Visa fullständig version : Yngve´s bilder från Greppassen.
http://w1.300.telia.com/~u30010580/rolling-th.jpg
Här gör jag ett lyft på drygt 60 kg, i Rolling Thunder. RT är ett roterande handtag med 61 mm´s diameter, det tränar i första hand, yttersta fingerledernas muskel.
YNGVE
Kul med lite actionbilder oxå!
allan
Fast den där bilden är väl inte ny?
shirunai
2003-12-09, 00:44
nix gammal
Karl_alfred
2003-12-09, 10:17
så du tränar i jeans:D
lite deff på det där så :thumbup: hehe skojar bara med dig ;)
Originally posted by Ankarby
lite deff på det där så :thumbup: hehe skojar bara med dig ;)
Jo, då skulle jag väl få deffa ca 20 kg. :-)
Det konstiga var att tills jag var ca 20 år, så var jag mager och spinkig, men sen börja jag lägga på mig både fett och muskler, det är ca 20 kg rena muskler och ca 15 kg fett, sen 20 års åldern och det enda jag tränat seriöst de senaste åren är greppstyrka.
Var nere på gymmet för skojs skull, 24/11 och gjorde en 12:a på 60 kg i bänk helt otränad, samt en 9:a på 60 kg sittande rodd och en 7:a i hantelcurl på 16,5 kg.
YNGVE
http://w1.300.telia.com/~u30010580/v-bar.jpg
Här är en bild på ett lyft med min v-bar på närmare 80 kg.
YNGVE
Fan pumpa upp bicepsen lite så du slipper se ut som karl Alfred:D
Behöver man inte träna resten av kroppen för att bli stark i greppet?
Inte fan kan jag räkna med att curla med 100kg i stångcurl om jag enbart kör stångcurl, utan jag måste väl träna andra kroppsdelar också?
Karl_alfred
2003-12-10, 23:31
vad mäter dina underarmar? de ser inte så stora ut direkt.
Originally posted by Dorn
Fan pumpa upp bicepsen lite så du slipper se ut som karl Alfred:D
Skall börja när underarmarna är lika grova som överarmen. :D
Behöver man inte träna resten av kroppen för att bli stark i greppet?
Inte fan kan jag räkna med att curla med 100kg i stångcurl om jag enbart kör stångcurl, utan jag måste väl träna andra kroppsdelar också?
Jag tror inte att t.ex. CoC här på forumet tränar så hårt på övriga muskelgrupper för han väger inte speciellt mycket ca 84 kg, men ändå vann han LGC IX. Jag blir starkare i hela överkroppen av greppträningen, så det jag i såfall ska träna extra är mage, ben och vader. Mage tränar jag redan. Dessutom lägger jag redan 3 st 80 minuterspass i veckan på grepp + mage, det finns gränser för hur mycket man vill lägga på träning, när man fyllt 40. Förutom greppträning i sig så håller jag på med www.nyttgrepp.cjb.net akvarieväxtodling och en fungerande modell av en 57:a Chevrolet Bel Air lowrider, så träning är inte allt för mig. :cheers:
YNGVE
Originally posted by Karl_alfred
vad mäter dina underarmar? de ser inte så stora ut direkt.
33,5 & 33,7 cm kalla, 35,0 resp. 35,2 med pump, alla mått med rak arm och handled.
Själv då??
YNGVE
GhostFace
2003-12-11, 06:04
Varför har jag fått intrycket av att du skulle vara en riktigt stor gammal gymräv...??
Keep On Going Like The Duracell Bunny....:hbang: :thumbup:
Brukar du också klämma ihop tomma burkar med en hand så där macho som jag brukar, då du är ute och krökar?:D
Herkulez
2003-12-11, 07:57
Originally posted by YTS
57:a Chevrolet Bel Air lowrider, så träning är inte allt för mig. :cheers:
YNGVE
Respekt........har du nå bilder på besten
Karl_alfred
2003-12-11, 11:03
Originally posted by YTS
33,5 & 33,7 cm kalla, 35,0 resp. 35,2 med pump, alla mått med rak arm och handled.
Själv då??
YNGVE
hö 32,5 vä 31 nu när jag vaknat och med rak handled. med pump vet jag inte men de brukar svälla rejält. Tränar inte grepp speciellt direkt. Har kört underarmar i 2 veckor. innan dess var det typ 2 år sedan. De växer så otroligt lätt att överarmen låg efter så det var därför. Men nu har det äntligen börjat hända saker med överarmarna med.
Det var ju inte så dåliga mått på dina underarmar, var kanske bilderna som var missvisande. Frågade eftersom du tränar grepp så mycket å så.
Originally posted by Herkulez
Respekt........har du nå bilder på besten
Inte än, men jag känner en fotograf, som skall ta bilder när den är klar. Jag har som mål att den skall vara klar i Januari nästa år.
Här är lite fakta:
Utgångsmodell: Helt standard Monogram 57 Chevy Coupe 3 ´n 1, i skala 1:12
Hjulupphängningarna gjorda i form av ett Y i 1,25 mm´s stål. Där nedre delen av Y:t sitter i lagrat i de stela axlarna gjorda av 7 mm´s runda glasspinnar.
"Hydraulerna" består av wire till radiostyrda flygplan, vilka sitter lagrade i chassit och ner i de stela hjulaxlarna. Dessa hydrauler dras av grov fiskelina, som sitter i respektive Hitec HS-85BB+ servo. Servona är ombyggda till manuell styrning via sladd. Sladdarna ut från servona är kopplade till en 8 fas datakabel, som löper ut från bilen till en apparatlåda med 4 tvåvägs dubbelpoliga switchar, samt en tryckkontakt som sluter strömmen, innuti lådan ligger en vridresistor och en batteripack.
Bilen skall lackas grundlack, guldmetallic, röd candy och klarlack.
Jag är klar med allt utom kopplingarna i apparatlådan och lackering, samt ihopmontering av karossen,
YNGVE
Originally posted by YTS
Jag tror inte att t.ex. CoC här på forumet tränar så hårt på övriga muskelgrupper för han väger inte speciellt mycket ca 84 kg, men ändå vann han LGC IX. Jag blir starkare i hela överkroppen av greppträningen, så det jag i såfall ska träna extra är mage, ben och vader. YNGVE
Stämmer bra. De övningar som numera ingår i Löddeköpinge Grip Challenge (Grippers, tvåhandspinch, entums icke-roterande handtag, vertical bar och "bending") ger tillsammans med för mig minimal övrig träning (hantelpress och benspark) bra allmän styrka. Jag väger 81 men drar mer än 200 kg i marklyft vilken dag som helst (med överhandsfattning utan låsgrepp och utan bälte). Avancerad greppträning är tung och bygger b la upp massiva trapezius. Tro mig. I måndags körde jag enhandslyft och drog närmare 200 kg.
Wannabebiff
2003-12-13, 11:02
ser bra ut! Ser ut att släpa lite i biceps annars så!
Bra grund...
heltzonicka
2003-12-20, 05:14
du ser fan ut som dina gubbar du ritar:D
Dock inget illa menat, gillar dina grötätande gubbar hehe
Originally posted by heltzonicka
du ser fan ut som dina gubbar du ritar:D
Dock inget illa menat, gillar dina grötätande gubbar hehe
http://w1.300.telia.com/~u30010580/wr-strack.jpg
http://w1.300.telia.com/~u30010580/bilder/sittrodd.jpg
Samma Tanktop. eller va det nå´t annat du tyckte likna?
YNGVE
heltzonicka
2004-01-08, 16:33
http://w1.300.telia.com/~u30010580/rolling-th.jpg
http://w1.300.telia.com/~u30010580/bilder/snedhantel.jpg
Menade fejsen hehe
Edit: stavfelsupptäckt
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.