handdator

Visa fullständig version : Köttbullar


alau
2011-06-02, 16:04
Nu är det så att jag försöker gå upp i vikt, allt gick bra tills jag skärt ner på mejeriprodukterna pga av att jag får finnar av de, så tänkte hitta nåt och ersätta kalorierna jag fick i mig av mjölk och tänkte på köttbullar, då de är väldigt lätt att trycka i sig när man har vägarna förbi kylskåpet, men hur bra är köttbullar om man vill gå upp i vikt? hör oftast inte så mycket om köttbullar, är det bra näringsinnehåll i dom eller finns det bättre alternativ som är lätt att äta?

Eddie Vedder
2011-06-02, 16:07
Köttbullar är toppen tycker jag. Min standardmatlåda under våren var ett paket med färdigköttbullar. Ibland med potatis men ibland bara köttbullar och inget mer än så.

Vill du ha bättre koll på innehåll så är det ju superenkelt att göra egna.

alau
2011-06-02, 16:20
Köttbullar är toppen tycker jag. Min standardmatlåda under våren var ett paket med färdigköttbullar. Ibland med potatis men ibland bara köttbullar och inget mer än så.

Vill du ha bättre koll på innehåll så är det ju superenkelt att göra egna.

Tack för det snabba svaret, okej får bli och inkassera sig lite färdig köttbullar, göra egna köttbullar låter för jobbigt för mig :)

Nykropp
2011-06-02, 17:30
Gör pannbiffar då? Det blir godare om man gör det själv. :)

Joanna
2011-06-03, 12:53
Gör pannbiffar då? Det blir godare om man gör det själv. :)

Hemgjorda köttbullar och stuvade makaroner ftw! Finns inget godare.

tumme
2011-06-03, 14:27
Näringsinnehållet och smaken skiljer sig ganska mycket bland olika märken. Gillar dafgårds mest, tror dom har högst protein också om du är ute efter det.