handdator

Visa fullständig version : Vi som spelar League of Legends eller tänker börja göra det


Sidor : [1] 2 3 4 5 6 7

Gabriel174
2011-06-04, 19:24
http://www.leagueoflegends.com/

http://www.youtube.com/results?search_query=league+of+legends

Har spelat det i en månad nu ungefär. Finns det fler på brädan som gör det?

ceejay
2011-06-04, 19:39
roligare än HoN?

Gabriel174
2011-06-04, 19:40
roligare än HoN?

Har aldrig spelat det, men vad jag hört av folk som spelat HoN så tycker dom flesta(/alla) att LoL är roligare.

Bör kanske tilläggas att det mig veterligen är skaparna av dota som gjort LoL, men att LoL är en roligare variant :D

Galningen
2011-06-04, 19:41
roligare än HoN?

Enligt mig väldigt mycket tråkigare.

Zibbe
2011-06-04, 19:41
Ballaste förkortningen by far iaf :D

sandberg93
2011-06-04, 19:41
bloodline champion är roligast, lol e lite sådär tbh.

Gabriel174
2011-06-04, 19:42
Enligt mig väldigt mycket tråkigare.

http://img.photobucket.com/albums/v70/sevs41/GetTheFuckOut.gif


Edit: Gäller dig också sandberg!!!!!!!!


LoL är grymt ffs.

Galningen
2011-06-04, 19:45
Framför min åsikt, varför jag ska "gtfo" för det övergår mitt förstånd.

Gabriel Forslund
2011-06-04, 19:45
Enligt mig väldigt mycket tråkigare.

så in i helvete

Gabriel174
2011-06-04, 19:45
Framför min åsikt, varför jag ska "gtfo" för det övergår mitt förstånd.

Ingen demokrati. Du framför ingenting utan min tillåtelse.

Gabriel Forslund
2011-06-04, 19:49
LoL är ett spel riktat till barn och har extremt låg skillcap. Visst, det kanske är kul och spelbart men Dota och HoN är så mycket bättre. Ja, många spelar LoL och det är främst för att det är gratis(barn brukar inte ha så mycket pengar).

Gabriel174
2011-06-04, 19:50
(barn brukar inte ha så mycket pengar).

Vinnarna i LoL-VM får 100 000 dollar så dom får lite pengar till lördagsgodis iaf :D

Kwon
2011-06-04, 19:50
LOL > HoN > Dota > Sitta i Venten med Basshunter
saJixTQNhVY
RprbAMOPsH0
SixwD2zIwHs

Gabriel174
2011-06-04, 19:51
LOL > HoN > Dota > Sitta i Venten med Basshunter
[yt]saJixTQNhVY[yt]
hahaah le fuck :D

Kwon
2011-06-04, 19:55
Har aldrig kört det men Gabriel174 verkar rolig så du får lite support :)

olle111
2011-06-04, 20:04
Jaha 2x coins på HoN, då pajjar det igen.

sandberg93
2011-06-04, 20:21
men folk testa bloodline champion, riktigt roligt tbh.

Gabriel174
2011-06-04, 20:27
Har aldrig kört det men Gabriel174 verkar rolig så du får lite support :)

thx bro <3

ceejay
2011-06-04, 20:28
fan va seg deras hemsidan e

sandberg93
2011-06-04, 20:30
det är ju ett seg game ffs.

Snobbe
2011-06-04, 20:30
Jag har spelat dota hon och lol rätt mycket, jag tycker faktiskt alla 3 är roliga men föredrar HoN. LoL är ganska enkelt om man jämnför med hon eller dota. Du kan t.ex. inte denya creeps eller torn. Du tappar även inte guld när du dör vilket gör att det gör inte så mycket om du dör även iaf inte lika mycket som i hon/dota.

Torn gör lite för mycket skada early game i LoL så det är väldigt enkelt att överleva genom att backa till sitt torn för då är det nästan omöjligt att bli gankad (early game).

LoL är helt klart bra men jag gillar inte det här att de som spelat länge är bättre för att de har runor och summoners vilket iofs kan fixas genom att köra ranked.

Jag kan säga såhär, jag fick från hon till LoL och ägde alla games sen gick jag från LoL tillbax till hon och sög totalt i HoN i någon vecka.....

ceejay
2011-06-04, 20:32
hon kostar väl nu va?

Snobbe
2011-06-04, 20:32
hon kostar väl nu va?

Det har alltid kostat sen det kom ut från betan, kostar dock typ 20dollar vilket är ingenting för ett spel imo.

ceejay
2011-06-04, 20:34
jag lirade det när det var gratis, okej :)

Gabriel174
2011-06-04, 20:34
"Du kan t.ex. inte denya creeps eller torn. " Hur menar du? T.ex Tryndamere kan köra sin Endless Rage och bli immun i 5 sekunder. Poppy kan göra en magi som gör att det blir 1vs1 fight osv.

Men du har nog rätt i att det är ett relativt enkelt spel när man kommer igång :) Tycker att det är kul att spela dock :D spec när man är några polare o snackar i mic och gankar folk hehehehehehehehehehehehehehehehehehehehe :D

Galningen
2011-06-04, 20:37
"Du kan t.ex. inte denya creeps eller torn. " Hur menar du? T.ex Tryndamere kan köra sin Endless Rage och bli immun i 5 sekunder. Poppy kan göra en magi som gör att det blir 1vs1 fight osv.

Men du har nog rätt i att det är ett relativt enkelt spel när man kommer igång :) Tycker att det är kul att spela dock :D

En deny innebär att du dödar dina egna creeps och dina egna torn och på så vis förhindrar motståndaren från att få lats hits och tower kills så de får mindre guld och exp. En ganska grundläggande funktion i DotA/HoN.

lirberr
2011-06-04, 20:39
Visst är lol ganska roligt, men skillcapen ligger så otroligt lågt. Jag tröttnade efter någon månad när jag insåg att alla med rätt hög rating var ungefär lika bra. I hon kan man vara hur bra som helst.

Galningen
2011-06-04, 20:40
Deny creeps/towers är helt ologiskt, döda sina egna krigare?

Sen när blev det ett krav att datorspel ska vara logiska eller ha någon som helst verklighetsanknytning överhuvudtaget?

ceejay
2011-06-04, 20:40
Deny creeps/towers är helt ologiskt, döda sina egna krigare?

man får ju guld per mob oftast, som man lasthittar. Slår man ned sin egen så förhindrar du motståndaren från att få guldet.

Logiskt? Nja. Smart idé? Som fan. Lägger till en helt ny dimension i spelet liksom.

Snobbe
2011-06-04, 20:40
Deny creeps/towers är helt ologiskt, döda sina egna krigare?

Ja otroligt ologiskt, eftersom i LoL så får t.ex. hela laget 150guld när du dödar ett torn. I hon så får man lite mer om man dödar tornet själv sen får hela laget typ 100g. I HoN om du dödar ditt eget torn (går endast o göra när den har typ 1% hp kvar) så får itne andra laget ett skit:)

På creeps så kan du börja denya dom efter att dom är under 50% hp. Då kan du göra så att i earlygame att du inte pushar till deras torn hela tiden (vilket gör att du kan stå mer offensivt mot motståndaren) och man får 50% av xpn om en motståndare denyar sina creeps mot vad du får om du eller dina creeps dödar dom. Samt att du såklart inte får något guld för du får ju inte lasthit.

Gabriel174
2011-06-04, 20:41
fuck HoN, comprende?¿¿

Rabi
2011-06-04, 20:41
Sen när blev det ett krav att datorspel ska vara logiska eller ha någon som helst verklighetsanknytning överhuvudtaget?

Aldrig, jag poängterade det bara.

Galningen
2011-06-04, 20:44
Aldrig, jag poängterade det bara.

Okej. Jag kan hålla med dig om att det är ologiskt.

Gabriel174
2011-06-04, 20:44
Okej, jag kan hålla med dig om att det är ologiskt.

rabi e noob, jag tyckte att det var ganska logiskt

Rabi
2011-06-04, 20:45
rabi e noob, jag tyckte att det var ganska logiskt

intressant att veta.

Snobbe
2011-06-04, 20:47
Iaf vill man slöspela lite så är LoL riktigt bra, man behöver inte spela så seriöst för att kunna hålla sig kvar i gamet. Medans om du dör för mycket i HoN så är du körd resten av gamet. Med körd menar jag att du har boots of speed och 2 bracers när 30min har gått. Vilket är omöjligt i LoL.

Galningen
2011-06-04, 20:52
Iaf vill man slöspela lite så är LoL riktigt bra, man behöver inte spela så seriöst för att kunna hålla sig kvar i gamet. Medans om du dör för mycket i HoN så är du körd resten av gamet. Med körd menar jag att du har boots of speed och 2 bracers när 30min har gått. Vilket är omöjligt i LoL.

Håller definitivt med dig om detta, om jag känner att jag inte orkar lägga ner så mycket energi på mitt spelande så är LoL ett fullt acceptabelt substitut. Vill jag däremot spela ett spel där det krävs lite mer är HoN mitt val.

Ska jag vara helt ärlig tycker jag spelen är lite för olika för att jämföras, enligt mig fyller de två separata nischer.

sandberg93
2011-06-04, 20:53
Lol e sämst

Einar
2011-06-04, 21:00
Jag har kollat någon video men jag fattar inte grejen riktigt. Är det som en mix av wow pvp och starcraft?

Kwon
2011-06-04, 21:10
Jag har kollat någon video men jag fattar inte grejen riktigt. Är det som en mix av wow pvp och starcraft?

Blanding mellan GTA4 och Custers Revenge
DAYxw0hQhIQ

Snobbe
2011-06-04, 21:12
Jag har kollat någon video men jag fattar inte grejen riktigt. Är det som en mix av wow pvp och starcraft?

Det är typ en ny spelgenre som började med dota, det är RTS där man bara styr en gubbe.

ddewe
2011-06-04, 21:15
Att LoL är gratis säger väl en hel del om kvaliteten och medelåldern på spelarna. Milt sagt löjligt att folk ens jämför det där skämtet med HoN. Spelets förkortning/smeknamn summerar spelet otroligt bra!

dupper
2011-06-04, 21:24
Men det är girigt som fan att kräva folk på pengar för att få spela alla heroes. Det är ju ENBART pga det som LoL kan gå in med massa pengar i turneringar etc och få med sitt spel, har inget direkt med eSportsaspekter att göra. Vad jag har hört från duktiga HoN-lirare som lirar LoL är att lol kräver mindre taktik osv.

Carcer
2011-06-04, 21:24
Jag var en gång topp 100 i elo! Trolololo! Lägg till Hyzentlay som vän ifall ni vill köra lite teams :)

JohPz
2011-06-04, 21:33
Hur man kan föredra LoL och HoN framför DotA övergår mitt förstånd.
HoN är bara en smutsig kopia, helt kasst i jämförelse.

Dav0d
2011-06-04, 21:34
Ni som spelar eller tänker börja göra det, jag ber er, tänk om. Spela SC2 som riktiga män.

Rabi
2011-06-04, 21:34
Men det är girigt som fan att kräva folk på pengar för att få spela alla heroes. Det är ju ENBART pga det som LoL kan gå in med massa pengar i turneringar etc och få med sitt spel, har inget direkt med eSportsaspekter att göra. Vad jag har hört från duktiga HoN-lirare som lirar LoL är att lol kräver mindre taktik osv.

Olika gubbar roteras varje vecka, du får alltså testa alla gubbar (dock inte på samma dag/vecka). Om man sedan gillar någon av dem så kan man köpa dem med poäng som får efter varje game. Du behöver alltså inte betala en enda krona.

Lychgate
2011-06-04, 21:38
Med tanke på urvalet av champ's så lär man inte orka lära sig samtliga utan kör en bunt man tycker om. ;)

Lägg till Lychgate om någon känner för att köra Ranked games.

Superm
2011-06-04, 21:39
LoL är väldigt roligt. De som säger att det inte kräver mycket skill vet helt enkelt inte vad det pratar om. Visst håller jag med om att man inte måste vara bäst i världen för att vinna normal games, men försök er på lite ranked.

Har spelat LoL och HoN och måste säga att LoL är bättre på alla sätt o vis.

Prepair to argue.

Fishey
2011-06-04, 21:42
Har försökt spela den men efter ca. 15-20 min så börjar allt crasha och datorn överhettas... Har köpt fläkt för att kyla ner datorn men det hjälpte inte...
Kan någon hjälpa mig?
BTW. SPelet funkar felfritt i 15-20 min

Snobbe
2011-06-04, 21:43
Har försökt spela den men efter ca. 15-20 min så börjar allt crasha och datorn överhettas... Har köpt fläkt för att kyla ner datorn men det hjälpte inte...
Kan någon hjälpa mig?
BTW. SPelet funkar felfritt i 15-20 min

Du måste ta reda på vad det är som överhettas. Köper du en ny chassi fläkt så kommer det inte göra mycket skillnad om grafikkortet blir för varmt osv.

Fishey
2011-06-04, 21:50
Tror det är processorn. Jag köpte en chill mat eller vad den kallas.. Frågade de på elgiganten om den skulle hjälpa mot överhettning och de sa ja :S

ceejay
2011-06-04, 22:11
har installerat skiten nu, time to pleh

Gabriel174
2011-06-04, 22:27
Om ni vill köra så kan vi spela en runda inatt/imorgon.

Jag heter EvilSnape på spelet.

Rabi här på forumet heter FriendlySnape.

Kryss
2011-06-04, 22:28
Det negativa med hon är att skaparna är så jävla dåliga på egna idéer, det är en bra motor till ett gammalt och underbart spel men när de lägger till eget content så blir det sällan bra.

Spelade Dota i väldigt många år och tyckte att nivån var så jäkla mycket sämre i just HoN, mycket ragekids som förstörde så jag provade lol istället. Fördelen med Lol är att de har gjort något helt eget och inte bara tagit någon annans koncept rakt av, så de nya hjältar och items som introduceras går i samma tankebanor och är ofta ganska balanserade.

Du som yrade om småbarn som spelar lol pga att det är gratis verkar totalt ha missat hela affärsidén bakom spelet, jag rekommenderar att du googlar på microtransactions. Något som de har lyckats mycket bra med.

Snobbe
2011-06-04, 23:12
Ni som spelar eller tänker börja göra det, jag ber er, tänk om. Spela SC2 som riktiga män.

När ska folk fatta att det finns olika genrer av spel och alla gillar olika?:)

andnel
2011-06-05, 00:28
LoL är sjukt kul i vart fall! Spela roll om det nu är så att det krävs imbaskillZ för att spela HoN och noskillZ att spela LoL...
Två olika spel, baserade på samma spel.

Gabriel174
2011-06-05, 00:31
Körde nyss en runda med min favoritchampion Tryndamere och mosade, som vanligt, motståndet ;)

drakfelt
2011-06-05, 09:35
låter skoj, 10 min kvar på installationen. vlil spela lolololololol

jimmyboy
2011-06-05, 10:04
Det negativa med hon är att skaparna är så jävla dåliga på egna idéer, det är en bra motor till ett gammalt och underbart spel men när de lägger till eget content så blir det sällan bra.

Spelade Dota i väldigt många år och tyckte att nivån var så jäkla mycket sämre i just HoN, mycket ragekids som förstörde så jag provade lol istället. Fördelen med Lol är att de har gjort något helt eget och inte bara tagit någon annans koncept rakt av, så de nya hjältar och items som introduceras går i samma tankebanor och är ofta ganska balanserade.

Du som yrade om småbarn som spelar lol pga att det är gratis verkar totalt ha missat hela affärsidén bakom spelet, jag rekommenderar att du googlar på microtransactions. Något som de har lyckats mycket bra med.

Fast vad jag hört så har Icefrog arbetat med LoL också...

On topic så har jag nu under dagarna som HoN varit nere funderat på att börja med LoL men har tittat på det och det verkar inte intressant över huvud taget. Vad jag förstod så måste man köpa vissa grejer i spelet och så fast än det är gratis? Tycker det verkar lite lame, betalar hellre en engångssumma och får allt.

Tycker fortfarande att det är kul att det är i princip samma skit ändå i slutändan då Icefrog har haft ett finger med i spelet(n) ha....ha....ha...

Gabriel174
2011-06-05, 11:51
Vad jag förstod så måste man köpa vissa grejer i spelet och så fast än det är gratis? Tycker det verkar lite lame, betalar hellre en engångssumma och får allt.


Menar du för "riktiga" pengar? Isåfall, nej, det stämmer inte.

Varje vecka finns det ett X antal champions man kan spela med. Om du nu gillar en av dessa champions och vill kunna köra med honom/henne så kan du köpa honom, så att du kan spela med honom hela tiden. Pengar får man genom att spela flera rundor. Man får ca 100-150 (?) guld per runda.

JohPz
2011-06-05, 12:01
Fast vad jag hört så har Icefrog arbetat med LoL också...

On topic så har jag nu under dagarna som HoN varit nere funderat på att börja med LoL men har tittat på det och det verkar inte intressant över huvud taget. Vad jag förstod så måste man köpa vissa grejer i spelet och så fast än det är gratis? Tycker det verkar lite lame, betalar hellre en engångssumma och får allt.

Tycker fortfarande att det är kul att det är i princip samma skit ändå i slutändan då Icefrog har haft ett finger med i spelet(n) ha....ha....ha...

Det är väl Guinsoo som arbetet med LoL, dvs hans som utvecklade DotA innan IceFrog tog över. Vår kära groda håller på med Dota 2.

Tediiieee
2011-06-05, 12:04
För att köpa heroes(champions)/skins/runes osv så finns det 2 alternativ. Antingen köpa för riktiga pengar, eller köpa för Influence points (IP) Som man får efter varje match. Man kan få allt ifrån 50 IP till 400. Det finns Champions som kostar 450 upp till 6300 IP.

Kwon
2011-06-05, 14:26
HoN > LoL

Biceps
2011-06-05, 15:33
Vet inte hur HoN är rent spelmässigt när det gäller svårighet men jag hatar verkligen gränssnittet och den röriga grafiken i HoN. LoL är mycket smidigare och känns mer som Dota tycker jag, även om viss funktionalitet är borta eller utbytt. Upplever att LoL är mer ett lagspel än de andra, det går inte att vinna ett game för att man har 1 übergrym spelare om resten feedar.

Största nackdelen med LoL imo är allt strul med servrarna.

Tediiieee
2011-06-05, 15:38
HoN > LoL
LoL > HoN

Vad tycker du egentligen? *popcorn*

Kwon
2011-06-05, 15:44
No clue, just wanted some debate and to see how hardcore the fans are and their reaction :D

Was hoping for a heated response!


HoN > LoL

Tediiieee
2011-06-05, 15:52
i c wat u did there... Nej men jag gillar båda. Började spela LoL när HoN blev ddos:ad. Först tyckte jag det sög stenhårt, men det har växt faktiskt. Tycker det är kul med masteries och runes och summoner spellsen men hatar att man kan ha samma heroes i båda lagen. umad bro, y umad. Bara typ lvl 12 på LoL. Nick ComeAtMeBroUmad

Xtronal
2011-06-05, 16:02
Jag har 1800 rating.. jag vinner!"

pellep
2011-06-05, 18:52
problem med serverna på lol? vad menar ni? har inte haft några som helst problem? visserligen låglvl.

Superm
2011-06-05, 19:35
Äh dom har ju pretty much fixat servrarna nu. Det var mer förr som de strulade

Biceps
2011-06-05, 19:46
Vet inte hur det är nu, men i vintras så gick servrarna ner typ varje helg mer eller mindre. Ibland bara några timmar, ibland hela fredag natt eller lördag natt.

Kryss
2011-06-05, 21:52
Fast vad jag hört så har Icefrog arbetat med LoL också...

On topic så har jag nu under dagarna som HoN varit nere funderat på att börja med LoL men har tittat på det och det verkar inte intressant över huvud taget. Vad jag förstod så måste man köpa vissa grejer i spelet och så fast än det är gratis? Tycker det verkar lite lame, betalar hellre en engångssumma och får allt.

Tycker fortfarande att det är kul att det är i princip samma skit ändå i slutändan då Icefrog har haft ett finger med i spelet(n) ha....ha....ha...

Ja som Joh nämnde så är det guinsoo, han som utvecklade dota innan icefrog kom in i bilden, som utvecklat lol. Har inte hört något om att icefrog skulle hjälpt till med lol.

Jag kanske uttryckte mig lite dumt innan, menade alltså att hon (savage) var kassa på balansen i deras nya hjältar. Inte dota.

Vad gäller betalning så behöver du inte betala för lol, jag betalade dock 200 för att snabblevla upp till 30 (köpte experience boosts) så jag kunde köra ranked snabbare.

Kryss
2011-06-05, 21:56
i c wat u did there... Nej men jag gillar båda. Började spela LoL när HoN blev ddos:ad. Först tyckte jag det sög stenhårt, men det har växt faktiskt. Tycker det är kul med masteries och runes och summoner spellsen men hatar att man kan ha samma heroes i båda lagen. umad bro, y umad. Bara typ lvl 12 på LoL. Nick ComeAtMeBroUmad

Kötta upp till lvl30 och börja spela ranked, där pickar lagen i tur och ordning (1-2-2-2-2-1) med bans samt en hero inte kan spelas av båda lagen. Det som är segt är transportsträckan 1-30 för folk som redan har spelat mycket av liknande spel innan och kan det lite bättre.

Paperbasket
2011-06-12, 18:49
Om det är någon som är sugen på att spela lite matcher skicka ett pm här så kan vi snacka vidare!

lirberr
2011-06-12, 19:05
Chu spelar ju LoL, kanske är kul ändå :P

sp123ltd1
2011-06-12, 22:08
Tänkte börja spela LoL men när jag registrerat mej och ska logga in så kan jag inte logga in även när jag skriver in allt rätt. Använder forgot username funktonen och får samma username som jag angivit vid registreringen. Men jag kan fortfarande inte logga in! Tar du forgot passwod och när jag ska skriva in mitt username så står det att mitt username inte finns! :( Vad tusan ska jag göra?

Nils.R
2011-06-13, 07:29
Tänkte börja spela LoL men när jag registrerat mej och ska logga in så kan jag inte logga in även när jag skriver in allt rätt. Använder forgot username funktonen och får samma username som jag angivit vid registreringen. Men jag kan fortfarande inte logga in! Tar du forgot passwod och när jag ska skriva in mitt username så står det att mitt username inte finns! :( Vad tusan ska jag göra?


Tror du gör misstaget att skriva in ditt summoner-namn när du loggar in.

Du har först ditt login när du loggar in, ditt summoner-namn är det namn andra ser dig som.

Gabriel174
2011-06-14, 20:48
Köra någon? :D

ceejay
2011-06-17, 11:08
yooo, jag lirar en del nu:) rätt kul faktiskt men var skeptisk till det till en början

minsky
2011-06-17, 11:23
Oj den här tråden har jag missat! Såg att det var mycket ont om LoL här i början vilket kan vara bifogat om man har spelat spelet i mer än ett par timmar..
I början när man är och möter motståndare level 1-10 kan man tycka att man är grym och krossar allt och alla men då ska ni spela så pass länge att ni möter motstånd 20-30. Då snackar vi skills.

Jag gillar det!

minsky
2011-06-17, 11:25
Tror du gör misstaget att skriva in ditt summoner-namn när du loggar in.

Du har först ditt login när du loggar in, ditt summoner-namn är det namn andra ser dig som.

Det är tyvärr omöjligt att använda eftersom han inte valt detta namn då han itne kunnat logga in. Kolla forumen på deras hemsida. Säker att du hittar en lösning där

beckman88
2011-06-17, 11:34
har varit lvl 30 i ett antal månader nu och har i stort sätt alla champions. Kör oftast med Leblanc när jag kör rated. Fick nyss 43-10-0 ^^

Gabriel174
2011-06-17, 11:54
Senaste rundan fick jag 27-4-13. Är level 23 just nu.


Någon som vill köra nuuuuuuu elleeeeeer?

Gabriel174
2011-06-17, 12:04
le bump

Akerhage
2011-06-17, 12:34
fin bump efter 10 minuter! Depserat? :p

andnel
2011-06-17, 15:10
har varit lvl 30 i ett antal månader nu och har i stort sätt alla champions. Kör oftast med Leblanc när jag kör rated. Fick nyss 43-10-0 ^^

Haha, what? 43 kills är grymt! 0 assists? Du ägde det andra laget själv? ;)

minsky
2011-06-17, 15:17
oj med de statsen lät det som du mötte otroligt dåligt motstånd eller så är du helt enkelt fantastiskt galet bra! ;)

minsky
2011-06-17, 15:18
(måste bara tillägga att under en proffsmatch är det sällan någon som får över 10 kills)

ceejay
2011-06-17, 15:22
Lägg till mig min summoner heter dustylove

ceejay
2011-06-17, 16:17
köpte twisted fate nu o ska nöta lite på den championen

Nils.R
2011-06-17, 17:24
Skulle vara kul o lira lite kolo-matcher nån gång.

Min summoner heter Sidgrane, bara att adda den som vill lira lite.
Inte level 30 än dock.

Gabriel174
2011-06-17, 17:58
Addade ceejay och Nils.R. Ska någon av er köra ikväll?

Gabriel174
2011-06-18, 11:17
http://www.own3d.tv/live/8624/Riot_Games_High_Definition_Stream

Sniggel
2011-06-18, 15:05
Testade HoN utan att ha spelat dota förut. Slutade av den anledningen att jag aldrig sett maken till en mer ovälkomnande community med ingen förståelse alls för att man inte har spelat 2000+ timmar dota när man joinar en server som heter "ultranoobs only".

Zakath
2011-06-18, 17:27
Spelat en del LoL, speciellt 3v3 som ajg tycker är sjukt kul! Skulle gärna vilja ha ett 3v3 lag för ranked.

Jag är mycket bra med anivia, singed, amumu och helt okej med en bunt andra hjältar. Spelar dock inte så mycket just nu. Har lite prestationsångest över ranked. :P

Vazev heter jag där om ni vill adda.

Grapeman
2011-06-18, 17:29
Heter DETÄRFÄGEL om någon vill dra av en match någon gång.

;)

Lirar Twitch eller Alistar för det mesta.

Gabriel174
2011-06-18, 18:02
Jag har i princip endast kört med Tryndamere och Xin Chao, men efter att ha kollat på LoL-stream så verkar Alistar jävligt skön :D Ska köpa den nu och se hur det går :)

Grapeman
2011-06-18, 18:04
Jag har i princip endast kört med Tryndamere och Xin Chao, men efter att ha kollat på LoL-stream så verkar Alistar jävligt skön :D Ska köpa den nu och se hur det går :)

Rätt så rolig att spela faktiskt, köpte honom som första-hero. Lessnade fort av någon anledning, men nu har jag gått tillbaka igen. :)

Mest support, men man kan kötta en hel del med lite tur. :D

Gabriel174
2011-06-18, 18:07
Rätt så rolig att spela faktiskt, köpte honom som första-hero. Lessnade fort av någon anledning, men nu har jag gått tillbaka igen. :)

Mest support, men man kan kötta en hel del med lite tur. :D

Såg jävligt bra ut med mkt AP faktiskt, och han kan ta en del skada utan att dö. Ska köra honom och se ifall det går bra :D

ceejay
2011-06-18, 18:23
vad menas med ad?

jag antar att ap är ability power

Gabriel174
2011-06-18, 18:26
vad menas med ad?

jag antar att ap är ability power

attack damage tror jag :)

Nils.R
2011-06-18, 19:04
attack damage tror jag :)

stämmer

Mollestam
2011-06-18, 19:05
Testade HoN utan att ha spelat dota förut. Slutade av den anledningen att jag aldrig sett maken till en mer ovälkomnande community med ingen förståelse alls för att man inte har spelat 2000+ timmar dota när man joinar en server som heter "ultranoobs only".

Haha, jo det känner man igen...

Första femton matcherna blev man inget annat än hatad. Men när man kommit in i det lite så tycker jag att HoN-communityn är helskön!

Kwon
2011-06-18, 19:24
Testade HoN utan att ha spelat dota förut. Slutade av den anledningen att jag aldrig sett maken till en mer ovälkomnande community med ingen förståelse alls för att man inte har spelat 2000+ timmar dota när man joinar en server som heter "ultranoobs only".

Kör LoL med Ceejay och grabbarna då

Bara Kolo-folk i rummet = Förstående och sympatiska individer

Kwon
2011-06-18, 19:24
Heter DETÄRFÄGEL om någon vill dra av en match någon gång.

;)

Lirar Twitch eller Alistar för det mesta.

Du har Fägel? :D

minsky
2011-06-18, 22:37
Någon som var på DH idag? Satt och kollade några matcher i montern och lyckades även kamma hem 4500 riot points samt posa lite med spelarna. Känner mig som en fanboy..

Gabriel174
2011-06-18, 22:52
Någon som var på DH idag? Satt och kollade några matcher i montern och lyckades även kamma hem 4500 riot points samt posa lite med spelarna. Känner mig som en fanboy..

nop men kolladepå stream :D

ceejay
2011-06-18, 23:32
föööck va dåligt det går

jävla feedad vlad ägde upp oss totalt

minsky
2011-06-19, 00:43
Det jobbiga är ju att råkar nån champ bli feedad är det rätt svårt att göra något åt det. Fan jag kanske ska spela istället för att hänga här :P

Biceps
2011-06-19, 00:54
Har suttit som en tvättäkta nörd och kollat sändningar från DH idag :D
Kul när det är på hög nivå och minsta snedsteg får avgörande följder...

Gabriel174
2011-06-19, 01:30
Har suttit som en tvättäkta nörd och kollat sändningar från DH idag :D
Kul när det är på hög nivå och minsta snedsteg får avgörande följder...

+1 :)


körde min tredje runda med alistar, fick typ 17 assist. den e ganska nice, speciellt när jag drar min ulti och hoppar in bland folk. känns som att dom knappt tar skada - och då tar mitt lag deras starkaste spelare, o jag kör mina stuns osv så kan vi döda ett helt lag. nice o va tank :D

Carcer
2011-06-19, 09:18
föööck va dåligt det går

jävla feedad vlad ägde upp oss totalt

Adda hyzentlay så ska jag carrya er något game :)

Grapeman
2011-06-19, 10:04
Du har Fägel? :D
DU HAR FÄGEL DÄÄR! :Virro

ceejay
2011-06-19, 11:13
HOLY SHIET!


2h 20min waiting time på att komma in på LoL just nu.

ceejay
2011-06-19, 11:14
som ökade till 2h 38min efter en refresh :O

ceejay
2011-06-19, 11:20
2h 57 min!=!?!?!?!?!?!??!

ceejay
2011-06-19, 11:30
fuuuuuu

http://data.fuskbugg.se/skalman02/4dfdcfb8dd33b_fuuuuuuuuuuuuuu.JPG

Gabriel174
2011-06-19, 11:54
lolwtf :S är väl antagligen ngt fel med servrarna. brukar dock hoppa väldigt mycket ibland. kan gå ner någon timme efter 5 min

Grapeman
2011-06-19, 12:13
För mig står det bara "Busy" när jag försöker logga in, bara vänta och försöka igen antar jag.

ceejay
2011-06-19, 12:15
jag slängdes ur kön och nu står det bara busy


edit:

kom in igen och nu står det Approximate waiting time: Calculating.....

herregú

ceejay
2011-06-19, 12:18
fuuu, 3 timmar igen.

Grapeman
2011-06-19, 12:23
Meh, jag som blev sugen på att dra av en match. Jaja...

ceejay
2011-06-19, 12:31
slängdes ur igen, jefla servrar...

Nils.R
2011-06-19, 12:33
Servern var nere för underhåll tidigare, antagligen därför den inte funkar så bra nu :P

Zakath
2011-06-19, 14:19
145 000 tittare just nu.

http://season-one-championship.eu.leagueoflegends.com/

ceejay
2011-06-19, 14:38
jag hatar när man inte kan joina ett nytt game då det står att man fortfarande är med i ett existerande game.

ceejay
2011-06-19, 14:41
synd att den där streamen var i kass kvalle zakath

Zakath
2011-06-19, 15:00
synd att den där streamen var i kass kvalle zakath

Välj HD :) Tycker kvaliteten är bra. Och mycket grymma matcher, så kul att se de europeiska lagen mot de amerikanska!

ceejay
2011-06-19, 15:07
tog hd, såg förjävligt ut ändå :D

kanske jag som är för kräsen

minsky
2011-06-19, 15:17
Kollar ni från own3d.tv? Vet inte om det är samma upplösning där som på league-sidan

ceejay
2011-06-19, 15:17
asså förhelvete.

kan inte spela för att det har stått att jag är assigned to an existing game. Stått i typ 1h+.

Hur får jag bort det?

Biceps
2011-06-19, 21:48
Sjukt nice matcher idag. Go EU :D

ceejay
2011-06-19, 21:50
nu harom problem med servrarna igen. slängdes ur kön efter 40min och nu går det inte att logga in

Gabriel174
2011-06-19, 22:04
min polare slängdes också ut ur servern. dom har knasat mkt idag, hoppas det blir bättre imorn

minsky
2011-06-19, 23:18
Lyckades köra en match runt 21.30 men nu var det 1h kö igen..alltså DH sabbar ju allt :P

ceejay
2011-06-19, 23:19
kom precis in igen nu, dags o lira

minsky
2011-06-20, 00:22
Btw, mitt alias är Mickey Atlas. Är det okej att lägga till lite trevliga koloiter? :)
(en del av er verkar köra sent vilket uppskattas!)

Gabriel174
2011-06-20, 01:19
Btw, mitt alias är Mickey Atlas. Är det okej att lägga till lite trevliga koloiter? :)
(en del av er verkar köra sent vilket uppskattas!)

jag spelar nu :) o har spelat i två timmar. EvilSnape

Zakath
2011-06-20, 11:02
Snart börjar det!
http://season-one-championship.eu.leagueoflegends.com/

Får se om vi kan slå gårdagens 200 000 tittare :D

Donner
2011-06-20, 11:17
Snart börjar det!
http://season-one-championship.eu.leagueoflegends.com/

Får se om vi kan slå gårdagens 200 000 tittare :D


12.30 svensk tid?

Zakath
2011-06-20, 11:27
12.30 svensk tid?

Vet faktiskt inte riktigt, men skulle gissa på det, 13.30 Central european time.

Donner
2011-06-20, 11:36
Känns som att det kan vara någon annan tid. Då hinner jag nog med mitt rygpass nu! :)

Zakath
2011-06-20, 11:43
Känns som att det kan vara någon annan tid. Då hinner jag nog med mitt rygpass nu! :)

Japp! Och de grymmaste matcherna kommer ju i slutet :D

Donner
2011-06-20, 12:37
började det 13.30 eller missade jag något?

Zakath
2011-06-20, 13:17
började det 13.30 eller missade jag något?

13 tror jag, första matchen klar. Fnatic går vidare :D

Donner
2011-06-20, 13:29
13 tror jag, första matchen klar. Fnatic går vidare :D

Den såg jag, vilken slakt. Får se om aaa kan repa sig nu :)

ceejay
2011-06-20, 14:05
är annie kul att spela? funderar på att köpa

Kryss
2011-06-20, 14:24
Ptja, själv ruttnade jag som tusan på att hålla koll på stunnen med annie.

ceejay
2011-06-20, 14:24
hah, ska teste annie iaf :) verkar som en skön gankare

Donner
2011-06-20, 14:49
hah, ska teste annie iaf :) verkar som en skön gankare

Blev också sugen så köpte henne precis, 16k poäng så lika bra att vaska lite.

andnel
2011-06-20, 14:59
är annie kul att spela? funderar på att köpa

Hon är sketrolig, som de flesta andra heroes, bara man vet vad man ska hålla koll på och när man ska hålla koll på det. En sådan sak är hennes stun - om du inte använder den på rätt sätt kan du lika gärna skita i att spela henne :)

ceejay
2011-06-20, 15:07
bah jag dör helatiden :P

Donner
2011-06-20, 15:31
bah jag dör helatiden :P

Lyckades med 6-3 första gamet, men tror det va mitt lag som carrya mig :D

Grotesk
2011-06-20, 16:23
Det var tider när man var så bra på LoL så att man tom. blev anklagad för att fuska.

Man kanske skulle dra igång det igen, såvida det inte förändrats cpmycket?

Lychgate
2011-06-20, 17:41
Har totalcrashat hela DH helgen. Är som att dom vill att man bara ska titta på tävlingen istället för att spela. *mini

ceejay
2011-06-20, 21:12
servrarna är nere :(

Donner
2011-06-20, 21:20
Finalen börjar kl 00.00 eller?

Kryss
2011-06-20, 21:40
Det var tider när man var så bra på LoL så att man tom. blev anklagad för att fuska.

Man kanske skulle dra igång det igen, såvida det inte förändrats cpmycket?

Är inte det standard vid låg elo att anklaga folk som spöar en för att fuska? :D

Biceps
2011-06-21, 02:45
Grym final. Gött att Fnatic vann, fransmän är så dryga :D

minsky
2011-06-21, 12:13
Hatten av för Fnatic, otroligt grym prestation. Shushei´s Gragas imitation kunde jag dock varit utan.. ;)

Grotesk
2011-06-21, 15:24
Är inte det standard vid låg elo att anklaga folk som spöar en för att fuska? :D

Låg elo?

ceejay
2011-06-21, 22:28
veigar va riktigt rolig

9 0 11 i score :P fast mötte inte de bästadirekt

Biceps
2011-06-22, 03:47
Custom game? :D

minsky
2011-06-22, 13:32
veigar va riktigt rolig

9 0 11 i score :P fast mötte inte de bästadirekt

"Stop laughing, i AM evil"

Kryss
2011-06-23, 11:21
Låg elo?

Rating vid ranked games.


Jahopp, ny patch, så har de nerfat favoritjunglarn Nunu såklart.
Dags att variera heroes lite och lära sig lite nya, behöver lägga till en annan junglare och en ap-hero till min arsenal.

ceejay
2011-06-23, 11:24
fan, jag behöver mer IP :P

minsky
2011-06-23, 12:15
Rating vid ranked games.


Jahopp, ny patch, så har de nerfat favoritjunglarn Nunu såklart.
Dags att variera heroes lite och lära sig lite nya, behöver lägga till en annan junglare och en ap-hero till min arsenal.

Får man föreslå Warwick eller Amumu som ny junglare?
Båda gör det ypperligt och kan även ganka hyfsat okej

Nils.R
2011-06-23, 12:39
Den nya hjälten ser ut att kunna jungla med ifall du är sugen på nåt helt nytt

Nils.R
2011-06-23, 12:45
36min login-kö klockan 13:45... du skojar med mig

minsky
2011-06-23, 18:21
Vilken jävla skitdag att spela League på. OM man kommer in så åker man ut efter ungefär en match. Och får då snällt vänta 1-2 h och så lite kö på det för att kanske kunna spela en match till. Jisses.

Donner
2011-06-23, 19:13
Kommer inte ens in på skiten nu. Hade gladeligen betalat 200 kr och köpt det för att få ett fungerande spel.

Gabriel174
2011-06-23, 19:24
fan va segt

Gabriel174
2011-06-23, 20:21
funkar nu

ceejay
2011-06-23, 20:24
time to game!

Gabriel174
2011-06-23, 22:27
ceejay var grym med veigar alltså.

själv körde jag med trynd, var lite ovan och fick en värdelös början... och jag vill ha kills så att jag kan köpa infinity edge och massa annat skit... men blev istället 22 assists totalt GAAAH

ceejay
2011-06-23, 22:29
vilket game :P

tror jag fick 20 - 5 - 20 till slut eller något sånt

Daniel L
2011-06-23, 22:30
Någon som vill lira?

ceejay
2011-06-23, 22:31
blir nog inge mer idag för mig

adda dustylove om du vill lira senare ngn gång

Daniel L
2011-06-23, 22:34
Alright!

Lychgate
2011-06-23, 22:34
Lägg till Lychgate så kan vi dra ett par games. Dock inte idag då sängen väntar. Har knappt kunnat spela iaf med dom konstanta disconnectsen. Blev en 1v1, jag som Cho'Gath mot en Blitzcrank för att resterande inte reconnectade. *gah!*

Gabriel174
2011-06-23, 22:47
Någon som vill lira?

lust o köra nu?

Daniel L
2011-06-23, 23:15
lust o köra nu?

Namn, brah?

Gabriel174
2011-06-23, 23:16
Namn, brah?

EvilSnape :) e inne om 10 minuter. Vi är tre pers så du e välkommen in ;)

Gabriel174
2011-06-24, 00:55
lol jag har blivit sämst på lol

8-8-12 fick jag nyss när jag körde med daniel

Gabriel174
2011-06-24, 16:07
shit äntligen funkar det

Nils.R
2011-06-24, 16:42
shit äntligen funkar det

Funkade för mig innan idag, nu får jag bara Busy på login-skärmen

Gabriel174
2011-06-24, 19:07
Funkade för mig innan idag, nu får jag bara Busy på login-skärmen

jo är så av och till men funkar perfa nu

Gabriel174
2011-06-24, 19:53
carcer o lychgate e Proooooooessss :D

Lychgate
2011-06-24, 20:00
Skitserver. Session closed och nu är det Server buzy igen. *gah!*

Jag som tänkt dominera med Singed!

Gabriel174
2011-06-24, 20:01
Skitserver. Session closed och nu är det Server buzy igen. *gah!*

Jag som tänkt dominera med Singed!

gaah precis när jag invitade :D

Carcer
2011-06-24, 20:06
carcer o lychgate e Proooooooessss :D

haha bara lite grann :P

Gabriel174
2011-06-24, 21:32
om ja kör AP vad bör jag börja med? en dorians ring och sen?

Nils.R
2011-06-24, 21:34
om ja kör AP vad bör jag börja med? en dorians ring och sen?

Med vilken hjälte?

Gabriel174
2011-06-24, 22:19
amumu e niiiice :D fick 5 0 15 nyss

Med vilken hjälte?

alistar

mulliy
2011-06-25, 00:42
Gav lol en chans tillslut, har nog aldrig haft ett spel så kort tid på min dator! Vad är roligt med att vara väldigt lam? Man står där och slår lite, man får lite hp vänder hem får mer hp, springer tillbaka, slår lite, får lite hp igen, springer hem. Allt för att inte dö så man inte missar lite xp...

Spelar jag offensivt som man bör göra om man vill få någon glädje utav spelet så dör man ju bara och hamnar efter i level och blir dödat resten av spelet...

Gabriel174
2011-06-25, 01:37
ge det mer än några matcher. man ska inte vara alltför offensiv och dö, men inte vara för passiv och få sina turrets slaktade. säger väl sig självt att man inte kan attackera fem personer utan att dö. dessutom är det vissa champions som är starka early games men suger late games.. och är du ngn som är bra late games, t.ex. tryndamere, bör du vara passiv i början tills du fått dina items... sen kan du gå på offensiva räder lite hur du vill

Biceps
2011-06-25, 02:29
Fan vad EU-servrarna ska ***** sig ikväll då.

mulliy: Klart du kan spela offensivt, men du måste lära dig identifiera när det är rätt läge att köra. Det är inte UT/Quake...

minsky
2011-06-25, 11:26
Heter "Mickey Atlas" på league och spelar nästan varje kväll från 23 och framåt, så ifall det finns några andra nattugglor på brädan så lirar jag gärna in på småtimmarna. Har lagt till en del av er redan!

Gabriel174
2011-06-25, 11:38
6 3 21 nyss med amumu den e riktigt nice! :D ska dra och träna nu vid ett, ska köra vid 4-5 tiden om ngn vill lira

Snobbe
2011-06-25, 12:10
Gav lol en chans tillslut, har nog aldrig haft ett spel så kort tid på min dator! Vad är roligt med att vara väldigt lam? Man står där och slår lite, man får lite hp vänder hem får mer hp, springer tillbaka, slår lite, får lite hp igen, springer hem. Allt för att inte dö så man inte missar lite xp...

Spelar jag offensivt som man bör göra om man vill få någon glädje utav spelet så dör man ju bara och hamnar efter i level och blir dödat resten av spelet...

Spelar man dåligt så dör man ja, spelar du bra offensivt så dör du inte.

Lychgate
2011-06-25, 12:35
14/2/15 som jungle Cho'gath i ranked precis. Hade ~450 AP på slutet med 3.5k hp. :hbang: Han är brutal på ganks om man sätter rapture.

Zakath
2011-06-25, 13:32
Finns det några här som kör ranked (och har skype) och är sugna på att bilda ett 3v3 lag?

Adda Vazev isåfall. :)

Gabriel174
2011-06-25, 15:29
Finns det några här som kör ranked (och har skype) och är sugna på att bilda ett 3v3 lag?

Adda Vazev isåfall. :)

lychgate o carcer e grymma :)

Nils.R
2011-06-25, 15:38
Alla som lagt in sina nicks hittills


Carcer:Hyzentlay
Lynchgate:Lynchgate
Gabriel174:EvilSnape
Rabi:FriendlySnape
Tendiiieee:ComeAtMeBroUmad
Ceejay:dustylove
Nils.R:Sidgrane
Zakath:Vazev
Grapeman: DETÄRFÄGEL
minsky: Mickey Atlas


den som lägger in efter kan ju citera detta och lägga in sig själv i listan

Daniel L
2011-06-25, 15:41
Är det bara jag, eller har det varit otroligt mycket strul med servrarna den senaste veckan?

Gabriel174
2011-06-25, 15:52
Är det bara jag, eller har det varit otroligt mycket strul med servrarna den senaste veckan?

mm galet mkt pga DH :/

fifaeenn fick sessino closed nyss

Lychgate
2011-06-25, 16:06
LYCHGATE! Alla tror det är Lynchgate! *gah!*

Död åt folk som spelar Twisted Fate i ranked med noll koll på kartan och missar Pick a Card konstant.

Gabriel174
2011-06-25, 16:09
inne om två min då blir det lite game :D

ceejay
2011-06-25, 16:11
LYCHGATE! Alla tror det är Lynchgate! *gah!*

Död åt folk som spelar Twisted Fate i ranked med noll koll på kartan och missar Pick a Card konstant.

hehe :) Inte många som kan lira TF bra.

Kwon
2011-06-25, 16:27
Mitt nick är unR Pobelter

Lynchgate äger btw

Superm
2011-06-25, 18:20
Mitt nick är unR Pobelter



Säker på deT?

ceejay
2011-06-25, 21:08
lirade lite urgot. gick bra i början men skit sen.

ceejay
2011-06-26, 23:04
http://data.fuskbugg.se/skalman02/4e07acbb92644_awesome.JPG


jag är rätt nöjd. Jag älskar veigar! hade typ 830 AP i slutet, kunde combodöda vem som helst

minsky
2011-06-27, 13:47
Ser nice ut ceejay! Kör du midline? Nu fick du ju ruskigt bra med kills och pengar ändå, men annras skulle jag vilja se bättre cs! (creep score)

Snobbe
2011-06-27, 16:09
mm galet mkt pga DH :/

fifaeenn fick sessino closed nyss

Vadå pga DH?:) Förstörde DH servrarna? Riot suger och vägrar uppgradera EU servrarna....

ceejay
2011-06-27, 16:25
Ser nice ut ceejay! Kör du midline? Nu fick du ju ruskigt bra med kills och pengar ändå, men annras skulle jag vilja se bättre cs! (creep score)

jag hade all gear jag ville ha så fokuserade inte på creep så mkt i lategame

ceejay
2011-06-27, 16:44
drog en 16-2 score nu, jävlar vad jag älskar veigar när jag får deathfires grasp

ceejay
2011-06-27, 20:14
asså madafakka det står att servern är busy. kan inte ens komma till inloggningssidan

Lychgate
2011-06-27, 20:21
Otroligt struligt det senaste. När LoL servern funkar är det mitt egna nät som jävlas. Det byts iaf ut nu i veckan.

Team Fortress 2 är gratis iaf nu. :)

ceejay
2011-06-28, 13:45
FML

http://data.fuskbugg.se/skalman02/4e09cc9dac49f_possum.JPG

Kwon
2011-06-28, 14:00
Säker på deT?

Jodå, Lynchgate är en av de främsta imo.

Carcer
2011-06-28, 15:10
Segt att komma in idag...

Chaaarles
2011-06-28, 15:14
jag är rätt nöjd. Jag älskar veigar! hade typ 830 AP i slutet, kunde combodöda vem som helst

Åhh, fyra twl-människor i ditt lag.. min goda gamla wow-guild.

ceejay
2011-06-28, 17:02
heh, ingen aning om vilka de är :P

Bara jag som nöter just nu!?

Hell yeah. då blev jag snuvad på några kills också
http://data.fuskbugg.se/skalman02/4e09faf1775f6_awesome%20possum.JPG

Lychgate
2011-06-28, 17:21
Tar ett par dagars paus till Servern är stabil igen. Sen blir det att nöta. :)

Ceejay är pro med Veigar. :hbang:

ceejay
2011-06-28, 17:30
det är så skönt att veta exakt hur jag ska lira veigar samt vilka items jag ska köra


ska börja nöta någon annan champion snart, körde TF ett tag, men tröttnade.

Nils.R
2011-06-28, 17:46
det är så skönt att veta exakt hur jag ska lira veigar samt vilka items jag ska köra


ska börja nöta någon annan champion snart, körde TF ett tag, men tröttnade.


Varför kör du med roden när ingen i motståndarlaget hade nån direkt MR?

Tricklew
2011-06-28, 18:37
Hur funkar lol just nu då? Började igår, första gången spelat något liknande spel sedan dota var ungefär 1 månad gammalt. Måste man köpa dom nya gubbarna för att få dom? För pengar? Verkar ju bli skitdyrt så många gubbar som existerar, så antar att jag missat något?

ceejay
2011-06-28, 19:57
Hur funkar lol just nu då? Började igår, första gången spelat något liknande spel sedan dota var ungefär 1 månad gammalt. Måste man köpa dom nya gubbarna för att få dom? För pengar? Verkar ju bli skitdyrt så många gubbar som existerar, så antar att jag missat något?

Dom ger en en ny free lineup varje vecka typ så man kan variera sig lite. Vill man spela någon som inte finns med i den lineupen måste man köpa gubben, det kan man antingen göra för IP som man får när man spelar matcher eller RP som man kan köpa för pengar.

ceejay
2011-06-28, 19:58
Varför kör du med roden när ingen i motståndarlaget hade nån direkt MR?

venne, pallade inte köpa archangels staff ;)

Tricklew
2011-06-28, 20:01
Dom ger en en ny free lineup varje vecka typ så man kan variera sig lite. Vill man spela någon som inte finns med i den lineupen måste man köpa gubben, det kan man antingen göra för IP som man får när man spelar matcher eller RP som man kan köpa för pengar.

När jag kollade igår kunde man inte köpa någon för IP, är du helt säker på att man kan göra det?

ceejay
2011-06-28, 20:02
När jag kollade igår kunde man inte köpa någon för IP, är du helt säker på att man kan göra det?

med tanke på att jag köpt champions för IP så är jag rätt säker ja ;)

In i store, orangea knappen och på champions.

Tricklew
2011-06-28, 20:06
med tanke på att jag köpt champions för IP så är jag rätt säker ja ;)

In i store, orangea knappen och på champions.

Ja, sedär, undra vad jag kollade på igår.

Edit: Var kanske skins, där verkade de flesta kosta RP.

ceejay
2011-06-28, 20:17
lol förfan.


Min kötid efter varje refesh:

14 min
19min
27min
17min
32min

förhelvete

Nils.R
2011-06-28, 20:58
venne, pallade inte köpa archangels staff ;)


Soulstealer är rätt fin om du köper den tidigt och gamet går bra.

Rod of ages funkar fint med, så får du lite mer hp dessutom.

ceejay
2011-06-28, 21:55
mjo, men jag har upp till 4-5 items bestämt mig vad jag ska ha. det är typ sista som jag inte riktigt vet
man får gå efter gamet litegrann då

ceejay
2011-06-28, 21:56
Haha! En snubbe trodde jag var pro ;) Tyvärr torskade vi men hade en leaver i slutet när vi höll på o vända...

http://data.fuskbugg.se/skalman02/4e0a3f8a4b200_proceejay.JPG

Tediiieee
2011-06-28, 21:58
Lite jobbigt och möta 3 st banshees? :P

pellep
2011-06-28, 21:59
nu går ju förvisso inte spelet ut på mest kills? xD

ceejay
2011-06-28, 22:00
Lite jobbigt och möta 3 st banshees? :P

singed var insane svår att döda. Kunde inte bursta honom död från full health :/

Resten var lite lättare.

ceejay
2011-06-28, 22:00
nu går ju förvisso inte spelet ut på mest kills? xD

i princip, joho?! :D

Lychgate
2011-06-28, 22:03
Banshees är ganska överskattat. Är t.ex. Shen smart kör han Vorpal blade för att spräcka efter taunt. Ifall han nu initiatar. ;)

Dock så skulle Cho'gath spöa Veigar. Eller Galio om man känner sig riktigt dryg. :D

ceejay
2011-06-28, 22:07
skulle oneshotta chogath ;)

först stun

slänger min dark matter
slänger min deathfire grasp innan dark matter landar
slänger ultin direkt efter graspen
sen kanske avslutar med Q baleful strike(?)

deathfire grasp 35% av 100% hp = massor + en del av deras ap
dark matter 1220 dmg
Ulti 1600dmg
baleful strike 800 dmg

Så 3620dmg + deathfire grasp, i en burst

Donner
2011-06-28, 22:09
Detta är helt värdelöst. Går ALDRIG att lira på kvällarna längre.

Carcer
2011-06-28, 22:33
skulle oneshotta chogath ;)

först stun

slänger min dark matter
slänger min deathfire grasp innan dark matter landar
slänger ultin direkt efter graspen
sen kanske avslutar med Q baleful strike(?)

deathfire grasp 35% av 100% hp = massor + en del av deras ap
dark matter 1220 dmg
Ulti 1600dmg
baleful strike 800 dmg

Så 3620dmg + deathfire grasp, i en burst

Skälet att veigar inte är så spelad i rankad är att han inte är särskilt bra i early game, dvs han kan bli förnekad farm av många andra solo karaktärer.

Dock så är han en bra noob stompar karaktär :)

ceejay
2011-06-28, 22:36
Skälet att veigar inte är så spelad i rankad är att han inte är särskilt bra i early game, dvs han kan bli förnekad farm av många andra solo karaktärer.

Dock så är han en bra noob stompar karaktär :)

mjo, han är rätt svår till jag får tag i deathfire grasp och kan börja oneshotta folk. Är väldigt försiktig ibörjan

Vunnis
2011-06-29, 00:03
11-4-12 som morgana :cool:

minsky
2011-06-29, 00:11
Singed är en lurig karaktär! Inte så rolig att spela men kan vara kul att dryga sig och "baita" noobs med :P

Snobbe
2011-06-29, 07:15
Singed är en lurig karaktär! Inte så rolig att spela men kan vara kul att dryga sig och "baita" noobs med :P

Singed är otroligt bra hero, jag är själv inte bra på att spela honom men man såg från matcherna på DH att han kan vara grymt bra.