några tips för maximala resultat?

Jag gillar att du gjorde inlägget i Juni och tänkte gå ner till sommaren :smash:
Men koffeintabletter ska väl ge lite energi iaf

Jorgen
2013-01-03, 19:07
Jag gillar att du gjorde inlägget i Juni och tänkte gå ner till sommaren :smash:
Men koffeintabletter ska väl ge lite energi iaf

Jag gillar att du svarar på en fråga som är från 2011. *facepalm*