handdator

Visa fullständig version : Bättre tryck i kroppen vid värme?


StampChamp
2011-06-02, 15:34
Tjena,

Får man bättre tryck i kroppen när det är varmt ute? Nu när jag har legat i deff i vinter så har jag knappt haft tryck i kroppen, blodådrorna har varit på semester. Jag har dock aldrig fryst något då jag är varm av mig, men nu senaste månaden har trycket återkommit, nu när det har blivit varmare.

Och jag äter ungefär lika mycket kolhydrater nu som förut. Vad kan det bero på att de där trycket var helt borta under den perioden?

ChrisA
2011-06-02, 15:48
Kanske bättre flöde på blodet som fyller upp musklerna när du tränat och det är varmt? Tänker att kärlen vidgas...

Rena spekulationer..

JimmyF
2011-06-02, 19:35
Undrar med detta, då jag känner samma sak.
I kyla så försvinner ådrorna och man har knappt ingen ork, allt känns någorlunda jobbigt och man känner sig svag.
I värmen känner man sig ansträngd och uppe i varv.
Kanske har med att sol och varmt väder gör en på glatt humör, så man faktiskt jobbar mer med kroppen?

Yeahvlen
2011-06-02, 21:45
Borde detta verkligen påverka för folk som tränar inomhus och blir varma i kroppen efter några minuters träning? Det är inte så enkelt att du minskat ditt kroppsfett och att ådrorna börjat ploppa fram p g a det?

Jag själv upplever ingen större skillnad. Möjligtvis att jag är mer alert när det är kallt ute.

StampChamp
2011-06-03, 00:01
Borde detta verkligen påverka för folk som tränar inomhus och blir varma i kroppen efter några minuters träning? Det är inte så enkelt att du minskat ditt kroppsfett och att ådrorna börjat ploppa fram p g a det?

Jag själv upplever ingen större skillnad. Möjligtvis att jag är mer alert när det är kallt ute.

Egentligen vill jag också ha kallt när jag tränar, i denna värme presterar jag sämre oftast. Men trycket har kommit tillbaka, och jag har tryck även utanför gymmet.. nu syns ådrorna som dom ska.

Nja så fet har jag inte varit. :D Ådrorna har synts mycket även när man bulkade som mest, men sedan när jag var en månad in i deffen så försvann allt tryck och ork.. nu har jag återfått lite tryck igen, speciellt nu när det är varmt.

Man känner sig fyllig på ett sätt som man gjorde när man åt ordentligt, men jag ligger ju fortfarande på kaloriunderskott.

Det konstiga är att jag svettas väldigt mycket och blir alltid varm i gymmet oavsett temperatur ute, men ändå kände jag inte av något tryck förut. *screwy*

Men oftast tappar jag det om det är kallt, blodkärlen drar väl åt sig antar jag? Det konstiga är att jag inte fryser men trycket försvann när det var lite kallare.