handdator

Visa fullständig version : ev ändringar i kostschema


Baha
2011-06-04, 20:45
tänkte köra såhär, vad tycker ni man eventuellt skall ändra eller lägga till

mål, ej tjocka till mig, vikt runt 85, långsiktigt bli lite starkare, kunna äta mkt mat till middag, få och ha bra kondis(ej elit)

06.00 upp jobba, 11.00 lunch kött i olika former+grönsaker, 16.00 sluta jobba, 16.30-17.15 gym, 17.15.bcaaa, 17.16 olika sorters cardio ute spriunga, promenera cykla 15-90 min, runt 18.30 rejäl proppmiddag

är det ett helt värdelöst schema, känner inte direkt att det spelar så stor roll om jag optimerar ökningarna, vill bara typ kunna bänka en 140-150 i 20 år till och hålla viktern ngrlunda men ändå äta fetingmiddagar 5-6 dgr i veckan

blir typ 4-7 pass i veckan hade jag tänkt

borde jag äta mer på dagen, mindre till middagen?

borde jag skära ned på styrkan och öka cardion för att kunna äta ännu mera?

är bcaan efter styrkan onödig onödig?

ja, jag vill typ behålla styrkan och kunna äta som en gris egentligen

hur hade ni gjort? har massa fritid och kan träna massor

kettlebellGuden
2011-06-04, 21:25
Om jag tolkar det hela rätt så är ditt huvudintresse just nu att kunna äta gigantiska middagar. Enklaste lösningen är väl då rimligtvis att bara äta en gång om dagen (middag då vill säga) och då proppa i dig 2-3000kcal.

Baha
2011-06-04, 21:30
ja, men det är typ så jag gör nu, eller en lätt lunch med

kanske är mer en träningsfråga egentligen

hur skall man träna för att mmaximera förbränningen på en dag utan att bli helt förstörd med ett normalt 7-16 jobb och ändå kunna behålla en hyffsad styrka

hur tränar ni som förbrukar massa energi om dagen

flytta den till träningsdelen istället nån mnoderator som vill

kettlebellGuden
2011-06-04, 21:35
ja, men det är typ så jag gör nu, eller en lätt lunch med

kanske är mer en träningsfråga egentligen

hur skall man träna för att mmaximera förbränningen på en dag utan att bli helt förstörd med ett normalt 7-16 jobb och ändå kunna behålla en hyffsad styrka

hur tränar ni som förbrukar massa energi om dagen

flytta den till träningsdelen istället nån mnoderator som vill

Jag gillar skivstångs- eller sandsäckscomplexes för att sparka igång bra med förbränning. Rent allmänt så bör du kunna träna rätt jävla hårt utan större problem förutsatt att du inte har ett väldigt tungt fysiskt jobb..


Om du mest bara vill behålla styrkan du har så kör något easy-strength upplägg 2-3 dagar i veckan och complexes + HIIT andra dagar i veckan. låter ju helt fint i mina öron. Räcker det inte så höj intensiteten eller träningstiden. Eller så får du helt enkelt minska mängden mat... "You can't outlift a donut"

Baha
2011-06-05, 06:36
ja kanske inte är ngn dum ide, kan man som sagt köra ute eller hemma med