handdator

Visa fullständig version : Tråden om piercingar och andra kroppsmodifieringar


AngryFinnishGuy
2011-06-04, 21:14
Tänkte kolla om någon delar mitt intresse för piercingar och bodymodificationer.

Skriv vad ni har/kommer ha
Tankar/ideér
Be om hjälp/Ge hjälp
Frågor om sociala relationer och piercingars inverkan på dessa

Allt.

GO!

Kan själv börja med att jag har två öronsnibba som är töjda. 26mm i ena och andra ganska nära.

Sen har jag också en septum piercing som håller på att töjas. Standard på dessa är 1,6mm men jag håller på att dra upp den till 3mm. Smärtsamt, då den ej töjer lika lätt och behagligt som öronen!

http://i53.tinypic.com/2ppdgkp.jpg

Har någon till piercing i planerna. Men dock kommer inte mitt ansikte utsmyckas mycket mera. Kanske en synlig till + en osynligare.. (Antieyebrow + tungan)

Sen har jag drömt länge om en lite 'extremare' grej. Tungklyvning.. Men det kommer trorligtvis lämna som en dröm.. (Men vem fan vet?)


Socialat känner jag mig absolut inte missanpassad. Folk har sina fördomar, men har flertal gånger motbevisat dessa och blivit tackad för att jag har visat hur fel dem kan ha.

Sen så får man ledsna blickar av gammlingar och småpojkar runt 12 års åldern skriker WOW! och frågar hur stort jag töjt (Främst öronen)


Fortsättning följer..

drakfelt
2011-06-05, 09:57
Jag köpte en piercingpistol på ebay härom veckan, använt den på mig själv ett par gånger i öronen men targit ur läkstavarna då det mest var på skoj :)

kan ju tipsa om ebay om man gillar piercingar rent generellt för engångsnålar för kroppspiercing är väldigt billigt

Vinter
2011-06-05, 10:04
Känns bättre att gå till piercare, mindre risk för komplikationer och bra råd.

Har piercing i tungan och en industrial i örat. Har haft en i läppen men den var i vägen för mycket. Det bästa med piercing är att de automatiskt sorterar bort en del folk som undviker dig, vilket är en av orsakerna att ha dem..

AngryFinnishGuy
2011-06-05, 12:35
Känns bättre att gå till piercare, mindre risk för komplikationer och bra råd.

Har piercing i tungan och en industrial i örat. Har haft en i läppen men den var i vägen för mycket. Det bästa med piercing är att de automatiskt sorterar bort en del folk som undviker dig, vilket är en av orsakerna att ha dem..

Haha precis.

Ser ofta på folk som talar med mig hur de ser mig. Finns två scenarion:

1# Dem kan inte kolla mig i ögonen för deras blick går från öra till öra.

2# Dem ser mig i ögonen.


Gissa vem av dessa två jag kommer ha mera att göra med?

Olegh
2011-06-05, 13:17
Det här är ju om möjligt ett ännu konstigare sätt att slösa bort sina pengar på än tatueringar. Det är bara ett sätt att stoppa in sig själv i ett särskilt fack och därefter bli bestört över att folk råkar ha (ofta berättigade) fördomar.

AngryFinnishGuy
2011-06-05, 13:47
Det här är ju om möjligt ett ännu konstigare sätt att slösa bort sina pengar på än tatueringar. Det är bara ett sätt att stoppa in sig själv i ett särskilt fack och därefter bli bestört över att folk råkar ha (ofta berättigade) fördomar.


Vilket fack talar du om nu? Finns ju ett flertal man blivit satt i redan så, berätta gärna!

Förstår inte hur det än på 2000 talet kan finnas så mycket fördomar mot kroppsmodifiering. Men jag lyssnar gärna vad du/ni har för fördomar! Vore intressant att höra vad folk tycker om en.

Jag personligen ser det som konst. Och jag använder min kropp som ett medie för att uttrycka mig. För jag klassar mig själv inte i något specielt fack, visst jag är en Finländare, en Findlandssvensk. Det är väl ett 'fack'. Sen håller jag på med konst, där ingår väl några 'fack' också.

Man kan bli satt i särkskilda fack för vad som hellst. Man/kvinna, Svensk, Finsk, Utlänning, Tatuerad, Kroppsbyggare, Kriminell osv. Vissa väljer man, andra blir man placerad i utan att välja det själv.. Det är inte bara så enkelt detdär heller. Jag har aldrig tänkt att jag tänker töja öronen för att hamna i ett fack, utan det är olika människor som lägger mig i de olika facken. Vad gör dessa sk 'fack' för nytta igentligen? Skapa hat och rädsla?


Sen vill jag också säga att jag vet vilket samhälle jag lever i, det finns och kommer att finnas fördomar. Jag blir inte störd över det, men jag gillar kännslan då man får visa åt en människa att den hade väldigt fel. Öppnar en del ögon, och det är i mitt tycke viktigt. Att folk öppnar ögonen, och ser och tilltalar mig (som exempel) som en individ trotts mina utsmyckningar. En människa, och medmänniska. Då har ju mina öron gjort något gått i alla fall om man vill se på det som så. Snyggt är det ju också enligt mig!

Mvh

G_lund
2011-06-05, 13:51
De flesta kulturer har ju kroppssmyckningar, det är ju bara västvärlden som slutade med det för några hundra år sedan pga att man inte skulle sticka ut o man skulle vårda sitt inre istället eller nått sånt dravel.
Har inte satt mig in i det hela så mycket, jag gör det bara för att det är kul:)

limenka
2011-06-05, 13:53
När jag träffar någon med piercing (stavning?) så glor jag ganska rejält. Inte för jag tycker det är konstigt utan för det är snyggt och fascinerande. Speciellt när det är stora saker i öronen. Samma sak med tatueringar, jag glor bara för att det är snyggt inte för jag tycker det är konstigt. Allt efter som slutar jag glo när jag fått mig en redig blick på allt.

Tyvärr fick jag aldrig pierca mig för morsan när jag var ung. Hade jag fått hade nog gjort hål på allt som gått att ta hål i :D Nu när jag är 20 orkar jag inte börja pierca mig. Har istället börjat tatuera mig :D

sammanfattning: kroppsmodifieringar äger

Müller
2011-06-05, 15:29
1st i ögonbrynet
1st vertikal labret i läppen
2st bröstvårtor (en i varje)
1st i frenum
1st PA
14mm töjjning i örat

mezmerize
2011-06-05, 21:42
20 mm i båda öronen + 6 mm i ena örat
Ring i ena bröstvårtan, hade i andra men fick ta bort den.
Labret, töjd till 3mm, gjorde ont som satan....

Aldrig ångrat dom, skiter i vad folk säger

eternallord
2011-06-05, 22:05
Jag köpte en piercingpistol på ebay härom veckan, använt den på mig själv ett par gånger i öronen men targit ur läkstavarna då det mest var på skoj :)

kan ju tipsa om ebay om man gillar piercingar rent generellt för engångsnålar för kroppspiercing är väldigt billigt

Ingen borde använda piercingpistoler överhuvudtaget och är man inte utbildad är det en dålig ide att syssla med piercingar i någon form.

Jag har just nu 16mm i öronen, 4mm i tungan, snakebites, bröstvårtorna, naveln samt kanske 30% av kroppen tatuerad.

Grotesk
2011-06-06, 11:39
Tämligen färsk, otöjd, septum.

6st ringar i vänster öra.

Tidigare en barbell i mitten utav vardera ögonbryn, men de gick åt helvete och numera stoltserar jag med endast ärren.

Dat be it.

ddewe
2011-06-06, 12:05
Vill pierca ögonbrynen, men min "väldigt nymodiga" familj ser mig redan som en terrorist efter att jag gjorde en stor gadd på ryggen :(

Och angående fördomar så stoppar jag kroppsmodifierade personer i två fack, det är nämligen facket med myndiga personer som skaffat sig en/flera kroppsmodifieringar för att det är snyggt och att dom trivs med det, och det finns facket med 14 åriga tjejer/killar som tror att en töjning i örat automatiskt förvandlar dem till Tony Montana.

AngryFinnishGuy
2011-06-06, 12:51
Så. Fick in 3mms smycket i näsan nu. Återkommer med bild.

Enda som stör mig är att jag tror det vore snyggare med ett smycke på 10mm i diametern, har en 12mm i diametern hemma bara. Får ta det på nästa beställning till CF..

Bara högra örat kvar för att fullända detta pågående töjningsprojektet. ca 4-5mm till mål :)

AngryFinnishGuy
2011-06-06, 12:54
Ingen borde använda piercingpistoler överhuvudtaget och är man inte utbildad är det en dålig ide att syssla med piercingar i någon form.

Jag har just nu 16mm i öronen, 4mm i tungan, snakebites, bröstvårtorna, naveln samt kanske 30% av kroppen tatuerad.


Naveln är ett ganska 'specielt' ställe för en man. Det gillar jag!

Vore coolt med en bild om du vill visa?


Vill pierca ögonbrynen, men min "väldigt nymodiga" familj ser mig redan som en terrorist efter att jag gjorde en stor gadd på ryggen :(

Och angående fördomar så stoppar jag kroppsmodifierade personer i två fack, det är nämligen facket med myndiga personer som skaffat sig en/flera kroppsmodifieringar för att det är snyggt och att dom trivs med det, och det finns facket med 14 åriga tjejer/killar som tror att en töjning i örat automatiskt förvandlar dem till Tony Montana.

Min mamma började gråta då jag berättade om att jag töjer näsan. Fick en redig moralpredikan så nu vet jag vart på henne jag kom ur och att jag borde tänka efter vad jag gör pga. mödan hon har lagt på mig..

Sen förklarade hon att blixtar kommer slå i mig då jag har stort smycke i näsan. "Blixten kommer och slår i dig genom fönstret" Hade hon läst någonstans! Måste akta mig!

Nu kanske det låter som om jag inte hade någon respekt mot mor, men det är tvärtom.

Grotesk
2011-06-06, 13:29
Naveln är ett ganska 'specielt' ställe för en man. Det gillar jag!



Det var länge sedan naveln var ett annorlunda piercingställe för en "man." Både fult och töntigt.

eternallord
2011-06-06, 23:20
Naveln är ett ganska 'specielt' ställe för en man. Det gillar jag!

Vore coolt med en bild om du vill visa?

Lugnt, kniper en bild sen. Tyckte den ursprungliga staven såg lite klen ut så jag har töjt från 1.6 till 2.4.

Försökte även töja bröstvårtorna en gång i tiden, stört omöjligt för min del ska jag säga! Tungan var förbannat tråkig att töja också, det var ordentligt tufft.

Det var länge sedan naveln var ett annorlunda piercingställe för en "man." Både fult och töntigt.

På vilket sätt är det töntigare än någon annan piercing?

TheInsane
2011-06-07, 06:23
Kände som att jag också borde skriva om mina "mods"

Jag har 14mm i öronen, helix, medusa, snakebites, bröstvårtor, navel samt 2 i nacken.
Så man kan säga att jag är klar med mina piercingar dock ska jag töja dem i läppen och trolingen helixen också.

Jag har även implantat i bröstkorgen (3 kulor/domes) samt en hästskoring i högra handen.

Har mer planer men dem tar jag först när dem är gjorda.

rajjan_dammit
2011-06-07, 06:50
Det enda jag tänkt på är de som har så där riktigt uttöjda örsnibbar med runda plattor i och whatnot. Den dagen man blir tvungen att ta ut sin piercing, hur kul är det att ha örsnibbar som hänger ner på axeln?

ddewe
2011-06-07, 07:52
Det enda jag tänkt på är de som har så där riktigt uttöjda örsnibbar med runda plattor i och whatnot. Den dagen man blir tvungen att ta ut sin piercing, hur kul är det att ha örsnibbar som hänger ner på axeln?

Vad jag har hört är det ingen schlager, men det lär väl lika tids nog som allt annat? Eller?

AngryFinnishGuy
2011-06-07, 08:15
Det enda jag tänkt på är de som har så där riktigt uttöjda örsnibbar med runda plattor i och whatnot. Den dagen man blir tvungen att ta ut sin piercing, hur kul är det att ha örsnibbar som hänger ner på axeln?

Stora töjningar läker ju inte helt, men visst drar snibbarna ihop sig.

Om man mår dåligt får man gå till e någon som gör bodymods och ha dem fixade med att skalpelera lite och sy!

eternallord
2011-06-07, 16:34
Vore coolt med en bild om du vill visa?

Sådär:

http://img190.imageshack.us/img190/2720/koloh.jpg

ddewe
2011-06-07, 17:56
Sådär:

http://img190.imageshack.us/img190/2720/koloh.jpg

Stört läcker gadd! No homo

eternallord
2011-06-07, 19:11
Bugar och bockar!

filmjölk
2011-06-08, 08:59
Räknas tatueringar som kroppsmodifieringar?

eternallord
2011-06-08, 09:01
givetvis!

xan
2018-01-08, 18:14
Bästa stället att pierca sig i centrala Stockholm? Vanligt stick i öronsnibben. Ska finnas flera läkningssmycken att välja mellan helst.

Vinter
2018-01-08, 18:19
Bästa stället att pierca sig i centrala Stockholm? Vanligt stick i öronsnibben. Ska finnas flera läkningssmycken att välja mellan helst.

Stay Calm nära Maria Torget, mest professionella i Stockholm. Du kan även småprata med dem, då personalen är trevlig.

unsuspected
2018-01-08, 22:37
Hade aldrig rekommenderat någon annan än Calm.

xan
2018-06-13, 07:26
Fysisk butik i Stockholm som säljer svarta studs?

https://res.cloudinary.com/trendhim/image/upload/f_auto,c_pad,q_80,w_1600,h_1600/media/catalog/product/1/0/10mm-1_1.jpg

Illustrerade mannen
2018-06-13, 10:02
Oj, vilken väckning av en gammal tråd.
Jag hade en del "skrot" istucket i kroppen på div ställen tidigare. Det blev så pass vanligt så det inte var kul längre (plus att jag blev äldre förstås...). Mina örsnibbar var uttöjda till +30mm. Till er som töjer nu - det kostade 14000 kronor att operera igen hålen. Bara så ni vet den dag ni ångrar er.*hug*

unsuspected
2018-06-14, 20:53
Fysisk butik i Stockholm som säljer svarta studs?

https://res.cloudinary.com/trendhim/image/upload/f_auto,c_pad,q_80,w_1600,h_1600/media/catalog/product/1/0/10mm-1_1.jpg

Kolla med Calm

unsuspected
2018-06-14, 20:58
Oj, vilken väckning av en gammal tråd.
Jag hade en del "skrot" istucket i kroppen på div ställen tidigare. Det blev så pass vanligt så det inte var kul längre (plus att jag blev äldre förstås...). Mina örsnibbar var uttöjda till +30mm. Till er som töjer nu - det kostade 14000 kronor att operera igen hålen. Bara så ni vet den dag ni ångrar er.*hug*

Vet att Calm "fixar" töjda öron med mycket bra resultat, dock har jag ingen koll på kostnaden.

AlexGBG
2018-06-15, 16:49
Lugnt, kniper en bild sen. Tyckte den ursprungliga staven såg lite klen ut så jag har töjt från 1.6 till 2.4.

Försökte även töja bröstvårtorna en gång i tiden, stört omöjligt för min del ska jag säga! Tungan var förbannat tråkig att töja också, det var ordentligt tufft.



På vilket sätt är det töntigare än någon annan piercing?

Hur mycket töjde du tungan till? Jag har för mig att jag slutade på 4,8mm =)

xan
2018-09-25, 13:38
(bump)

Hur brukar man göra när det blir inflammerat kring en piercing i örsnibben? Tog ut piercingen så länge, men det kanske bara blir värre om man ska trycka dit den igen efter rengöring. Tvättade smycket med tvål + handsprit och örat med tvål.

svenbanan
2018-09-25, 14:16
(bump)

Hur brukar man göra när det blir inflammerat kring en piercing i örsnibben? Tog ut piercingen så länge, men det kanske bara blir värre om man ska trycka dit den igen efter rengöring. Tvättade smycket med tvål + handsprit och örat med tvål.

Jag vet nada om piercingar. Men mitt sunda förnuft (?) säger mig att det är bättre att ta ut piercingen och rengöra och låta det läka ordentligt och sedan göra hål på nytt (om det behövs). Jag har svårt att tro att en eventuell infektion läker ut lika effektivt om det sitter ett smycke där och skaver...

xan
2018-09-25, 17:08
Jag vet nada om piercingar. Men mitt sunda förnuft (?) säger mig att det är bättre att ta ut piercingen och rengöra och låta det läka ordentligt och sedan göra hål på nytt (om det behövs). Jag har svårt att tro att en eventuell infektion läker ut lika effektivt om det sitter ett smycke där och skaver...

Kostar 500 och sedan måste man gå runt med ett fult läkningssmycke i 2 månader innan man kan sätta i det man vill ha. Det undviker jag ju helst. Ska ringa till stället där jag tog piercingen och höra vad de säger.

trädgårdsmöbel
2018-09-25, 17:52
Nu har jag gått och grunnat på en ny tatuering i 20år (Det var senast jag tatuerade mig), så det är kanske dags att göra slag i saken?

Vad sägs om något Fallout4-inspirerat på underarmen? En Brahmin med karavanpackning? Codsworth? För töntigt?

svenbanan
2018-09-25, 20:38
Kostar 500 och sedan måste man gå runt med ett fult läkningssmycke i 2 månader innan man kan sätta i det man vill ha. Det undviker jag ju helst. Ska ringa till stället där jag tog piercingen och höra vad de säger.

Hittade detta vid en snabb googling. Tydligen inte så bra att ta bort piercingen om man har fått en infektion, eftersom infektionen då kan inneslutas...


Follow these steps to take care of a minor piercing infection:


Wash your hands before touching or cleaning your piercing.
Clean around the piercing with a saltwater rinse three times a day. Use sterile saline (you can find some online) or combine 1/4 tsp. of salt with 8 oz. of distilled water.
Don’t use alcohol, hydrogen peroxide, or antibiotic ointments. These can further irritate the skin and slow the healing process.
Don’t remove the piercing. This can cause the hole to close up and trap the infection.
Clean the piercing on both sides of your earlobe. Pat the area dry with paper towels. (Other materials may leave behind fibers.)

After the infection appears to have cleared, continue this cleaning regimen twice a day until the piercing is totally healed. Remember, an earlobe piercing can take six to eight weeks to heal. Routine care is important during that time.

xan
2018-09-26, 10:41
Vafan, köpte precis alkohol för sår. Ska köpa saltvatten på spray i stället, tack så mycket svenbanan.