handdator

Visa fullständig version : öka muskel volym!


TheRambo
2011-06-02, 17:36
Tjenare!

Jag vill ha lite tips om muskel ökning. efter jag har tränat mitt pass på gymmet så tar jag alltid 100% protein whey. jag hade tänkt att börja med kreatin monohydrat för jag inte känner att jag inte gör 100% på gymmet.

men jag tränar styrketräning 3 ggr i veckan och barmarksträning med mitt hockeylag 2-3 gånger i veckan.

jag undrar om jag ska ta kreatin monohydrat ska jag använda det på barmarken och dom dagar jag tränar styrke träning och vilo dagar?

och jag har hört att kreatin monohydrat omsätter vatten. den del vatten man får i musklerna är det bara vatten eller är det muskler?

och skulle man kunna blanda proteinet och kreatinet efter tränings passet?

har även läst lite om no-xplode och det verkar vara omtyckt hur skulle det vara för mig tro ?

jag har även massa underhuds fett som gör att man inte ser mina muskler och blod ådror lika väl.

och om ni har andra kosttillskott som tycks passa efter mina önskemål så äre bara att lägga till ett tips.

tacksam för svar/ RAMBO

Chaliza
2011-06-02, 17:49
Det du eftersträvar görs till 99.9% utav träning och kost. Du kommer inte få stora muskler av kosttillskott, utan bra träning och bra kost är svaret på din fråga.

TheRambo
2011-06-02, 18:01
ja, det är klart men kosten man äter i skolan eller på ett sommarlov duger inte, man får oftast inte i sig tillräckligt med protein.

Fugly
2011-06-02, 18:03
Gör så att du får det då.

Namnet på proteinet har inget med din prestation att göra (100% whey protein).

TheRambo
2011-06-02, 18:04
tänkte mer på att jag skulle börja ta kreatin. för att öka min prestationsförmåga

Spridis
2011-06-02, 18:43
Ta du ditt kreatin, men jag tycker du presterar rätt bra redan med 5-6 träningar per vecka!

Gabriel Forslund
2011-06-02, 18:52
ja, det är klart men kosten man äter i skolan eller på ett sommarlov duger inte, man får oftast inte i sig tillräckligt med protein.

Om du har sommarlov borde du ha massvis med tid att äta ordentligt?

TheRambo
2011-06-02, 18:53
tänke inte så, tänkte mer att jag ska kunna prestera mer medans jag tränar.

TheRambo
2011-06-02, 18:54
ja, jag kanske har lite tid ibland men jag är en kille som inte har så höga kunskaper inom matlagning :D

HondaRider
2011-06-03, 12:12
Tjenare!

Jag vill ha lite tips om muskel ökning. efter jag har tränat mitt pass på gymmet så tar jag alltid 100% protein whey. jag hade tänkt att börja med kreatin monohydrat för jag inte känner att jag inte gör 100% på gymmet.

men jag tränar styrketräning 3 ggr i veckan och barmarksträning med mitt hockeylag 2-3 gånger i veckan.

jag undrar om jag ska ta kreatin monohydrat ska jag använda det på barmarken och dom dagar jag tränar styrke träning och vilo dagar?

och jag har hört att kreatin monohydrat omsätter vatten. den del vatten man får i musklerna är det bara vatten eller är det muskler?

och skulle man kunna blanda proteinet och kreatinet efter tränings passet?

har även läst lite om no-xplode och det verkar vara omtyckt hur skulle det vara för mig tro ?

jag har även massa underhuds fett som gör att man inte ser mina muskler och blod ådror lika väl.

och om ni har andra kosttillskott som tycks passa efter mina önskemål så äre bara att lägga till ett tips.

tacksam för svar/ RAMBO

Ta kreatin när du vill under dagen, med eller utan mat, uppladdningsfas eller inte kvittar, det tar bara längre tid att fylla musklerna utan den.

Det ökar inte vattenomsättningen men du drar in mer vatten i musklerna vilket i sig är anabolt, kreatin drar inte på dig vatten någon annanstans och du behöver inte dricka mer förutom möjligtvis under uppladdningsfasen.

Skippa ALLT koffein, även NO-Xplode innan träning, koffein tar bort all ergogenisk effekt av kreatin och vid anaerob träning har koffein ingen effekt alls heller.

Jag skulle köra koffein på barmarksträning och skippa det på styrketräningsdagar, vid aerobt arbete är koffein MYCKET mer effektivt.

Så, vid konditionsträning, koffein, vid anaerob träning (styrketräning) inget koffein.

Många får problem med buken när de tar oupplöst kreatin, stoppa det i nån het dryck nån gång under dagen istället för i en kall proteindryck.

rooz
2011-06-03, 13:14
ja, det är klart men kosten man äter i skolan eller på ett sommarlov duger inte, man får oftast inte i sig tillräckligt med protein.

Hur mycket får du i dig då? 100-200g?

Man behöver inga förkunskaper för att grilla kyckling, det är lättare än att bli av med oskulden.

HondaRider
2011-06-03, 14:36
Hur mycket får du i dig då? 100-200g?

Man behöver inga förkunskaper för att grilla kyckling, det är lättare än att bli av med oskulden.

I skolan, kanske 12 gram per dag, skolluncher är notoriskt låga i protein innehåll.

Jag förstår att de allra flesta behöver proteinpulver för att ens komma ur ett katabolt stadie under skoldagen.

vicarious
2011-06-03, 14:50
I skolan, kanske 12 gram per dag, skolluncher är notoriskt låga i protein innehåll.

Jag förstår att de allra flesta behöver proteinpulver för att ens komma ur ett katabolt stadie under skoldagen.

Nu överdriver du. Det finns väl nästan alltid en proteinkälla till lunch i skolan? Även om det kanske är köttbullar eller korv som inte är särskilt proteinrikt så kan man ju alltid dricka 1-2 glas extra mjölk eller något.

Spridis
2011-06-03, 15:54
Man behöver inga förkunskaper för att grilla kyckling, det är lättare än att bli av med oskulden.

:laugh:

Crocker
2011-06-03, 15:57
I skolan, kanske 12 gram per dag, skolluncher är notoriskt låga i protein innehåll.

Jag förstår att de allra flesta behöver proteinpulver för att ens komma ur ett katabolt stadie under skoldagen.
Nej det stämmer inte. Jag kan lätt få i mig +100g från skollunchen.
6dl mjölk 20g
300g biff 60g
200g keso 24g

summa summarum enkelt 104g.

HondaRider
2011-06-03, 16:04
Nu överdriver du. Det finns väl nästan alltid en proteinkälla till lunch i skolan? Även om det kanske är köttbullar eller korv som inte är särskilt proteinrikt så kan man ju alltid dricka 1-2 glas extra mjölk eller något.

1-2 glas mjölk ger vad, 10 gram? Köttbullar gjorda mest på majs och potatismjöl ger 10 gram till, det blir inte mycket...

HondaRider
2011-06-03, 16:09
Nej det stämmer inte. Jag kan lätt få i mig +100g från skollunchen.
6dl mjölk 20g
300g biff 60g
200g keso 24g

summa summarum enkelt 104g.

Du får alltså mer än en halv liter mjölk, 300 gram biff (rent nötkött, ja, vi ska tro på att de verkligen använder dyra råvaror och inte använder fläskfärs utblandat med mest majsmjöl vilket de egentligen gör) och keso i skolan?

Inte många får en sådan måltid i skolan, faktum är att VÄLDIGT få får en sådan måltid i skolan.

Sen har det naturligvis ingen betydelse att du får i dig ungefär 4x dagsbehovet för att äta så mycket skitmat för att få i dig proteinet?

På allvar, skolluncher är skräp, folk skulle inte betala för protein med tredubbla mängden mättat fett för varje portion men för skolmataen är det ok?

Och så undrar vi varför våra barn blir fetare och fetare för varje generation?

*räcker upp handen* Jag har svaret...

Lepras
2011-06-03, 16:13
Nej det stämmer inte. Jag kan lätt få i mig +100g från skollunchen.
6dl mjölk 20g
300g biff 60g
200g keso 24g

summa summarum enkelt 104g.

Va har du för kött i skolan egentligen? Nice!

Ponitus
2011-06-03, 16:18
Det är ju i skolan man får i sig mest protein under dagen, tycker jag! Tar nog en 500g keso i skolan. Dock så är det bara keso i skolan 3/5 skoldagar i princip..

HondaRider
2011-06-03, 17:07
Det är ju i skolan man får i sig mest protein under dagen, tycker jag! Tar nog en 500g keso i skolan. Dock så är det bara keso i skolan 3/5 skoldagar i princip..

Beror nog på skolan, på min tid (tänk 20 år sedan) så fick vi fyrkantig skiva på burk i två skivor och makaronstuvning gjord på mamma elsas bröstmjölk.

Bortskämda ungar...

Crocker
2011-06-04, 01:41
Beror nog på skolan, på min tid (tänk 20 år sedan) så fick vi fyrkantig skiva på burk i två skivor och makaronstuvning gjord på mamma elsas bröstmjölk.

Bortskämda ungar...
Tänk utanför din box, please.

kettlebellGuden
2011-06-04, 02:11
keso i skolan alltså? Fan vad härligt.

Men vad gör det om man får lite extra potatismjöl i maten? Lyft fler vikter så jämnar det ut sig.

Crocker
2011-06-04, 15:02
Du får alltså mer än en halv liter mjölk, 300 gram biff (rent nötkött, ja, vi ska tro på att de verkligen använder dyra råvaror och inte använder fläskfärs utblandat med mest majsmjöl vilket de egentligen gör) och keso i skolan?

Inte många får en sådan måltid i skolan, faktum är att VÄLDIGT få får en sådan måltid i skolan.

Sen har det naturligvis ingen betydelse att du får i dig ungefär 4x dagsbehovet för att äta så mycket skitmat för att få i dig proteinet?

På allvar, skolluncher är skräp, folk skulle inte betala för protein med tredubbla mängden mättat fett för varje portion men för skolmataen är det ok?

Och så undrar vi varför våra barn blir fetare och fetare för varje generation?

*räcker upp handen* Jag har svaret...
Har du en dålig dag?
Jag räknade på kyckling, 20g/100g ex, och biff räknade jag fel på, det är 13g/100g. Så minus 28g där.
Och ja vi får keso, hur mycket mjölk vi vill. Vad har du för belägg att skolmaten har så kasst näringsvärde, och att mättat fett är farligt?

Och vilket dagsbehov får jag i mig 400% ifrån?